![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2010 Locatie: Belgie-lanaken Leeftijd: 59
|
Goede dag Heeft iemand ervaring met de Hirobo Schweizer of de Hirobo Lama om op Electro te bouwen.Ik weet dat er een kit voor verkrijgbaar is,maar ik sta open voor alternatieven die goedkoper zijn maar toch ook goed.Bv voor zelfbouw van de motor ophanging ,welke motor enz... Of heeft iemand ervaring met de kit en is de kit de beste oplossing?Anders ga ik toch daarvoor. Gr Raymond |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2010
|
Als er een kid is dan praat je waarschijnlijk over een onderdeel dat op maat gemaakt is dus ook een paar centen kost. Zelf maken is een optie, noem het een uitdaging en krijg je alle overbrengingen zoals ze behoren te zijn. Ik zou toch als je over geld praat gaan voor een nitro (desnoods een gebruikte met een goede uitlaat). grt g. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Ik weet wel een goed adres hoor,de ombouwkit is speciaal voor deze helicopters gemaakt,maar ik dacht dat er misschien wel iemand ervaring had met deze kit of bv met zelf gemaakte spullen. Ook heb ik nog geen gedacht waar de lipo plaats kan hebben,had ik ook graag al geweten. Gr Raymond | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2010
|
Yes. Ik weet dat iemand hier, staat een zeer mooi en uitgebreid verhaal van beschreven, bezig is geweest met een Kavan Jet-Ranger. Zeer professioneel verbouwd van nitro naar elektro. Daar staat ook een berg info. Neem eens contact op met deze bouwer. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Dat zal ik dan zijn Groeten, Marco.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hallo Marco Dank voor Uw reactie.Ja,ik denk ook dat ik best voor de kit bij Albertino ga.Ziet er op foto wel prima uit. Kost wel wat,maar dan ben ik zeker dat het goed is.Kan ik ook raad vragen als er wat fout gaat,en dat is ook wel wat waard hee. Weet jij wat voor motor er bij zit,mag wel een goeie zijn toch? Groeten Raymond |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Sorry wat voor motor dat weet ik niet uit mijn hoofd, maar Albertino trekt die zo van het schap hoor. Zit in de kit inclusief volgens mij. Citaat:
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hallo bruteforce,bedankt en de motor is nu een Scorpion HK-4025-890 KV. Nieuwe vraag,welke ESC voor erbij?Er wordt maximum op 5-6 s gevlogen. Gr Raymond Laatst gewijzigd door raymond 2; 21 september 2011 om 22:10 |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2007 Locatie: ZW Drenthe Leeftijd: 69
|
Vlieg mijn 30er Agusta A109 met jouw Scorpion en de 50er Ecureuil AS355N met Hyperion Hs 4025 1100kv(zelfde als Scorp.) beide met Jive 80-LV tot/met 6s en BEC 5-15A (ben je van van accu laden af en de enige betrouwbare BEC) Ook ........ zat power! Kan ik je aanbevelen!
__________________ FF9s/3x Logo 500SE, 1 in 30er Agusta A109, 1 in 50er Ecureuil AS355N en 1 in 50er MD500D. Doe het als de egeltjes: Heel voorzichtig! (Ook met EasyStar II RR) |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Ik had nu gedacht aan deze: Phoenix-80 Brushless Motor Control 6S 80A [PHX-80] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac! Maar dan met aparte 4s nihm 4,8 ontvanger voeding.Ik weet het,weer aparte batterij laden,maar wordt toch sterk aanbevolen door een zaak die echt veel met schaalvliegen bezig is.Dan vind ik het gek om zo'n dure ESC te kopen. Maar ik ga het toch nog overwegen hoor,misschien is de goede kerstman mij goed gezind. Gr Raymond Laatst gewijzigd door raymond 2; 18 oktober 2011 om 13:25 | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Heb de vragen maar verwijderd,kwam toch geen antwoord op zodat ze nu overbodig waren geworden. Groetjes Raymond Laatst gewijzigd door raymond 2; 4 januari 2012 om 17:51 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |