![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
|
Ziet er allemaal netjes uit, Didier. Welke schaal is jouw heli eigenlijk ?
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
Dat ziet er goed uit, dit wordt vast een indrukwekkende machine Succes, gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Hei Didier , Amai , goed bezig ook ... Deze heli is electro , welke motor en lipo's ga je dan gebruiken ? Ik had ook gedacht om de COBRA op electro te laten draaien , maar ik ga toch een benzinemotor gebruiken ... Grtz Ronny
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
| Citaat:
Er zit een Hacker Bl 60 in, met kontronic powerjive 120, op 10s... gewoon setup van de fabrikant overgenomen om problemen te vermijden.. Voor mij geen brandstof/benzine meer, electro is blijkbaar de toekomst, 't zou alleen wat goedkoper mogen worden.. Voordeel is wel dat ik geen rekening meer moet houden met de verf die ik wil gebruiken, en trillingen zijn normaal ook verleden tijd.. greetz.. | |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Hei Didier , Ja electro is de toekomst , maar de prijs van de lipos en motor enz .. is ook navenant .. En zeker het aantal vluchten wat je kan maken op een namiddagje vliegen is zeer beperkt , of je moet een arsenaal aan lipos hebben ... en of kunnen laden op het vliegplein .. maar dat is ook een kostelijke bedoening dan ... Dat is ook de reden dat ik voor benzine heb gekozen voor de COBRA ... Grtz Ronny
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
Hey hey, ik volg jullie stellingen voor 100%. Idd. niks beter en properder dan elektro, maar toegepast in grotere schaalhelis zijn er helaas nog enkele serieuze nadelen waardoor ik voorlopig ook nog wegblijf van elektro. De grootste nadelen zijn de prijs van vele lippo's die nodig zijn om niet al te beperkt te zijn in het aantal vluchten en het gesleur en getrek met tractiebatterijen en een arsenaal laders. Daarbij komt ook nog dat je model enorm toegankelijk moet zijn om er de lipo's in kwijt te kunnen. Heligroeten, Nick |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
En toch ben ik zeer benieuwd naar de bevindingen van Didier , We zullen deze SETUP dan ook wel eens LIVE kunnen bewonderen en dan eens zien wat hij nodig heeft om een aantal mooie vluchten te maken op een namiddagje schaal vliegen ... Grtz Ronny
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 17 december 2008 Locatie: Peer Leeftijd: 22
|
Dit is ook een prachtige heli. Ben benieuwt naar je electro set want zoek er ook nog ene voor in mijn ec-135.
__________________ ""NEVER CHANGE A WINNING TEAM"" Laatst gewijzigd door Volunteer; 6 maart 2011 om 11:28 |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
succes ermee! | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Zoals ik vorige keer al aankondigde was ik niet tevreden met de positie van de achterste hoofdspant. Alles zit nu in de romp gelijmd, en ik heb de bewuste spant dus ongeveer 1 cm naar achter gezet ( zie pijltje op foto). Nu komt alle gewicht via beide verticale spanten op het landingsstel terecht, volgens mij toch wat betrouwbaarder.. ![]() ![]() |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Ja , prima weggewerkt , Is dit nu de spuitplamuur van MOTIB waar je dat mee gedaan hebt , of hoe doe jij deze lijnen verdwijnen ? Grtz Ronny
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
Je plamuur en schuurwerk ziet er heel netjes uit. Precies of de foute plamuurlijnen er nooit zijn geweest... Net zoals Ronny ben ik ook benieuwd naar het soort plamuur dat je hiervoor hebt gebruikt. Heligroeten, Nick |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |