![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: dordrecht Leeftijd: 46
|
nou we hebben alweer wat gedaan: lagers zijn binnen dus het motortje weer in elkaar gezet nu nog een proefstand in elkaar knutsellen en proefdraaien begonnen met schuren dit valt wel erg tegen de verf is er met de kwast opgezet en laat ik zeggen,ze zijn niet echt zuinig geweest met verf dus heb redelijk door moeten schuuren met een vrij grove korel nu de naden nog en de onderkant en na schuren met een fijne korel en dan zien we wel weer gr.john
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: dordrecht Leeftijd: 46
|
heb alles nu helemaal geschuurt helaas is aan de rechterkant vlak bij de staart onder de verf een scheur aan het licht gekomen waar ik bijna niet bij kan nu zit er aan de linkerkant op de romp al een bagage ruimte afgetekent heb wat foto's bekeken en ja daar hoort dus ook een luik te zitten zie foto ![]() dus mijn volgende vraag hoe kan ik dit op zo een goed mogelijke manier er uit halen zat zelf aan een dremel met dunne slijpschijf te denken of heeft iemand een beter idee vanaf dit luik zou ik wel aan de binnenkan een matje op de bruik kunnen leggen tevens kan ik hier meteen mijn schakelaar enz achter kunnen zetten ook heb ik nog een vraag over het plamuuren van het model wat kan ik hier het best voor gebruiken en welk spuitplamuur is goed hiervoor alvast bedankt voor jullie inbreng gr.john
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 34
|
Hoi John, Ik heb mijn deuren er uit gehaald met de dunste slijpschijf van dremel. De hoeken heb ik met een 0.8mm vrees gedaan van dremel. Dit gaat zeer goed, alleen houdt je een tussenruimte van +/- 1mm over. Dit ga ik weer opvullen met 1mm balsa en maar schuren. Ook heb ik de ruimte om de deuren verzwaart met carbon roving. Voor de beste spuitplamuur, daar kan ik je nog niet mee helpen. Nog geen ervaring mee. Weet wel dat het soort lak die je gaat gebruiken zeer bepalend is voor je spuitplamuur en primer. Groetjes Rob. |
| | |
| | #35 (permalink) | |
|
hoi rob had hier ook al aan zitten denken het verstevigen van zat zelf aan glasmat te denken gewoon om de simpelle reden dat ik dat nog heb liggen wat het plamuren betreft hoop ik nog op wat goede tips daar ik wat grote oneffenheden moet verwijderren en spuitplamuur om het hele model in te spuiten daar ik met korel 80 geschuurt heb omdat ik er anders niet doorheen kwam (verf laag was dikker dan de romp) dus vrij veel diepe schuur krassen gr.john Citaat:
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi | |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2007 Locatie: Dordrecht Leeftijd: 44
| Citaat:
voor het plamuren heb ik polyesterplamuur gebruikt, beetje aanmaken met wat harder en je kan na twee uurtjes alweer schuren, voor de Motip spuitplamuur en grondverf kan je (overigens voor beide) terecht bij een automaterialenzaak in Dordrecht, het adres pm ik je wel, de lak is bij mij op acrylbasis en ik heb het geheel afgewerkt met tweecomponenten blanke lak, eea kan je ook terug vinden in m'n bouwverslag groeten, Frans Laatst gewijzigd door Feagle3; 13 oktober 2010 om 19:00 | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Let op dat je de romp niet te zwaar maakt want dat is killing voor de prestaties.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Citaat:
als die maar kan hooverren want al vlieg ik al zo'n 2.5 jaar das al wat ik doe en dat kan ik dus als de beste nee begin al wat met mijn achtjes maar heb nog een hoop angst (heb ooit moeten duiken toen die vol gas op mij afkwam hier leer je iedergeval wel van dat je heeeel voorzichtig moet zijn op dit moment bouw ik echt om het bouwen en als die de lucht in komt (wat wel de bedoeling is natuurlijk) ben ik al tevrede groet john
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi | |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
zo weer wat gedaan niet veel maar toch heb aan de zijkant het luik er uitgehaald hier balsa aan de zijkant gezet en dit verstevigt met glasmat nu nog alles gladschuren en dan de luchtgaten aan de bovenkant er uit halen gr john
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2004 Locatie: Weesp, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Hoi John Wat een mooi project heb je om de winter mee door te komen. Mooi dat je het motortje weer een nieuw leven heb gegeven. Het mooie is dat je nu je eigen draai aan dit model kan geven kwa uiterlijk. Nog succ6 met de afbouw van deze heli. Groeten Onno
__________________ Modelvliegtuigen? Heel veel kijk maar eens op: BosModelAir. Jeti Duplex gebruiker / ModelAircraftCompany |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
nee helaas robert weinig tijdt op het moment ook het weer zit niet mee en is het te koud in de loods op de zaak om te kunnen spuiten maar hoop zo snel mogelijk weer door te gaan lucht gaten wel al uit gedremeld en vanuit de binnenkant 2 scheuren die bij het schuuren aan het licht kwamen geglast rest volgt gr.john
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 juli 2008 Locatie: purmerend Leeftijd: 38
| Citaat:
temperatuur is alweer wat omhoog dus alweer wat gedaan aan mijn oude heli???? gr robert
__________________ eigenlijk is landen gecontroleerd neerstorten | |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
he robert word as zomer dat ik er mee verder ga is even een andere project tussen gekomen waar ik nu mee bezig ben gr.john
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |