![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2010
|
Enkele maanden geleden liep ik hier tegen aan. Omdat ik bezig was met de restauratie van een Bell 212 is deze even opzij gezet. Ongelofelijk leuke en verdienstelijke klus. De motor heeft inmiddels proef gedraaid en op wat kleine details na zou hij de lucht in kunnen. Van diverse forumleden goede informatie gekregen en veel kunnen lezen bij andere bouwers. Bedankt daarvoor. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Mooi gelukt hoor! Lekker frisse heli. Ben momenteel mijn Robbe Schluter MD500 romp ook aan het voorzien van een nieuw fris kleurenschema. Komt zeker door het mooie vakantieweer haha Eind deze week word de oldie vloot aangevuld met een splinternieuwe Moskito sport! Leuk leuk leuk!
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Leuke heli's die Moskito's. Ik beleef er ontzettend veel plezier aan, vooral aan de Sport. In mijn geval een met een fantastische OS motor er in. Veel plezier er mee. Ben overigens benieuwd naar de staat van de heli als je hem ontvangt. (Foto's altijd leuk!!) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2010 Leeftijd: 40
|
De oldie's zijn super!!! Mijn collectie is nu ook weer verder aangevuld, gisteren een Schlüter BK 117 erbij, met een Scout mechaniek erin..... wordt een opknappertje, kon'm niet laten staan omdat ik al jaren de originele 4-bladskop ervoor liggen heb.... Misschien een kandidaat voor de Futura Gold 'rumpfmechanic' die ik recent gekocht heb.... Wim |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Mooie heli, ik had al eerder gereageerd dat het kleurenschema heel erg op dat van mijn Kavan lijkt. Ga je met de originele servo's vliegen of wordt dat toch een beetje moderren spul? Groeten, Marco.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
* Wim, Begrijp dat je nog even op vakantie gaat! Dan een hele fijne vakantie toegewenst. * Marco, De servo's zijn al van een latere generatie, ze zijn getest en ruwweg afgesteld. We gaan eerst het e.e.a. testen voordat we de eerste vlucht gaan maken. Ben eigenlijk met te veel dingen te gelijk bezig. Het weer moet ook even iets gunstiger worden, dus word vervolgt. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Ik had van Kavan USA nog een originele stickerset laten komen die ik niet ga gebruiken. Die mag je evt tegen kostprijs overnemen. Deze stickerset omvat b.v. de roosterstickers en KAVAN JetRanger logo's. Grt, Marco.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ik heb van Kavan nog een ongeopend zakje raamrubbers liggen. Dus voor eventuele liefhebbers.... Is het btw geen idee om een oldie topic te laten openen in het heli subforum gedeelte?
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Kijk, daar baal ik van. Ik heb juist een compleet ramenset + raamrubbers gekocht bij Vario Benelux. Een Oldie topic lijkt mij een leuke optie!! | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vandaag, stiekem tussen de buien door geprobeerd de Kavan zijn eerste vlucht te laten maken. Er komen gelijk problemen naar voren. De gyro gaat geheel over de rooie! De staart klapt alle kanten op. Erger is het bladspoor, bijna 5cm. Vreemd genoeg kan ik hier (naar mijn beste weten) niks aan stellen op de kop?????? Iemand die mij kan informeren betreffende het bladspoor???? Mijn dank zal verpletterend zijn. |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Wat voor gyro heb je er in zitten, een mechanische? Balen van die enorme bladspoor... Wat ik wel weet: Is dat ik mn Moskito Sport II heb
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! Laatst gewijzigd door Jonkje; 15 augustus 2011 om 22:13 |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
He, mooi man. De 3001's zijn perfect om met de Moskito te vliegen. Ik heb zowel de 3001 als de 3003 in gebruik. Zelfs de Robbe 3D gyro is zeer goed te gebruiken. Overigens schakel ik voor het voor het zogenaamde mooie draaien de gyro vaak uit tijdens het vliegen. De tank is inderdaad een stukje groter dan die van de Basic uitvoering maar dat scheelt bijna niets. Het verbruik van de Sport (in mijn geval 10cc) is wel aanmerkelijk meer dan de Basic (met 6,5cc) Door die pijp word de heli lekker stil en zeer krachtig. Leuk weer een Moskito vlieger. Veel plezier met je nieuwe aankoop. Grt G. Ps, de auto is niet radiografisch>>>>>>>> |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |