| | | | ||||
![]() |
| | |||||||
| Registreer | ShowCase | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Leeftijd: 47
| "They took our squadron, now we take their Apache!" After all these years Humprey has left his grave to revenge the day they burried him. His spirit has come alive again to honor the glorious days of the real Redskins. ![]() Binnenkort leverbaar: Schaalromp AH-64D Apache. Voor .50/.60 mechanieken als Vario Skyfox, Trex 600/700 etc. Wordt in eerste instantie geleverd als shortkit met een epoxy romp. Schaal gearstruts, wapens, neussensoren, decals RNLAF en cockpit beschikbaar rond zomer 2010. Deze truescale Apache is een exacte kopie van de D-versie zoals in gebruik bij de RNLAF. De robuuste romp is aanzienlijk groter als de kits die worden aangeboden voor de 500/600 klasse en afgewerkt met alle panels en rivets al op de romp. Een flexdrive drijft de 4-blads heckrotor aan zodat meerdere types mechanieken geschikt zijn voor inbouw. Hierdoor is het ook mogelijk om de hoofdrotor iets naar voren te kantelen. Binnen enkele weken zullen de eerste testvluchten plaatsvinden waarna de eerste rompen kunnen worden geleverd. Schaaldelen kunnen natuurlijk ook in eigen beheer worden gebouwd als je kiest voor de shortkit. In september zal het eerste exemplaar vliegklaar verschijnen op de schaalmeeting in Hulten. Geinteresseerden in een shortkit kunnen via de PB een berichtje achterlaten. Humphrey Redskin
__________________ Home of the RNLAF Scale AH-64D Apache Laatst gewijzigd door Redskin; 1 februari 2010 om 21:55 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 mei 2008 Locatie: Prinsenbeek Leeftijd: 47
|
Laat ik maar eens uit de kast komen (Uhm, op de goeie manier dan wel). Dit gaat mijn nieuwe bouwproject worden nu de BO zowat af is. Ik zat al een paar jaar te speuren naar een romp in D-versie en nu is het dan eindelijk zo ver. Eerdere plannen zijn opzij geschoven om dit monster aan te gaan passen naar het voorbeeld van onze "eigen" Apache. In tegenstelling tot de 500- en 600 rompen is deze kit volledig schaal en nog een slag groter. De detaillering van de romp is enorm. Door gebruik te maken van een zogenaamde flexdrive (een kabel in een buitenkabel) kunnen verschillende mechanieken worden gebruikt voor deze romp. Electro of Nitro is beide mogelijk. De eerste kist zal worden uitgerust met een Vario Skyfox mechaniek, 4 blads hoofdrotor en aangepaste 4-blads heck. Hopelijk kan ik voor het einde van de maand de eerste bouwfoto's plaatsen. Een Nederlandse leverancier zal de kit gaan leveren als alles voldoet aan de (hoge) eisen. Grz. Bone alias Redskin
__________________ RPX SCALE HELICOPTER DISPLAY |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 32
|
Dit zijn van die draadjes die "moet" je volgen
__________________ Floaterjet, Voyager, Funliner, T-REX 600ESP BeastX, T-REX 600ESP Agusta A109, T-REX 500ESP lifeliner 3 @ SPEKTRUM RED EAGLES Dordrecht |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ha die Richard, Niks moet maar het zal wel leuk worden want een echte detaillist kan zich op deze romp lekker uitleven. Ik hoop snel wat details te kunnen tonen. Grz. Bone
__________________ RPX SCALE HELICOPTER DISPLAY |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Heb een klein beetje geduld ajb, ik probeer zo snel mogelijk wat details te plaatsen en meer info over levering van de kit. Nu is het vooral meten en weten. Grz. Rob
__________________ Home of the RNLAF Scale AH-64D Apache | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Gr, Roy
__________________ ( MP-XL-E / R50 / FF9 2,4Ghz / Vario Ecureuil in aanbouw ) | ||
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Grz. Bone
__________________ RPX SCALE HELICOPTER DISPLAY | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 42
|
Wow, Ben heel benieuwd. Wat moet deze kit (ongeveer) gaan kosten, en is de flexdrive noodzakelijk of kun je hem ook uitrusten met de Vario 40 of 50 graden gearbox? Voor welke hoofdrotordiameter is hij gedacht? Ben heel benieuwd |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Ha die Bert, Heb ff geduld vwb de prijs. Ik vermoed dat een gearbox niet gaat lukken omdat de romp meteen achter het mechaniek vrij schuin naar beneden loopt. We gaan het eens proberen. Zodra ik meer info heb laat ik het hier op het forum weten. Grz. Bone
__________________ RPX SCALE HELICOPTER DISPLAY | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Vandaag is bekend geworden dat RCHeliparts zal deze kit gaan leveren en zal opnemen op de website zodra de eerste kits beschikbaar komen. Het bouwtraject kun je hier van a tot z volgen.
__________________ Home of the RNLAF Scale AH-64D Apache |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Het is vervelend maar er is nog steeds geen nieuws te melden over de rompkit die in eigen beheer gemaakt wordt door een Amerikaanse leverancier. E.e.a. loopt achter op schema waardoor de productieromp nog steeds niet uit de mal is gekomen. Ondertussen zijn de Nederlandse decals al wel exact op schaal gemaakt en ben ik alle bultjes, panels en andere schaaldeeltjes in kaart aan het brengen. De poten van het landingsgestel, het schaal staartwiel en de cockpit en bewapening worden ondertussen ook ontwikkeld wat mij hopelijk weer een boel werk gaat schelen. Wachten duurt altijd lang en de tijd begint te dringen. Aangezien het de enige echte kit is van een D-versie wil ik best nog ff wachten. Zodra er meer info is wordt ie hier geplaatst.
__________________ Home of the RNLAF Scale AH-64D Apache |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |