![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 december 2008 Leeftijd: 30
| Citaat:
ja guy heeft een tandwiel voor op de motor ik mag de riem houden gewoon iets maken voor de motor optezetten | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Dan zou je heel ruw berekend met 10s hebben 450 kv motor 1632rpm op kop. 330 kv motor 1197 rpm op kop. Volgens mij werkt beide dan wel, alhoewel je de 450 natuurlijk nog omlaag kan regelen, en met de 330 kv wel meteen aan je maximum toeren zit.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Geen flauw idee, maar mijn ruime gok is dat hij de 16000 rpm wel haalt. Daar kan je dan 1568 rpm op kop halen. Ongeveer hetzelfde als de 450kv motor dus.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Waar je erg om moet denken is dat je met die Fenestron absoluut niet boven de 9000 RPM moet komen. Dat levert qua sturen niks meer op, vergroot de kans op falen enorm, en de slijtage word ook onevenredig groot. En het kost onnodig veel energie (=vliegtijd) De overbrenging in de fenestron is 19:16, de overbrenging main-tail is 14:72. Dus bij 1470 RPM aan de hoofdrotor bereik je het kritische toerental van de Fenestron. Ik denk persoonlijk, dat 1350 tot 1400 een heel mooi toerental is.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Sorry, had de andere postings niet gezien. Normaal gesproken draait de Rossi in een Vario tussen de 12 en de 14 duizend toeren. Alle rompmechanieken van Vario zijn ontworpen met dit toerengebied in gedachten, met uitzondering van de NOTAR heli's waar 17000 toeren ongeveer de richtwaarde is. In deze heli moet de motor ongeveer 13500 draaien (om percies te zijn: 13770 voor 1350 RPM aan de kop) Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Ja, daarmee kan je prima uit de voeten. Ik weet niet zeker, maar misschien ben je met een 80A regelaar al klaar.
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2003 Locatie: Helden
|
Hoi ik heb goede ervaringen met optotronix.de maar heb ook al enkele setjes zelf gebouwd of het duits RC-heli.de vind je hiervan tekeningen en bouw instructies. De modules zijn zelf te programmeren. Mvg Ed
__________________ Henseleit TDR, Vario R22, Agusta A109 E550, EC145 CountryLee Trex 600 12S, Sceadu 50, Schluter bell222 1978. www.indoorvliegen.nl |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Bone, bedankt voor je verwijzing, maar dit is een Xtreme mechaniek, geen SkyFox. Nou is het wel heel eenvoudig om dit mechaniek om te bouwen naar elektro want de aandrijfriem zit er al in. Alleen een montage plaat voor de motor (een Align 700M of MX is idd prima, geen dure Kontroniks of Pyrodinges nodig), een passende poelie voor op de motoras een klaar ben je. Als je wil dat ik er eens in detail aan reken dan geef je maar even een PM. Als je al een Helicommand hebt dan is het helemaal onzin om deze te verwijderen IMHO groeten, Marco. Citaat:
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 | |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2008 Leeftijd: 30
|
Hoi ik ga voor de SCORPION 4035-530 kv iemand van de club heeft nog een nieuwe liggen daar een ice 120a en 2x 5s 5000 45c lipo's op . dan heb ik zo iets van een 1420 opdekop en iets van de 7000 op de staart |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Weet je dat zeker? Je moet wel erg lage waardes voor je governor gebruiken dan.
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Prachtige heli man! Even een korte huishoudelijke mededeling... Als het hier wederom uitloopt op een E-stab, non E-stab discussie... Dan heb ik daar geen zin in eerlijk gezegd, en daar hebben we het al eerder over gehad volgens mij..... Alles mag en niets moet zolang het voor iemand werkt. Alvast bedankt. M.vr.gr. Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |