![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: dordrecht Leeftijd: 46
|
vandaag mijn calmato omgeruild voor een star-ranger met heim mechaniek was al een tijdje aan het rondkijken om eens iets op schaal te gaan bouwen(opknappen) hier een foto zo als ik hem geruild heb ![]() groet john
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi Laatst gewijzigd door heligek; 27 september 2010 om 10:17 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: dordrecht Leeftijd: 46
| alvast het een en ander uit elkaar gehaalt zoals jullie zien zijn de bladen van hout en met oracover bedekt een voor mij onbekende gyro (zal vervangen worden door de 401) motor ziet er zo op het eerste gezicht nog goed uit en heeft voldoende compresie maar zal hem voor alle zekerheid toch nog geheel reviseeren linkjes,hier zijn er een paar krom van fan is versleten en zal vernieuwd moeten worden verder moet er aan de romp ook nog een hoop gebeuren nieuwe ramen tunnel is beschadigt dus deze zal aan de buitenkant een matje krijgen en bij de vinnen op de staart is er 1 die geschuurt is dus dit moet ook gerepareert worden heb zelf al een aardig idee hoe die moet worden zal hier binnenkort wel het een en ander over posten en nee ik ga het mij niet makelijk maken groet john
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi Laatst gewijzigd door heligek; 26 september 2010 om 23:19 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
koop alvast een spuitbusje remmenreiniger Dat is nou zou leuk aan modelbouw, dat herstellen/afstellen (als het lukt tenminste veel plezier ermee!
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Wat een leuk projekt ! dat ga ik zeker volgen. Waarom de gyro vervangen ? lijkt mij een prima ding, of ga je 3D vliegen met deze heli ? De koppeling kun je beter meteen vervangen als deze niet gelagerd is. Neem dan de Varo koppeling en meteen de koelvin met alu conus. Succes !
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
ja, remmenreiniger Remmenreiniger (AE) Omschrijving - Kroon-Oil Onderhoudsproducten Tweewieler - Catalogus - Kroon-Oil de piloten op 3d masters gebruikten dat om hun heli te ontvetten. het droogt (verdampt) gewoon op en laat geen sporen achter nu, die gasten spoten dat mooi nat, dus je moet er blijkbaar niet op besparen Omschrijving Remmenreiniger is een uitstekende reiniger cq. ontvetter met als hoofdbestanddeel een vluchtige koolwaterstof. Door toevoeging van additives aan Remmenreiniger wordt een extra lossende werking van vuilafzettingen verkregen. Toepassing Remmenreiniger is HET produkt bij uitstek voor het reinigen van remonderdelen van remvloeistof, vet, vuil en olie. Naast het reinigen van remdelen kan Remmenreiniger ook gebruikt worden voor de snelle en moeiteloze reiniging van elektrische en magnetische contacten (onderbreker puntjes en bougies) en andere auto onderdelen.
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Ketnet heeft gelijk: Ik heb afgelopen zomer mijn nu bijna tien jaar oude Bell 47 G weer in de lucht gebracht na 5 jaar stilstand, en ik had best wel wat problemen met de staart die niet rustig wilde blijven. Bleek dat de stuurstang wat was gaan plakken door oud vet, en ook de pitchbrug van de hekrotor bewoog wat zwaar door ingedroogd vet. Ik gebruik overigens uitsluitend Titaanvet van Vario, ook toen al. Dat spul droogt dus blijkbaar wat in, wat ik eigenlijk ook niet wist. Opnieuw invetten hielp niet echt. Met remmenreiniger in een oogwenk opgelost door eerst het oude vet grondig te verwijderen. Die Star rangers vliegen prima, heb er ook een gehad. Ik zou alleen wel de servo's rechtstreeks onder de tuimelschijf monteren, dan stuurt hij (naar mijn mening tenminste) wat prettiger/direkter. Als het goed is moet dat zonder problemen mogelijk zijn. Vertrouw je het kunststof van het mechaniek niet helemaal meer, dan zijn de mechaniek zijplaten van het Vario NOTAR mechaniek (heb zo snel geen bestelnummer voor je) de oplossing: dat zijn namelijk de oorspronkelijke vervangingsdelen van Vario, voor dat Heim Mechaniek. Vario is nl ooit begonnen als bedrijfje wat specifiek tuningsonderdelen voor Heim heli's en mechanieken maakte..... Sowieso kun je alles wat niet meer bij Heim te krijgen is, bij Vario vinden, als je een beetje goed zoekt bij de SkyFox-achtige mechanieken en onderdelen. Groet, Bert |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
hier het voorbeeld zoals hij moet worden tuurlijk komen er wel een paar aanpassingen maar dit wort wel het leident voorwerp gr.john ps.remreiniger staat op het boodschappenlijstje
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi Laatst gewijzigd door heligek; 27 september 2010 om 10:57 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2007 Locatie: Dordrecht Leeftijd: 44
| Citaat: Heb je het verslag van mijn star ranger gezien ?, we wonen in dezelfde gemeente dus misschien leuk om eens wat af te spreken, heb ook nog wel wat spulletjes dus laat het maar weten. Dezelfde meneer had mij dat ding ook al aangeboden maar ik heb ergens anders een betere deal kunnen sluiten, die motor ziet er niet gek uit btw, nieuwe lagers erin en gaan met dat ding groeten, Frans Laatst gewijzigd door Feagle3; 27 september 2010 om 12:30 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Bij dit mechaniek kun je de servo`s niet onder de swash kwijt, mits je de zijplaten vervangt door die van Vario. Met de roll/pitch mixer zal de heli ook prima vliegen.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
zou graag eens bij je komen kijken en wat info bij je verzamelen over het spuitwerk enz heb jou ranger trouwens wel in hulten gezien maar alleen op afstand motor ziet er zelfs erg goed uit lagers voelen zelfs erg goed maar zal ze zeker nog even nakijken gr.john ps rhelie wat betreft de gyro is het meer dat ik de 401 ken en deze totaal niet
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi Laatst gewijzigd door heligek; 27 september 2010 om 13:07 | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Hey weer een Heim erbij! In mijn "Magnum" Hughes topic vindt je mijn ervaringen met de Heim in elektrische toestand. Ik heb toevallig afgelopen weekend het hele mechaniek weer in de Star-Ranger gebouwd, op een paar details na is die vliegklaar. Ik zou de servo's gewoon laten zitten zoals ze zitten, een direct aangestuurde tuimelschijf gaat wel eens mis met oudere servo's. De zijplaten en allerlei andere plastic zaken van het mechaniek hoef je niet te vervangen ervan uitgaand dat er geen scheuren oid in zitten natuurlijk. Er zijn zoveel mooie JetRanger kleurenschema's, waarom nou een Ecureuil? Voorbeeldje in jouw stijl ter motivatie/ inspiratie... ![]() Succes, Marco.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2008 Locatie: purmerend Leeftijd: 38
|
hey je bent al aardig bezig geweest zie ik! ik ben in iedergeval erg blij met de calmato kan mijn zoon straks ook weer mee vliegen!. ik zal dit draadje zeker volgen en maak er wat moois van. grt robert
__________________ eigenlijk is landen gecontroleerd neerstorten |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Citaat: je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk maar had deze heli al een hele tijd geleden gezien en de kleursteling sprak mij enorm aan maar je gaat me aan het tweiffelen brengen zal nog eens wat rond kijken of ik iets kan vinden maaaaaaar het moet me wel echt aanspreken gr.john
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 34
|
Ah, weer een Heim vlieger er bij. Ik zou wel je bladen vervangen. Als deze te lang verkeert hebben gelegen kunnen ze krom zijn. Vervang zeker de koppelling (kompleet: bel en centrifugaal). En de de lagers van de motor heb je door het huis heet te maken met een verfbrander er zo uit. En de CSM gyro is een van de eerste HH gyros van de vorige eeuw. Hier de handleinding en meer info: ICG360 GYRO @Bruteforce: De aansturing onder de kop, direct kan heel goed. Heb ik zelf nu ook gedaan en je krijgt toch extra kracht terug op je colective pitch. ![]() Ik ben het wel mee eens dat je de nieuwe type servo's moet gebruiken, bv. 9202. Anders krijg je verschil in reactie tijd. Maar dit kun je ook al hebben met de oude Heim aansturing. Tijdens pitch geven de tijmelschijf naar recht of links rolt. Groetjes Rob. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |