![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #106 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 33
|
Nog even geduld...
__________________ Floaterjet, Bixler, Voyager, T-REX 600ESP BeastX, T-REX 600ESP BO-105 Politie, T-REX 500ESP lifeliner 3, KDS450 Hughes500 @ SPEKTRUM DX8 RED EAGLES Dordrecht |
| | |
| | #107 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2009
|
De goed vliegende en gebouwde EC 135 van Richard had zoals Richard het zelf al noemde een trauma(tje) opgelopen..Zonde want de gemaakte Filmpjes spreken voorzich. Onderdelen van deze heli zijn helaas niet los verkrijgbaar! ![]() Dit zou betekenen dat het einde mooie Trauma heli zou zijn, Ik had eerder, deze zelfde Heliromp gekocht dus misschien konden we de heli nog redden. Ik heb van mijn cockpit een mal gemaakt, en geprobeerd een nieuwe cockpit te maken voor de Heli van Richard. Ik zal straks wat foto's plaatsen van de reddings operatie van de Trauma heli
__________________ Met mijn staart tussen mijn benen weglopen is niet mijn sterkste kant Laatst gewijzigd door Neoman; 14 mei 2010 om 19:03 |
| | |
| | #108 (permalink) |
|
Allereerst een bakje opgezocht waar de cockpit romp inpaste. ![]() Vervolgens mijn kap veilig in getaped in de bak geplaatst om te zien hoeveel gips we nodig hebben.![]() Hierna modelgips aangemaakt in de bak gedaan en vervolgens de orginele romp in het gips geduwd...tijdens het uitharden kan het gips behoorlijk warm worden door de chemische reactie ![]() Daarna uit de plastic bak gedrukt en dit was het resultaat. Na de landings lichten in de mal te hebben weg gewerkt kan de eerste een componentenlaag worden aangebracht die er voor moet zorgen dat de epoxie hars zich niet kan hechten aan het gips.Dit moet zeker 5 keer gedaan worden met een nieuwe mal. ![]() Daarna de Gipsmal weer een dag laten drogen. Weer bijwerken en licht schuren en dan een laatste laag aanbrengen. Als deze droog is ![]() Moet er een was laag worden aangebracht kort na het aanbrengen met een zachtedoek uitwrijven. De Gipsmal wordt echt spiegelglad ik heb dit 8 keer gedaan.De mal is als een ijsbaan zo glad. Hierna kan de epoxie hars worden aangebracht die ik gelijk opkleur heb gemaakt in dit geval zwart. De Epoxie hars verhouding 2 hars op 1 verharder begint na 2 uur hard te worden en kleverig...tijd voor de volgende laag bij de 3 laag dunne polyester doek aangebracht .. Deze goed doordrenkt met epoxiehars aangebracht en de bovenrand extra doek aangebracht die straks handig zijn om daarmee de romp uit de gipsmal te trekken. ![]() Dan de laatste laag aanbrengen laten drogen en dan met veel kunst en alweer "vliegwerk" de romp los peuteren ![]() De romp is uit de gipsmal en is klaar voor de afwerking.. ![]() Hier is de cockpit romp vers van de pers de samen met Richard opmaat geknipt en zoals de foto hier onderlaat zien deze met waterproef geschuurd. ![]() Na ontvet te hebben is de cockpit romp klaar om gespoten te worden.. Wordt vervolgt..
__________________ Met mijn staart tussen mijn benen weglopen is niet mijn sterkste kant |
| | |
| | #109 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 februari 2005 Locatie: uden
|
komt weer helemaal goed met deze trauma een beetje detail erop en wat kleur en dan is hij meschien nog mooier als voorheen richart ![]() @neoman jou kapie is ook mooi hoor mvgr johan snijders |
| | |
| | #110 (permalink) |
|
Met deze kap is de heli van Richard weer tip top in orde dit is het eind resultaat geworden. ![]() De kleuren aanbrengen en het landings licht ![]() En dit is het eind resultaat ![]() Mischien dat Richard een plaatje kan plaatsen van de heli incl kap dan is dit verhaal weer compleet
__________________ Met mijn staart tussen mijn benen weglopen is niet mijn sterkste kant |
| | |
| | #111 (permalink) |
|
Wat heeft die John mooi werk gemaakt zeg!! Ik ben bang dat je straks de klos ben voor iedereen die iets moois wilt hebben Deze kap is mooier van kwaliteit dan de originele. Hier een paar plaatjes zoals die weer op de romp moet komen te zitten. Nog een bevestiging maken en een nieuwe ruitenwisser zien te vinden en vliegen maar weer! Ruitenwisser is mogelijk van Vario te gebruiken. (of iemand moet een beter idee weten???) Nog wat nieuwe stikkers maken en hij is weer als vanouds. ![]()
__________________ Floaterjet, Bixler, Voyager, T-REX 600ESP BeastX, T-REX 600ESP BO-105 Politie, T-REX 500ESP lifeliner 3, KDS450 Hughes500 @ SPEKTRUM DX8 RED EAGLES Dordrecht Laatst gewijzigd door richard78; 16 mei 2010 om 10:31 |
| | |
| | #112 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2005 Locatie: Dordrecht Leeftijd: 57
|
John is zeker de klos!!! Ik heb me al aangemeld voor een 2e cockpit voor in mijn hughes 500. Wanneer je alles kan moet je ook alles doen!! (nou ja, als je wil natuurlijk) Ben
__________________ Domheid is niet mijn sterkste kant |
| | |
| | #115 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2007 Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
|
Geloof dat ik ook maar eens wat laat maken, John heeft toch niets te doen..... Maar hij vliegt weer mooi, en zo hoort het........ En John, echt complimenten hoor, je hebt het weer keurig gedaan voor Richard. En Ben, je hebt toch al vier stoelen in je 500E, wil je er u nog meeeerr!!!!
__________________ TREX-700 CAMHELI BeastX / 600E Pro V-Stabi / 600E AC3X in BELL-222 / HexaXL MikroKopter GPS MX-20HoTT 5.8GHz downlink / KK Quad (Saw) / FF10 2,4GHz / www.fotovideocopter.nl / www.kristalvideo.nl Laatst gewijzigd door pardoez; 18 mei 2010 om 02:07 |
| | |
| | #116 (permalink) | |
| Citaat:
Denk dat hij een gezinsheli wil
__________________ Floaterjet, Bixler, Voyager, T-REX 600ESP BeastX, T-REX 600ESP BO-105 Politie, T-REX 500ESP lifeliner 3, KDS450 Hughes500 @ SPEKTRUM DX8 RED EAGLES Dordrecht | |
| | |
| | #119 (permalink) |
|
Zo.... dat heb je snel voor elkaar ... Wonderen duren iets langer
| | |
| | #120 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
Een mooi en boeiend verslag over het herrijzen van je traumaheli richard. Weer heel veel bijgeleerd. Veel plezier met je machine en succes bij je eerste vluchten. Heligroeten, Nick |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |