![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2005 Locatie: Harmelen
|
een retract servo kan alleen maar naar de niet instelbare eindpunten lopen, misschien is het verstandiger deze te wisselen voor een sail/winch servo. deze zijn compleet instelbaar, en je kan ook meestal via je zender de loopsnelheid ook nog instellen, dat is dan ook weer leuk meegenomen Groet Wim
__________________ Landen is wat anders DAN stoppen met vliegen. http://www.youtube.com/watch?v=aKpjzbOVEq8 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 30 maart 2010 Leeftijd: 38
|
Andere optie.. aan de andere kant van de servo zet je ook een asje met een kruis erop. Dan leg je aan één kant vanaf de servo een stuurstangetje naar dat kruis, en dan de andere kant van dat kruis naar je retract. Op die manier kun je een nog groter bereik van afstemmingsmogelijkheden pakken. Toch zou ik gaan kijken naar een hele andere oplossing met gewone servo's. Qua slag moet dat kunnen, en veel kracht is er voor zo'n retract niet nodig. Met kleinere servo's moet dat ook prima gaan, en dat kan je al snel 40~50 gram schelen op het geheel. Bij schaalheli's niet onbelangrijk, zo wordt mij altijd verteld. Als ik het goed zie, locked het mechanisme aan 1 kant tegen een draadeind, maar is er aan de andere kant niet in een lock voorzien? Laatst gewijzigd door Henri Zikken; 14 januari 2011 om 01:02 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |