![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
|
Weet iemand een passende schaalromp voor een Mikado Logo 10? Voorlopig ben ik niet veel verder gekomen dan een mogelijk niet passend of zelfs na aanpassing niet ogende romp voor de T-REX 500 (te klein) of de T-REX 600 (te groot). Er moet toch een oplossing voor zijn, want "Aaalie" (Aldert) heeft voor zn Mikado Logo 400 een pracht van een airwolfromp gevonden. Één voor een T-REX 500; maar de Logo 400 heeft net als de T-REX 500 bladen van 42,5cm. Link: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...en-rompje.html Groeten, Tjeerd (vader van Taya-chan).
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Hallo Tjeerd, ik zie nu je topic over de Logo 10 romp. Ze zijn er wel, maar zéér schaarst. Wil je keuze, dan "moet" je groter of kleiner. 430mm bladen, of 550-600mm bladen Dan heb je een mazzel met een Logo 10! Het leuke van de Logo 10 is dat je makkelijk naar 430mm bladen kan, en net zo makkelijk naar 550-600mm bladen kan. Kwestie van een andere staartbuis en riem, motortandwiel en natuurlijk ook de bladen. Bladen kan je voor relatief weinig kopen, er worden inmiddels redelijk wat nette gebruikte 430mm bladen en 550-600 mm bladen aangeboden. Persoonlijk was dat mijn optie geweest, i.p.v. zoeken naar een geschikte Logo 10 romp. Als je ze vind heb je er vaak véél werk aan, ze zijn ook nog eens schrikbarend prijzig, en je krijgt ze nooit zo mooi als de "modernere" gangbare (artf) rompen. Vriendelijke groeten, Aldert |
|
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2004 Locatie: Dronrijp Leeftijd: 50
|
Hier is een leuke, wel echt "modelbouw": Approach Engineering Fuselage :: AH-64A Apache Fuselage Kit for Swift & Logo 10.
__________________ Logo 10 ~ Augusta A 109 ~ Easy star ~ Lid LLC Aeria |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Da's inderdaad een ontzettend mooi romp bouwsetje.... Niet alleen mooi, maar ook veel werk zo te zien, en dat betekent dubbel plezier van je geld, als je van bouwen houd.... Wellicht minder geschikt als je nog nooit een romp gebouwd hebt, maar voor alles is een eerste keer...... Groet, Bert | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Zover ik weet zijn er weinig tot geen rompen die direct passen op een stock logo 10. Langere staartbuis is bijna altijd nodig, bladen, motor, pinion, accu als je het vermogen nodig bent.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@Piccolopup; Mooi, mooi, mooi! Maar wel even $352.00. @Tadango; Zou je die modificaties aan de setup adviseren bij de Apache; die in de link van Picolopup? Gezien wat daar te lezen valt, vraag ik me af of dat zou moeten. ![]() @Brutus; Als jij mij eventueel zou willen begeleiden/helpen met het project, dan wordt hij straks mooier dan jou Cobra... Praten we vast vanavond nog even over! @Aaalie; Dus als ik het goed begrijp is de Logo 400 net zo makkelijk weer om te bouwen naar de Logo 10 versie? Het enige verschil is dus de staartbuis/de rotorbladen? En waar heb jij je airwolfje vandaan, als ik vragen mag? Je sprak ook over een Augusta romp. Die spreekt mij ook wel aan! Als je wilt zou ik graag een idee van de prijsstelling hebben van deze beide bijna kant en klare (artf) rompen. Misschien per PB?
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) Laatst gewijzigd door Taya-chan; 7 oktober 2010 om 12:50 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
U vraagt, wij draaien De airwolf: 4RC (For Radio Control modelbouw) helaas voor je, nu (even) niet voorradig, ik heb de laatste. De Augusta: 4RC (For Radio Control modelbouw) Deze ligt er wel, en is ook wel héél erg mooi! ![]() En idd, een 400 gaat net zo makkelijk een langere staartbuis/riem weer in. Vergeet niet het motortandwiel (paar tandjes meer voor de kortere bladen). Vriendelijke groeten, Aldert |
|
| | #8 (permalink) |
|
Dia apache lijkt geschikt te zijn voor de logo 10 zonder verdere aanpassingen, ze leveren een eigen riem voor de staart zo te lezen. Het is ook een hoop hout dus aanpassingen zijn eenvoudiger dan bij een kant en klare gfk romp. Aldert, hoe is het mechaniek / frame van de 400 tov de 10? Is dat ongeveer gelijk qua formaat? Kan ook nog wel iets uitmaken voor sommige modellen.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Seitenteil LOGO 10/400 für Midi Servos, rechts | Ersatzteile Chassis | LOGO 400 Vriendelijke groeten, Aldert | |
|
| | #10 (permalink) |
|
Ha, dat is wel een voordeeltje
| | |
| | #11 (permalink) |
|
@Aaalie; Hartelijk bedankt voor de moeite! @Aaalie; @Tadango; Er gaat een wereld voor me open. Nou mijn knip nog, eens kijken wat er nog in zit. ![]() Van Logo 10>>> Logo 400: Dus een grotere pinion (heb een 19T; volstaat die???) een Logo 400 staartbuis en een riem en een set glasfiber of carbonbladen van 42,5cm en de romp kan er om...Tja, erg aanlokkelijk. ![]() Prijsplaatje (correct me if I'm wrong): *staartbuis=E9,50 *riem=??? schat ik op E12,50 (Niet te vinden op de site???) *glasfiberbladen=E59,- *romp=E165,-(Augusta; MOOI! ); TOTAAL=E246,- tja,...tja,... eerst maar ff slapen; het is verdikkeme al 3.05AM... ![]() @Tadango; Nou Herman, dan zou ik je Logo 10 maar weer uit de verkoop halen en op naar Doetingem! Groeten, Tjeerd.
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik zal eens kijken deze winter of dat hem gaat worden, zou maar zo kunnen
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Denk bij aanschaf bladen even aan het juiste diameter gat voor de bladbouten. Bij Mikado is dat meestal een mm meer dan bij overige 500-size heli's. En als je denkt aan nieuwe bladen, de Edge zijn betaalbaarder, en zeer geschikt i.c.m. Mikado heli's. Ze zijn iets stiller en vliegen iets "smoother" zeg maar. Ook leuk voor het schaalvliegen Vriendelijke groeten, Aldert Laatst gewijzigd door Aaalie; 8 oktober 2010 om 10:18 Reden: tikfautje | |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |