![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2009 Locatie: EHTX Leeftijd: 34
|
Hallo allemaal! Vandaag was t lekker weer (hoewel er een best windje stond, 3 Bft) dus heb ik de eerste "echte" vlucht gemaakt met mn semi-schaal MD500E )De set-up is als volgt: T-rex 600CF, Heli-Chris frames, Kontronik Jive 100LV (HS = 1500rpm governed), Plettenberg Orbit 25-8HE 1210kv 11T, 3x S3050 + GY401 & S9254, Radix main & tail, and SAB 30gr paddles. Complimenten Patriek
__________________ the main thing is, to keep the main thing, the main thing |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
Dat ziet er goed uit Patriek! Moet een heerlijk gevoel zijn nu hij vliegt na al dat bouwen Op het eerste filmpje vlieg je veel tegen de zon in zo te zien, pas er mee op want je kan dan makkelijk je orientatie te verliezen. En je duimen deden het ook prima volgens mij, je weet hem mooi te 'plaatsen'. Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #3 (permalink) | |
|
Dankje voor het compliment Roy Ja het geeft een heerlijk voldaan gevoel als je je kist zo door de lucht ziet gaan De romp is van Align. Patriek Citaat:
__________________ the main thing is, to keep the main thing, the main thing | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2009 Locatie: Bennekom Leeftijd: 37
|
Ziet er strak uit! Het is ook net echt. Ik ben zelf ook nog op zoek naar een schaalromp voor m'n rex 600. (http://static.rcgroups.com/forums/at...g?d=1186073928) van Funkey. Enig idee waar je deze kunt krijgen? Succes met de rest van je vluchten. Groet, |
| | |
| | #5 (permalink) | |
|
@zandvoort Thx Kijk voor de Bell 206 romp voor een Trex 600 eens bij Heli-Chris Patriek Citaat:
__________________ the main thing is, to keep the main thing, the main thing | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
|
Zeer mooi Patriek, Ik heb zelf de Trex 600 nitro met de "Breitling" romp van de hughes 500, ook van Align. De heli staat vliegklaar op de bank maar ik ben nog niet ver genoeg gevorderd om ermee te gaan vliegen. Het vlliegbeeld van je heli is zeer realistisch. Mooi machien !!! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Blijft mooi, zo'n 500
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Turbine Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #10 (permalink) | ||
|
Dank voor alle complimenten! Heel erg leuk Citaat:
Ik vind het gewoon mooier wanneer een heli op een "helipad" landt Citaat:
Patriek
__________________ the main thing is, to keep the main thing, the main thing | ||
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Het horizontale stuk op je staart bedoel ik. Tussen de 2 verticale finnen. Is dat stuk helemaal recht of zit er aan de onderkant een profiel in? Mij 500 heeft een negatief profiel die bij snel vliegen de staart omlaag trekt om de heli te remmen. Dat balanceert hem best aardig uit, vliegt goed.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Turbine Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik heb geen idee Tadango Zal het vanavond even nakijken. Heb het T-stuk wel onder lichte een hoek gemonteerd voor het effect wat je beschrijft Patriek
__________________ the main thing is, to keep the main thing, the main thing |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2005 Locatie: Dordrecht Leeftijd: 57
|
Patriek, Ik vlieg ook een trex 600 in een MD 500 romp. Deze heli is flybarless. Komen de paddles van jouw heli niet tegen de romp aan wanneer ze niet helemaal recht staan? Voor het vliegen zeg maar. Die van mij nl wel. Daarom dus flybarless. Ben
__________________ Domheid is niet mijn sterkste kant Laatst gewijzigd door Ben Jansen; 26 april 2010 om 22:42 |
| | |
| | #14 (permalink) | |
|
Heb het even nagekeken, en het lijkt erop alsof het T-stuk inderdaad iets van een profiel heeft aan de onderzijde, alhoewel ik betwijfel of je daar tijdens het vliegen iets van merkt De +/- 5 graden waaronder ik m heb gemonteerd hebben meer effect denk ik (en dan nog denk ik dat je dat alleen merkt als je snélle voorwaartse vlucht doet - dat zal ik niet zo gauw doen..) Patriek Citaat:
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hallo Ben, Statisch kunnen de paddles inderdaad de "doghouse" raken, tijdens de vlucht niet. (Nou ja, alles kan natuurlijk hehehe, maar bij een normaal (schaal)vliegbeeld zal dit niet gebeuren). Voor de vlucht zorg ik ervoor dat de bladen zo goed als mogelijk recht staan zodat de flybar balanceert en niet naar 1 kant valt. Voor het optoeren draai ik de rotorkop met de hand in de rondte zodat door de centrifugale kracht de paddles recht draaien de romp niet raken, dan toer ik op. Geen problemen Maar jouw oplossing (flybarless) is ook een heeele mooie natuurlijk Patriek edit; De paddles van mn 450SEv2 mechaniek raken statisch ook de romp van de AS350, ook daarmee tijdens de schaalvluchten (of pogingen daartoe hehehe
__________________ the main thing is, to keep the main thing, the main thing Laatst gewijzigd door Patriek; 26 april 2010 om 23:03 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |