![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
| In afwachting van het kunnen afhalen van mijn VARIO romp van de BELL430 (a.s. zaterdag is het zo ver Hieronder kunnen jullie de geboorte van mijn "state of the arte" volautomatisch revettussenafstandhoudertje volgen. Ik heb gekozen voor een tussenafstand van 4mm, denk wel dat dit vrij realistisch is bij schaal 1 op 7,1. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik denk wel dat dit nuttig gaat zijn bij het vele boren
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
Heel creatief gevonden, maar ik vrees dat het zo niet gaat lukken! Waarom niet? Je boor gaat verlopen op de harde gelcotelaag! De enige oplossing is elk gaatje eerst voorprikken. Zelf print of teken ik mijn revetten af op zelfklevend materiaal. Die stroken kleef ik dan op de romp. Voorprikken hoeft dan niet omdat de boor eerst door het zelfklevend materiaal gaat en dus niet kan verlopen op de gelcote. In mijn Alouette bouwstrip staat die werkmethode geïllustreerd. Heligroeten en veel succes zaterdag, Nick |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
|
Hoi Nick, Ik ben van plan een zelfklevende papiertape te gebruiken om de lijnen van de revetten op uit te tekenen, misschien lukt het dan toch wel met het "inzetten" ? Wanneer kan ik best mijn romp opschuren ? Ik dacht eerst alle gaatjes te boren, dan mijn romp helemaal op te schuren en dan pas de revetten te lijmen. Is dit de goede werkwijze of doe jij dit anders ? Groetjes, Ronny
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
Een zelfklevende tape met daarop de reveteerlijnen uitgetekend of geprint en op die lijnen je boorafstandhouder gebruiken lijkt me een goed idee. Da's dan jouw en mijn systeem gecombineerd. De tape zal beletten dat de boor verloopt. Eerst alle gaatjes boren en dan schuren zou ik niet doen. Je zal je geboorde gaatjes terug een beetje dichtschuren en er bijgevolg geen revet meer inkrijgen. Dus eerst schuren en vervolgens je gaatjes boren en reveteren. Ik geloof dat revetten de komende weken en maanden in Vlaanderen een goed verkopend Vario-product gaan worden. Heligroeten, een vaste hand en veel geduld toegewenst, Nick |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Hoeveel punten levert dat op bij scrabble?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Hei Ron , Ook al volop bezig met de voorbereidingen , en ja , er zullen eerstdaags in den Limburg vele duizenden klinknagels geplaatst gaan worden , VARIO zal zijn stock moeten gaan aanpassen , Goed gevonden Ron , dat volautomatisch revettussenafstandhoudertje , ben eens benieuwd naar de COMBO met Nick zijn systeem Grtz Ron ( den andere Ron )
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ik krijg hoofdpijn
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
3 x RON is .... RON VAN SOMMEREN RON HOEDEMAKERS RON VERLAEK en dit in het zelfde bouwdraadje , hoe gaan de lezers dit kunnen uitmekaar houden Grtz Ron
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
3 x RON in hetzelfde draadje... Als je lang genoeg reveteerd, dan... hou je niks meer uit mekaar. Spoedig zullen jullie dat wel merken... geloof mij... Heligroeten, Nick |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hei Nick , Dat zijn dan ongeveer 18000 klinknagels voor ons gedrie Ohhh Yheeeeee ... Grtz Ron
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Heligroeten, Nick | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Tja, wil je zoveel gaatjes boren dan ben je gek of wordt je het wel
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hei Bert , YES , nog eens 5000 klinknagels erbij , 23000 klinknagels wachten op een gaatje , nick ligt op kop met 2000 stuks ongeveer .. Hmmmm dat gaat iets geven op de meetings , Grtz Ron
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |