![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Mijn maat vloog zeker twee jaar eerder als ik Rigid en vanwege beperkte tijd heeft hij die 3.5 uur in vijf of zes maanden met een winterstop er bij tussendoor bijeen gesprokkeld. Ik heb vanwege mijn andere persoonlijke situatie wat meer tijd en had dat met anderhalve maand voor elkaar. Verder hebben we geen van beide echt hulp gehad, afgezien van wat we hier en op bijv. het Vario forum gelezen hebben. De overeenkomst van 3.5 uur in beide gevallen is redelijk tekenend, en aangezien zowel mijn maat als ik maar heel gemiddeld getalenteerde vliegers zijn, durf ik deze uitspraak te doen: Als wij het kunnen, kunnen meer mensen het.... Verder heb ik (als een van de weinigen denk ik), een specifieke lesheli met ongestabiliseerde driebladsrotor, waarmee ik les geef, en ook daarom durf ik een uitspraak te doen. Gek genoeg is daar overigens maar weinig vraag naar, men koopt blijkbaar liever een V-stabi. Lessen is echter goedkoper én leuker.... Hoewel iedere heli zijn specifieke eigenschappen heeft, is rigid vliegen redelijk algemeen. Beide konden we na met onze eigen heli getraind te hebben, probleemloos overstappen op de ander zijn Rigid, of dit nu twee, drie of vierblad was. Ja, ik durf mij aan iets dergelijks te wagen. Iemand die per weekend twee a drie tankjes leeg vliegt en GERICHT oefent, danwel oefent onder aanwijzing van een ervaren Rigid vlieger, vliegt binnen een seizoen zijn eerste rondjes, en voelt zich daar absoluut comfortabel bij.... Één voorwaarde moet ik hier aan stellen: de adspirant-rigidvlieger moet de juiste techniek hanteren voor een hoover, anders word het niks.... Dat is meestal vrij vlot te zien als je weet waar je naar moet kijken, maar een beetje lastig uit te leggen. Die techniek is niet moeilijk, maar hij moet er vanaf het eerste begin goed "ingebakken" zitten, het behoort nl. tot het onbewuste gedeelte van het helivliegen. Heb je vanaf het begin dat je heli vliegt, verkeerd leren sturen, dan kost het wat meer moeite om eerst de goede stuurtechniek aan te leren. Hier is het leren vliegen met een sim juist eerder nadelig dan voordelig, omdat je jezelf erg makkelijk een verkeerde techniek aanleert, EN met paddelkop is de verkeerde techniek niet een groot probleem, met een rigid wel.... De meeste mensen hanteren helaas deze juiste techniek NIET, en dan word het rigid vliegen een stuk moeilijker. Dat word dan gecompenseerd door inbouwen van een V-stabi o.i.d. Groet, Bert Laatst gewijzigd door brutus; 4 november 2010 om 01:56 | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
|
Iedereen bedankt tot nu toe voor de interessante info Ik heb bij spinblades een bij elkaar horende set van 5 pallen gevonden voor 170€ maar vind moelijk leveranciers van 5-blads rotorkoppen ??? Zijn er hier mensen die me enkele adressen kunnen opgeven voor zulke rotorkoppen passend op een Trex600 ?
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
|
Verdergaand op vorig bericht vond ik op deze site een 5-blads, incl. swashplate voor mijn trex (voor een zeer schappelijke prijs) : [LM65002] Scale Lightning Heli 5 Blades Penta Bladed Rotorhead for Trex 600 LM65002 RC-Expert.com Iemand bekend hiermee ????
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Ik heb voor 185 euro een 5-blads Peka(Vario achtige) kop met goede nwe rotorbladen en bijbehorende tuimelschijf gescoord dus zo kan het ook. Maar dat is misschien even wat werk om eea aan te passen aan de TRex maar veel werk kan het niet zijn. De Vario-kop is voor een 10mm as geschikt. Citaat:
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2007 Locatie: Brussel Leeftijd: 51
|
is effe zoeken bij Century voor de 5-bladen; Century Helicopter - 600mm 3D Sport Symetrical Fiber Glass 5x Hauptrotorblätter CNF6026-5
__________________ Only the truth. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |