![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2010 Locatie: Amsterdam, NL Leeftijd: 33
|
Hallo iedereen Ik ben bezig met mijn landingsgestel voor mijn funkey airwolf alleen kom ik er nog niet helemaal uit. Ik zit met een servo probleem. Op dit moment heb ik de futaba s136g retract servo maar 180 graden is een te grote slag. Ik heb ongeveer 100 graden nodig om het landingsgestel volledig in te trekken. Ik ben al wezen zoeken op dit forum en op het net maar kom er niet uit. Heeft iemand misschien een goed idee om dit op te lossen. Alvast bedankt. Hier een link naar de afbeelding van mijn landingsgestel: ImageShack® - Online Photo and Video Hosting |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2007 Locatie: ruinerwold Leeftijd: 22
|
zit er geen servo uitslag limiter op je zender?? ook wel D/R genoemd..
__________________ Black horse Renegade -- Phoenix models Tucano -- junior 1800 lijnzwever -- mini lijnzwevertje zelfbouw |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Op de servo hevel een paar gaatjes naar binnen kan ook helpen.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
dat ligt toch neit aand e servo?? maar puur aan de instelling op de zender, of is een retract servo niet proportioneel??
__________________ Black horse Renegade -- Phoenix models Tucano -- junior 1800 lijnzwever -- mini lijnzwevertje zelfbouw |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
ik neem aan dat het voor een heli is, en dat wanneer het landingsgestel is uitgestoken er geen belasting meer is voor de servo? want dna kun je ook makkelijk af met een neit al te zware servo.
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Ja dat klopt, het gaat hier om een airwolf/ heli scale. Wat ik nodig heb is een servo die een slag van +/- 100 graden kan maken en waar ik de eindpunten kan instellen maar ik heb voor de rest geen idee waar ik op moet letten bij een servo. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Je kunt ook kijken of je een langere hevel op het landingsgestel kunt zetten in combinatie met de kortst mogelijke hevel op de servo. Meestal zitten er bij je servo ook van die schijfjes, daarmee kun je een stuk korter komen dan met de servokruizen. Het moet gewoon domweg mogelijk zijn, om met een servoslag van 180 graden een stangverplaatsing van 15 mm of minder te realiseren, en dat zou kort genoeg moeten zijn. Vervolgens spelen met de offset van het heveltje van het landingsgestel, en volgens mij moet het dan wel lukken. Groet, Bert Edit: het is wel van belang, dat bij uitgeklapt landingsgestel de servopositie zodanig is, dat de (doorgetrokken) lijn van het duwstangetje precies over het verlengde van de lijn "servo as"-kogelkop ligt, om te voorkomen dat het gewicht van de heli een moment op je servo kan uitoefenen. Laatst gewijzigd door brutus; 13 januari 2011 om 22:09 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
ik kwam deze servo tegen alleen weet ik niet hoeveel graden hij kan draaien en als het wel geschikt is voor mijn heli. RC-Junkies.com |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
inderdaad wat brutus zeg kan ook heel goed.. zou daar ook eens mee proberen te spelen, voordat je weer wat anders koopt.
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Gewoon die kleine servo-schijfjes er op, en je hebt al zonder modificatie een stangverplaatsing van slechts 15 mm (net voor je opgemeten).... Dat MOET voldoende klein zijn.... Als het dat niet is, dan heb je toch echt ergens iets fout gedaan, want die retracts moeten gewoon functioneren kunnen met jouw retract-servo.... Voor zover ik weet is de boel daar namelijk op ontworpen.... Groet, Bert | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ik heb toch nog even goed zitten kijken in de body en misschien dat ik een beetje houtwerk kan weghalen zodat ik wat meer ruimte heb voor de hevel als ik hem bovenlangs laat lopen. Allemaal bedankt voor jullie meedenken en mogelijke oplossingen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |