![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
ik zou die van Helmut doen, echt echt vet. maar weet niet als ie zo goed zichtbaar zal zijn. anders de oranje/gele zijlijn wat breder doen? veel succes!
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
| Citaat: Beter een iets gemakkelijker model kiezen dat je zeker tot een goed einde kan brengen dan een complex toestel dat dan de mist zou ingaan.. Gewoon mijn gedacht... | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 34
| |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
De blauw witte is het makkelijkste vanwege het aantal kleuren. Twee kleuren, een keer afplakken. Echter loopt de striping van breed naar heel smal voor op de neus. Dit is wel weer lastig omdat je waarschijnlijk niet met standaard afplaktapes uit de voeten kan. De kist van helmut vind ik ook erg mooi, maar de kleurgradient vraagt weer wat gevorderde spuittechnieken, ik weet niet hoeveel spuitervaring je hebt? Hoe dan ook, succes met kiezen! Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
|
Mijn spuitervaring is te verwaarlozen
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
| Citaat:
Als je van die heli veel foto's hebt is dat een bonus, een schaalbouwer kan niet zonder documentatie.. succes! | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
Ron, je moet gewoon een ontwerp kiezen of zelf maken waarmee je verstand content en je hart gelukkig is... Heb je naar je eigen gevoel te weinig ervaring om een bepaalde spuittechniek toe te passen, zoek dan op internet (youtube) uitleg over een gepaste werkmethode en oefen tot je deze beheerst. Hierdoor zal je enige tijd langer bezig zijn aan je model, maar wat is er daar nu erg aan. 't Is het einderezultaat en de zelfvoldoening op het einde van elk bouwavontuur dat telt! Heligroeten, Nick |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Tja Nick, dat is nu net mijn probleem. Ik weet nog niet of ik ga deelnemen aan schaalwedstrijden want dan ben ik bijna verplicht om een kleurenschema van een bestaand model na te bootsen. Ik denk dat ik anders niet veel punten zou halen ![]() Is een leuk combinatie en toch nog makkelijk te spuiten. (Voor mij héél belangrijk) Heb nog effe tijd om te beslissen hé. Groetjes, Ron
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Ron , Ivm het spuiten , ik wil U graag op gang helpen he , no problem ... Als je de eerste dingen wil spuiten , geef me een seintje , en ik kom af Je zal zien , mits enige training , dat je veel zelf kan spuiten , en wat je zelf doet , doe je altijd beter .... Grtz Ronny
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
|
Ik zou de keuze niet laten afhangen van eventueel "moeilijk" spuitwerk. Ik ben geen schaalbouwer maar als je er tegenop ziet dan kan je hier hulp genoeg krijgen als ik zie wat een kennis hier op het forum aanwezig is. Ik denk als je echt iets bijzonders maakt en het ziet het super uit dat je voldoening van het project nog groter is, en dan hebben we het nog niet over ooohhs en aaaahs van alle meelezers/kijkers die je draadje volgen. Pffff ik heb de afgelopen tijd al wat abo's op verschillende draadjes ingesteld om al dat moois op de voet te volgen. Dus maak er een special van en laat ons vooral genieten van vele mooie plaatjes! |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Heb me dit weekende geamuseerd met de deuren en de doghouse. (ben intussen erachter gekomen dat mijn "hoofddeksels" eigenlijk "doghouse" heet. Ik kan niet jammer genoeg niet zeggen dat de doghouse perfect paste en heb toch het een en ander moeten forceren om tot het volgende resultaat te komen. Alles moet wel nog afgewerkt en verfijnd worden maar dat is voor later : ![]() ![]() ![]() Maar heb mijn best gedaan om voorlopig volgend resultaat te bekomen : ![]() De beide helften worden bij elkaar gehouden dmv pennen en gaten : ![]() In de achterzijde heb ik een spantje voorzien zodat dit strakker omheen de romp past. Ook dit spant heb ik voorzien van pen- en gatverbindingen : ![]() ![]() In de voorzijde heb ik ook een spant voorzien. Dmv 2 boutjes wordt het geheel aan de romp geschroefd : ![]() ![]() De voor- en achterzijde passen nu redelijk goed op mijn romp : ![]() ![]() De zijkanten heb ik geschroefd met de bijgeleverde schroefjes van 1mm. Hiervan ben ik niet echt tevreden, de doghouse golft een beetje over de flank heen. Aan de binnenzijde heb ik al carbon stangetjes gelijmd om dit tegen te gaan maar het resultaat is toch nog niet echt bevredigend. ![]() Oh ja, misschien hebben jullie het wel al opgemerkt maar de deuren heb ik ook uitgezaagd en effe gepast voor de fotoshoot. Ze moeten nog geperfectioneerd worden om ze mooi passend te maken. Als volgende ga ik de doghouse een beetje meer schaal maken, er moeten nog verschillende dingen aan gebeuren. Wordt vervolgd.............. Groetjes, Ron
| | |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Hei Ron , Goe bezig menne man , de pen - gat verbindingen zijn prima , mooi mooi , Grtz Ronny
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Hey Ron, Ik heb vannacht toch niet goed geslapen door het niet erg goed lukken van mijn flanken Groetjes, Ron
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |