![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2005 Locatie: Harmelen
| Citaat:
Helaas weet ik zeker dat mijn maatje er niet naar toe zal gaan komen. Zelf zal ik wel komen. Als je deze heli's graag wilt zien, zul je naar Utrecht moeten gaan komen. Misschien kunnen we dan iets afspreken met mijn maatje. Die gewichten zijn gewoon niet nodig. Ik zal eens aan hem precies vragen wat zijn toestellen wegen, maar volgens mij veel minder als die 18 kilo, zoals je al eerder aangaf. Als een heli op zijn staart hangt is er iets mis met de balans in de heli. Groet, Wim Parmentier
__________________ Landen is wat anders DAN stoppen met vliegen. http://www.youtube.com/watch?v=aKpjzbOVEq8 | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2006 Leeftijd: 29
|
Even een update, de romp en alle delen om m vliegend te maken zijn besteld en onderweg. Ondertussen heb ik al een tijdje een oude Revell 1:35 kit van een UH-1D voor de lijnen en klinknagels. Ook is de boekenkast aangevuld met een aantal boeken over de Huey. Ik heb ook e mail contact met Cinescale in Frankrijk om een custom cockpit te laten maken voor de Huey want de cockpit op de site is te modern. Ook zullen daar andere delen als antennes en gepantserde stoelen vandaan komen. Bell helicopters Ik ben nu nog opzoek naar een pop met de correcte flightsuit en helm maar dit gaat lastig worden denk ik. De verwachting is dat de romp binnen 2 weken binnen is dus ik ben benieuwd.
__________________ Hirobo SDX,Freya Bell 222,Freya Eagle 3,Bell 47GS sponsored by www.rc-heli-shop.nl |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2010 Locatie: Beigem, Belgium Leeftijd: 1
|
Hi Arjen, Nogmaals bedankt voor de informatie die je samen met je vader gegeven hebt zondag te genk. Ik zie er naar uit om je huey vliegend te zien. Ik volg het draadje op gr Kevin
__________________ Vario R22 E-Power G-Zapy scale Futaba 9Zap-WC2 2.4Ghz |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Hij is binnen! 3 grote dozen waar alles in zat we zijn nu bezig alles te bekijken. We hebben de romp even in elkaar gestoken voor een idee van de grote. ![]() ![]() Hij is GROOT. Nu eerst de werkbank eens opruimen
__________________ Hirobo SDX,Freya Bell 222,Freya Eagle 3,Bell 47GS sponsored by www.rc-heli-shop.nl |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Hoi Bert misschien zetten we m Zaterdag op het veld maar er zal ook een vliegend exemplaar zijn die dag. De turbine zal er zeker zijn en misschien start ik m nog een keer. Ik heb net de 50 graden overbrenging en het steun voor het turbine mechaniek al in elkaar gezet maar ik moet een Flickr account aanmaken want ik ben hier door mijn foto ruimte heen.
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
Een adembenemende aanzet om er een schitterende machine van te maken. Bestel alvast +10.000 revetten en geniet van het bouwproces. 'k Kijk er al naar uit om je Iroquois volgende zaterdag live te mogen bewonderen terwijl we op de achtergrond kunnen genieten van turbinemuziek en kerozinegeurtjes. Schitterende keuze... Heligroeten en tot zaterdag, Nick |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Yep , Prachtige heli gaat dat worden , mooie keuze , en idd , GROOT is het juiste woord .... Grtz Ronny
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Voor de "revetten" gaan we houtlijm gebruiken en ik zal m Zaterdag ophalen om m neer te zetten we hebben al wat geschuurd aan de staart maar verder is er nog niets mee gebeurd.
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
'k Zal de Cobra in aanbouw ook meebrengen. Dan kunnen we een dry-fit opstelling maken onder mijn luifeltje en eens zien of onze "strike force machienes in spé" het al een beetje met mekaar kunnen vinden... Enne, natuurlijk maken we dan ook enkele shots om in onze draadjes te posten. Heligroeten, succes met het frietsnijden en tot zaterdag, Nick |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Update We hebben ondertussen wat onderdelen voor de Huey in elkaar gezet waarbij ik me vaak verbaas om de zogenaamde Vario kwaliteit. We hebben hier al heel wat Hirobos gebouwt maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat bouten niet zijn meegeleverd en de verkeerde moeren (te klein) erbij zitten. Ook de as van de staartrotor bladen is bijzonder ruw afgedraaid. En dan nog die echt waardeloze bouwbeschrijving die de naam bijna niet mag hebben. Dan wordt er gezegd dat Vario helis voor gevorderde bouwers zijn maar dat is gewoon onzin, dit soort helikopters moeten perfect in elkaar zitten en dat bereik je met een perfecte duidelijke bouw beschrijving en niet met slechte tekeningen en alle onderdelen in 1 zak te dumpen om het zelf maar uit te zoeken. Maar goed we komen er wel uit. Maar goed wat fotos Het frame waar het turbine mechaniek op komt te staan. ![]() huey build 2 002 by Arjen28, on Flickr De overbrenging ![]() huey build 2 004 by Arjen28, on Flickr Staartrotor en tot nu toe het enige onderdeel dat na wat schuiven met ringetjes echt lekker in elkaar ging. ![]() huey build 2 007 by Arjen28, on Flickr De schaal kop Hier misten we tot nu toe 1 bout en 2 moeren. ![]() huey build 2 008 by Arjen28, on Flickr Ziet er wel mooi uit ![]() huey build 2 009 by Arjen28, on Flickr Tot de volgende maar weer.
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Tja Arjen, met Vario heb je een haat-liefde verhouding hé... Maar zeker is dat ze bij Vario zeker en vast niet de Duitse gründlichkeit hebben uitgevonden. Nu, als je zenuwen en je geduld de bouw van een Vario overleven, dan ben je zeker zelf wel gründlich geworden. Enne, hoe lastiger de bouw, hoe immenser het vliegplezier... "Elk nadeel heb zijn voordeel" zei één van jullie beroemde voetballers ooit... deze wijsheid geldt zeker voor Vario. Over enkele weken zie ik Kirsten in Gräfendorf. We zullen het er eens over hebben... Heligroeten, Nick |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
De bouwbeschrijvingen zijn niet waardeloos, ze zijn gewoon beknopt en veronderstellen veel voorkennis, laten ruimte voor "Eigenes Ermessen" ofwel eigen inzicht. Wat de mechanieken betreft: Ik heb in het verleden ook wel eens gedacht dat er iets niet vermeld was in een bouwbeschrijving, maar ik heb afgeleerd daar over te klagen want ik heb keer op keer voor paal gestaan, omdat het er wel in stond, maar ik gewoon niet goed gekeken had. Voor wat de rompen betreft zijn ze wel erg beperkt, dat geef ik toe, maar alles wat je MOET weten staat er in, en de rest word aan je eigen vakkennis overgelaten. Maar dat geeft toch niet? Dat maakt het juist zo ontstellend gaaf om een Vario te bouwen naar mijn mening. Een voorgekauwd project in elkaar zetten is niet mijn idee van gaaf, dan kan ik net zo goed een Hirobo kopen.... Als je een Vario gebouwd hebt, heb je een prestatie geleverd! En als je de beschrijving, hoe beperkt ook, GOED gelezen en je hersens gebruikt hebt, vliegt het ook gegarandeerd goed. Durf ik gerust te zeggen na een stuk of 6 SkyFoxen en zeker 5 rompbouwdozen. Er zullen altijd details zijn waarvan je denkt dat dat anders of beter kan, maar tot nog toe bleek van al dat soort puntjes, datgene wat Vario voor ogen had, gewoon vlekkeloos werkt (ook al kan het wellicht beter) Groet, Bert | |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Wel een vreemd verhaal voor het Heli merk der merken. Moet en kan geen ander merk zich permiteren vermoed ik....
__________________ http://s304.photobucket.com/albums/n...view=slideshow | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |