![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2011 Leeftijd: 40
|
Na 13 jaar weer het vliegen opgepakt en dat bevalt me prima. Aangezien ik veel in modelbouw heb gedaan wil ik ook in deze tak van sport iets moois gaan maken. Heb mijn zinnen gezet op een chinook alleen is er niet veel te vinden in de verkoop. Nou ben ik niet zo'n hele goede zoeker op internet dus zal wel meer aan mij liggen dan dat er werkelijk weinig is. Vandaar mijn vraag of jullie linkjes hebben zodat ik een keuze kan maken. Wil wel voor ongeveer 5000-7500 euro een vliegend exemplaar gemaakt hebben, duurder word me te gek..(en de vrouw ook denk ik |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
Ben je al aan het vliegen? En waarmee vlieg je momenteel dan? Een Chinook heb je al voor een paar tientjes, of wil je groot? http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=338964
__________________ Vriendelijke groet, Tijn Laatst gewijzigd door Tijn G.; 7 juli 2011 om 23:26 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Linkjes heb ik niet voor je. Maar ik weet dat Hirobo een chinook heeft (of had), en Vario heeft in elk geval een romp, en de pylon-mechanieken. De Hirobo is een volledig model, in die zin dat Hirobo ook de benodigde electronica en stabilisatie er bij levert, voor de Vario zul je het grootste gedeelte van de heli volledig zelf moeten bouwen, en zelf uit moeten zoeken hoe je de aansturing moet regelen. Op de Vario site vind je een Gallery en een fanclub.... daar vind je een of andere Brit die behoorlijk ver is met het ontwikkelen van een Chinook inclusief mechaniek en aansturing. Mogelijk heb je hier wat aan. Maar maak je borst maar nat, want met betrekking tot chinooks is er maar heel weinig te vinden, dus je eigen mechanische vaardigheden zullen behoorlijk op de proef gesteld gaan worden. Groet, Bert |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Citaat:
Ik weet wat je bedoeld met de chinook van een paar tientjes, die heeft mijn zoontje. Citaat:
Die van Vario is een prachtige romp, zit daar ook sterk over te denken om aan te schaffen. Er is alleen zo ontzettend weinig over te vinden dat het me bijna benauwd om het wel te doen. Laatst gewijzigd door skydream; 8 juli 2011 om 00:07 | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
| HIROBO (#0406-904) HIROBO CHINOOK CH-47 eHIROBO Store HIROBO (#0406-905) HIROBO CHINOOK 50 SCALE CH-47 CAMOUFLAGE eHIROBO Store Valt nog best mee, dan heb je nog wat geld over om de vrouw tevreden te houden
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Dan zou ik toch, ondanks dat ik VVF (Volledig Vario Fanaat) ben, toch voor de Hirobo gaan.... Die is ten eerste een stuk handzamer ((de Vario Chinook is gewoon GROOT), en word geleverd met in elk geval de speciale mixers die je nodig hebt voor een Chinook-type (want vergis je daar niet in, zo'n ding is nogal gecompliceerd in de aansturing...) En hij is inderdaad gewoon domweg een heel stuk betaalbaarder. Groet, Bert EDIT: oh... da's knap balen, die links van laurens, daar staat in kleine lettertjes bij "discontinued products".... ofwel, niet meer leverbaar.... Laatst gewijzigd door brutus; 8 juli 2011 om 01:44 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 33
|
Hier een iets kleinere variant: Chinook CH47 Combo + Crash Parts Pack [CH47CB] - USD*399.00 : Flying-Hobby.com, Have a nice flying experience everyday!
__________________ Floaterjet, Bixler, Voyager, T-REX 600ESP BeastX, T-REX 600ESP BO-105 Politie, T-REX 500ESP lifeliner 3, KDS450 Hughes500 @ SPEKTRUM DX8 RED EAGLES Dordrecht |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Volgens mij moet er nog een chinook zijn van ongeveer een 700euro maar kan hem nergens vinden meer. | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat: Schijnt volgens het blad Rotor een mooi en goed vliegend model te zijn; heb hem echter nog nooit zien vliegen, ken ook niemand die er een heeft, heb er hier op het forum ook verder nog nooit bericht over gelezen.... Groet, Bert | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2006 Leeftijd: 29
|
De Hirobo Chinook en de CH46 Sea Knight zijn gewoon leverbaar en schijnen goed te vliegen. Ze zijn ook redelijk simpel om te bouwen naar electro. bij RC-heli-shop hebben ze er een staan maar die heb ik nog niet zien vliegen. Als je er eens een in het echt wilt zien moet je daar eens heen gaan. Is trouwens geen goedkoop model maar zeker wel apart om te zien. Gr Arjen.
__________________ Hirobo SDX,Freya Bell 222,Freya Eagle 3,Bell 47GS sponsored by www.rc-heli-shop.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2011 Locatie: amsterdam Leeftijd: 15
|
Ik verkoop een walkera 38# op marktplaats hij heeft aan beide zijde een dubbele rotor en is 575mm lang vier kanaals 2.4 GHz. Marktplaats.nl > Walkera 38# chinook (57,5 cm) - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Vliegtuigen en Helikopters |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Stevo
__________________ | ||
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
|
Een zeer uitdagende keuze..Ik kan me herinneren dat Ewald Heim een toestel ontwikkeld had, met electronische regeling voor het aansturen van de rotoren. Heb dat toestel en verschillende varianten mét dat mechaniek meermaals zien vliegen, en dat werkte prima..geen idee of dat nog te vinden is.. Heb Ewald verschillende keren bij Vario gezien nog niet zo lang geleden, mss daar eens vragen.. greets, Didier |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
|
Heb hem gevonden denk ik bij flugmaier.de ..mechaniek kun je dan in een andere romp bouwen eventueel... twinstar Tandem Hubschrauber succes, Didier |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |