![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2011 Locatie: Dilbeek Belgium Leeftijd: 32
|
Hey Bert; ik ben gisteren nog bij guy van helitempel geweest en vertelde mij over mijn keuzeprobleem. Het was snel opgelost. Er is blijkbaar (want ik wist dat niet) eenzelfde mechaniek van de benzineversie maar dan in elektro. Het zal dus die versie gaan worden. Dan kan je er overal zonder problemen mee vliegen. De investering is iets meer dan benzine of nitro en we zien wel hoe we de lipo's wegkrijgen zodat je er nog altijd handig aan kan. Groetjes en een fijn weekend nog. SAR Scott
__________________ Hughes 500D little bird in progress. Birthday little bird: 19-05-2012 Buldinghours: 0 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Niet alleen is er een op het benzine mechaniek gebaseerd electromechaniek, maar een bestaand benzinemechaniek kan tamelijk eenvoudig omgebouwd worden, waarbij aanpassingen aan een wellicht ook al bestaande heli beperkt blijven tot het plaatsen van de vliegaccu en verwijderen van het uitlaatsysteem. Ben je gelijk wél van een hoop vibratie af.... Dat is echter het probleem nog niet zo. Een vliegklare E-heli zal ongeveer op dezelfde prijs uitkomen als dezelfde heli vliegklaar in benzine uitvoering, dat klopt wel ongeveer. Echter: dan komen er bij de E-versie de vliegaccu's (meerdere, en een 10S 5000 mAh pack is niet echt spotgoedkoop), een heel dikke (en dus dure) lader, en dan ook nog een zware loodaccu of generator om die lader te voeden. Want met dergelijke packs gaat dat niet meer vanaf de auto-accu (of je moet aanduwen leuk vinden, of je auto de hele middag stationair willen laten draaien.....). Dan nog je laadapparatuur en snoeren e.d. een beetje fatsoenlijk in een startkist o.i.d. wegbouwen want je kunt niet met een plastic tas vol snoeren, laders, connectors en accuklemmen aan komen zeulen. In de winter een verwarmd koffertje om je LiPo's op temperatuur te houden zodat ze dan ook nog een beetje fatsoenlijk presteren. Als je clubhuis geen 220V heeft en je kiest voor een generator (zoals wij bij de vliegschool hebben gedaan) dan worden de mensen die langs het veld zitten te kijken na een tijdje ook rap flauw van die generator.... en de onze is nog wel een uiterst stille electronisch geregelde viertakt.... En dan verbruikt zo'n generator ook nog eens méér benzine, dan je heli gedaan zou hebben.... Voor het geld van één pack, heb ik benzine voor minstens 2, mischien wel 3 seizoenen..... En daarvoor heb ik een klein hoesje met wat gereedschap, en een jerrycannetje met wat slangetjes om die benzine in te bewaren, en thats it! Heli in de ene hand, zender om de nek, en jerrycannetje in de andere, en ik kan alles om een middagje te vliegen in één keer lopen van auto naar het veld sjouwen..... (bij wijze van spreken dan...) En het geluid is inderdaad minder, maar daar moet je ook niet teveel van verwachten, een heli van dit formaat maakt alleen al vanwege zijn grote rotors meer kabaal dan je zou verwachten. En persoonlijk vind ik het gejank van een E-motor plus tandwielen, hoe zacht ook, iritanter dan een normaal draaiende Benzinemotor. Ik zeg dit allemaal niet om je ervan te overtuigen tóch maar benzine te vliegen hoor.... Ik wil er alleen op wijzen, dat het allemaal nog niet zo eenvoudig en alleen maar "een iets hogere investering" is. Er komt gewoon een hoop meer bij kijken Laatst gewijzigd door brutus; 25 juni 2011 om 12:37 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |