![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Hoi Roy, Heel erg mooi gemaakt dat aangepaste E-mechaniek! En dat de stuurknuppel meebeweegt vind ik ook top. Groeten, Marco.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
Bedankt voor de leuke reacties mannen De epoxy met balloons zal zeker werken, dat heb ik bij mijn Squirrel ook gebruikt. Heb er nog eens over nagedacht, echter denk ik toch dat ik hem plamuur vanwege de afmeting van de ronding aan de zijkanten van de achterwand. Voor de sterkte hoef ik het op die plaatsen niet te doen, dus ik spaar de epoxy voor verbindingstoepassingen. Het acrylaatkit idee ga ik nog een keer uitproberen op iets anders, voor nu maar even de 'beproefde' methodes. Bedankt voor het meedenken Nog iets anders, weet iemand nog weblinks voor referentiefotos van de Schweizer, vooral achterwand en stoelen kan ik maar weinig over vinden. Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Hallo Roy, Super om te zien hoe dat met die stuurknuppel werkt. Ik begrijp alleen niety dat deze servo's op een aparte ontvanger komen te zitten. Hoe bindt jij 2 ontvangers met 1 zender? Suc6 met de verdere bouw van deze heli. Grt, Han
__________________ PoweRotoR E-drive engineer-SkyFox Evolution PoweRotoR E-drive-Alouette III PoweRotoR E-drive-HK/Trex500 (2x)-Trex500 ESP FBL-HK/Trex250 | |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Hallo Han, Je kan twee receivers linken aan dezelfde zender. Ze werken dan onafhankelijk maar wel gelijktijdig van elkaar. Ik heb dat geprobeerd met twee ontvangers (2.4GHz). Reden voor deze keuze is dat ik niet wil dat een eventueel defect aan deze items het vliegen kan beinvloeden. Gr,Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Ik heb nog wat werk verricht aan de cabine, De afmeting van de 'bok' bepaald en de houtcontour gemaakt, daar komen dus de stoelen op te zitten. Ook komen hier twee servo's onder voor aansturing van een paar van de 'dummy' stuuroganen. Ook is een start gemaakt met de instrumentenconsole. Het framewerk van hout en bekleed met abs plaat. Ook is het landingsgestel van Vario in elkaar gezet, wel opvallend hoeveel gaten hier zelf in geboord moesten worden. Gewoon volgens manual, dat wel, maar er zitten tal van gaten in die geen functie hebben... En zelfs die staan in de manual... ![]() Maar komt goed, er komt vorm in Ook wordt er volop gewerkt aan de piloot en de overige stuurorganen, maar daarover later meer. Gr, Roy
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2010 Locatie: Belgie-lanaken Leeftijd: 59
|
Ziet er top uit man, wat anders dan mijn Hirobo Schweizer.Daar zit de cabine vol met de servo's enz..en dat vind ik wel wat jammer.Ik ga de ruiten wat donker tinten en dan misschien toch iets van een piloot er in plaatsen. Van zo'n Vario Schweizer is echt wel the real thing te maken hee.Dat word super man.Heerlijk om te bouwen. (en neen,ik ben niet jaloers) Gr Raymond |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Geweldige heli, slimme oplossingen, mooi stukje huisvlijt daar hou ik van. Marco.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
@Raymond, Dank je, dat het mechaniek er nu volledig achter zit maakt het wel heel fraai vind ik, erg opgeruimd en overzichtelijk. Ook deze kit heeft getint glas, het origineel heeft dat ook. Wel laat ik bij deze zeer waarschijnlijk de deuren achterwege zodat je volledig zicht in de cabine hebt. Plaats gerust wat fotos van jou project hier op het forum, het is altijd leuk te zien wat mensen allemaal aan bouwen zijn @Marco, er zitten technisch inderdaad leuke dingen in, daar ligt bij dit project ook wel een beetje de nadruk op. Re-design van het mechaniek en de "vliegende" piloot zijn de zaken waar het meeste werk in zit. Leuk dat je mijn oplossingen kunt waarderen Gr, Roy
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Het is koud... vanochtend -11! En dat betekend dat het in mijn onverwarmde garage ook niet al te prettig is. Dus er wordt niet veel gebouwd op het moment, maar het ontwerp gaat wel verder. Om de flightcontrols verder uit te kunnen bouwen moest ik eerst de piloot in kaart hebben. Zoals gezegd is het de bedoeling dat de piloot straks echt stuurt. Maar om de bewegingen van de flightcontrols te kunnen volgen ben je wel een skelet nodig wat gewrichten heeft, een weinig weerstand. Standaard poppen vallen daarom af, dus zelf een bedacht. Een andere reden om er zelf een te maken is de afmeting. Deze heli is 1:4,5 maar een goed passende vlieger moet 1:5 zijn. Op die schaal is onderstaande pop gebaseerd. ![]() ![]() Nu ziet hij er natuurlijk niet uit, dus daar moet wat aan gebeuren. Deze is puur functioneel. Hij wordt voorzien van schaal handen, schoenen en hoofd. En uiteraard wordt hij aangekleed. Daar zijn wat ideeen over maar later meer. Het afgebeelde skelet bestaat uit 2mm aluminium stangetjes, kunststof heup en schouders en de omvang wordt verkregen door piepschuim. Ook heeft hij een doorlopende ruggegraat waar het hoofd op zit. Deze 'ruggegraat' loopt straks door de stoelzitting tot in de ruimte daaronder. Daar wordt hij door een servo bediend wat er voor zorgt dat hij kijkt in de richting waarin hij stuurt. De totale hoogte van deze vlieger is 38cm. Gr, Roy
| | |
| | #25 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Wauuuuuuuuuuuuuuuuuw .... TOP Roy .... Ik ben zeer benieuwd naar deze Piloot ... En ...INVENTOR RULES ..... ![]() Grtz Ron
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
@Nick, virtueel... maar niet voor lang meer he @Rob, bedankt he! @Ron, zekers, Inventor rules Gr,Roy
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Er is weer wat voortgang te melden; De brandstoftanks zijn geplaatst, daarvoor zijn vier houten steunen gemaakt zodat een en ander wat meer afstand tov elkaar krijgt en goed te verlijmen is. De tanks zijn nog niet af overigens, ook nog niet gemonteerd. Dit o.a. vanwege het spuiten en extra detail wat er nog aan komt. Ook zijn de ramen op maat gemaakt en gemonteerd dmv kleine parkertjes. Ook is het onderste schutbord op maat gemaakt en gemonteerd. En de hulp vanuit de 'stoffeerafdeling' heeft ook goed uitgepakt, de vlieger kan in elk geval al zacht zitten... Er komen natuurlijk ook nog riemen op he Ondertussen wordt er o.a. gewerkt aan de werkende stuurpedalen, daarover later meer. Gr, Roy
| | |
| | #30 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 28 november 2006 Locatie: Limburg Dilsen - Stokkem Leeftijd: 39
|
Wooooaw ... Mooi Mooi Roy , hij ziet er al goed uit zo ... Goed bezig ... Grtz Ron
__________________ T REX 600 E PRO FBL , SAB GOBLIN 700 work in progress .. 100 % READY Scale COBRA AH-1S Serial ( J ) 71-21012 in progress ( 530 building houres ) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |