![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #181 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
|
prachtig detailwerk, Didier. Modelbouw van de bovenste plank zou ik zeggen.
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #182 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Ja , dit is prachtig werk .... Grtz Ronny
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #184 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
|
We zijn dus met de rivetten aan de slag gegaan, en na enig meet, boor en plakwerk kwamen we tot het volgende resultaat: ![]() Om het plaatje even compleet te maken de stabilo en de beugel ook gemonteerd... ![]() De rivetten lopen hier door de beugel, er moest dus goed opgelet en gemeten worden om tot een realistisch resultaat te komen, maar 't is wel gelukt dacht ik zo ![]() Er ontbreekt nu nog 1 detail op de stabilo, en da's voor later... C-ya !! |
| | |
| | #185 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Hei Didier , Het is inderdaad PRIMA gelukt ... het resultaat mag er weer zijn hoor .. Mooi Mooi , Maar die revetten , waar kun je die kopen ... ? Grtz Ron
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #186 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2011 Locatie: Dilbeek Belgium Leeftijd: 32
|
mooi mooi echt een schitterend resultaat ik heb hier ook van die rivetten liggen maar kvindt wel dat die wat hebben aan gewicht; Ben je daar niet bang voor of komen er niet al te veel meer op? grts danny
__________________ Hughes 500D little bird in progress. Birthday little bird: 19-05-2012 Buldinghours: 0 |
| | |
| | #187 (permalink) |
|
Hey ronny, Ze komen van: KNUPFER Modell- und Feinwerktechnik Ongelofelijk wat die heeft van kleine prulletjes.. leuk spul @ danny: deze zijn van aluminium, het gewicht valt mee, en dit is waarschijnlijk de enige plaats waar ik ze nodig ga hebben, dus dat komt wel goed! Greets, Didier |
| | |
| | #188 (permalink) |
|
Didier, Aan de stabilo's van mijn Bell moet ik ook een verdikking voorzien, net zoals bij jouw Kiowa. Ik dacht dit met plasticard te doen maar ben niet tevreden van het resultaat. Jouw systeem is prachtig, ga dit dus ook proberen Vind jouw stabilo's in zijn geheel trouwens zeer mooi geslaagd !!! Gewoon subliem. Groetjes, Ronny
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #189 (permalink) |
|
Hey! thx voor de complimenten, je moet zorgen dat je dikke plakband hebt om de rand af te plakken, de dikte van de plakband bepaald de dikte van het paneel. Ik leg soms 2 lagen tape op mekaar om wat meer te hebben. Spuiten uiteraard in verschillende lagen, ik wacht met de motip spuitplamuur gewoonlijk maar een goede 5 minuten tussen de lagen.. Na het weghalen van de tape kun je desgewenst de randen nalopen met 1200 schuurpapier Wat het boren betreft, daar heb ik nog geen problemen mee gehad, maar ik boor daar dan ook tamelijk voorzichtig in. succes ermee! Didier |
| | |
| | #190 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2009 Locatie: Olen België
|
Prachtig werk Didier ![]() ![]() Een link die je misschien kan helpen OH-58D Kiowa Toch een opmerking, bijna al deze Kiowa's vlogen met de achterste linkerdeur open omdat hier serieus wat warmte gemaakt werdt door de elektronica, heb er nog ergens foto's van maar vindt ze momenteel niet zo direct Maar voor de stevigheid van het frame laat je deze misschien beter dicht op een schaalheli..... Grtz Rudi
__________________ DX6i + Trex 450 Pro 3GX +Mcpx |
| | |
| | #191 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 34
|
Als je formers in je romp plaatst zal de kracht van het open deur hier naar toe verschuiven. Ik heb dit ook gedaan met mijn Bell 222 en je merkt niks aan de romg of deze zwakker is geworden. ![]() Links en rechts de formers of ribben goed te zien. ![]() Hier van voren genomen. Ik heb nog een stuk roving in de voorruitstijl gelegd. Dit om de stijl die erg dun werd te ondersteunen. Helaas ligt het project even stil. Ik en mijn vriendin hebben vorig jaar een nieuwbouw huis gekocht en wordt in april opgeleverd. Dus dat gaat even voor. Succes met de KIOWA, het ziet er erg mooi uit. Straks langs die twee cobra's en dan heb je een echte battlefield Groetjes Rob. |
| | |
| | #192 (permalink) | |
| Citaat:
Thx voor de lovende woorden! De link had ik al in mijn verzameling documentatie staan, maar toch bedankt om het aan te geven Wat de deur betreft zou ik die foto graag eens zien, dit heb ik op geen enkele van mijn foto's ( en het zijn er nogal wat De eerste kiowa hadden ook last van koelingsproblemen achteraan, maar dit werd verholpen door een extra venthole in de deur te maken, twee dus ipv eentje vroeger. Verder zitten er AVR-2 laser detectors in de deuren, waardoor deze er niet meer afgehaald worden.. De deuren bij mijn Kiowa dienen om aan de accu's te kunnen, en de deuren van de cockpit gaan afneembaar worden om ze dus per full size te kunnen afnemen. Als je de foto kunt vinden zou het leuk zijn, we hebben nooit documentatie genoeg hé greets, Didier | |
| | |
| | #193 (permalink) |
|
Vorige week met de verse sneeuw het niet kunnen laten om effe een vluchtje met de Jet Ranger te maken..geeft toch altijd een mooi effect de sneeuw.. ![]() Verder heb ik de stabilo's van de Kiowa voorzien van hun ( voorlopig) laatste details. Het betreft 2 strips die eigenlijk 1 geheel gaan vormen met de staart als de stabilo's er definitief worden opgelijmd. Plasticard is weer het materiaal van keuze, beetje voorzichtig te werk moeten gaan, de eerste poging scheurde kapot bij het samenvoegen aan de trailing edge van de stabilo.. Maar zo moet het dus wél zijn ; ![]() ![]() Ook deze strips moeten nog van rivetten woren voorzien, dit ga ik echter pas doen als het geheel verlijmd is, want met rivetten erop wordt het eventuele schuurwerk tussen staart en stabilo onmogelijk, vandaar dat dit dus het "voorlopig" laatste detail van de stabilo wordt.. We kunnen weer stillekes verder met iets anders.. |
| | |
| | #194 (permalink) |
|
Was van plan vorig weekend ook te gaan vliegen ............... maar kon 't niet opbrengen om in die kou te gaan staan Grote probleem op onze club is dat wij geen clubhuis meer hebben en volledig overgegeven zijn aan de nukken van de natuur. En met deze temperaturen ..... éénmaal afgekoeld krijg je 't van ze leven niet meer warm. Ben ook bang dat mijne nitro te koud is, de heli dan starten is ook geen lachtertje. En wat betreft jouw Kiowa : ![]()
| | |
| | #195 (permalink) |
| Lid sinds: 14 februari 2012 Leeftijd: 48
|
Very nice work Didier! ![]() Here is some inspiration for you from my Russian friend Alexander: OH-58D Kiowa Warrior. 1/35 scale MRC Kit - ARC Discussion Forums Cheers! Chris |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |