![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #496 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2007 Locatie: Waregem Leeftijd: 48
|
Hey Super John, thx voor je "Super"wijze reactie (wijs betekend in Vlaanderen tof en leuk hé). Als ik zo een beetje rond mij kijk zie ik zowat overal dikwijls liefhebbers van onze hobby sukkelen met allerhande problemen. En als je hier op het forum rondzwerft gaan er héél veel draadjes over de problemen waarmee we worden geconfronteerd. Doorzetten is dan da boodschap, maar dat geldt zowat voor alles wat met technologie en techniek te maken heeft en da's het leuke (wijze) eraan. We vloeken wel eens als er dingen fout gaan, maar het zoeken en vooral het vinden van oplossingen geeft een zalige voldoening. Vandaar dat we er van blijven genieten. Anderen worden er dan weer kierewiet van en zoeken gauw een andere bezigheid... Heligroeten, Nick |
| | |
| | #497 (permalink) |
|
Sommige lezers van deze bouwstrip zullen zich wellicht al wel afgevraagd hebben hoe het ondertussen zit met Mopy. Wel, Joe is weer eens met verlof om bij zijn vlammetje te zijn... bijgevolg was de bouwtafel vrij. Ik durf af en toe ook nog wel eens een plastiek modelletje te bouwen. Dus dit was het moment. Eén van de dingen die moeten gebeuren bij het bouwen van een plastiek kit is het ontvetten van de sprues. Toen Mopy en Joe merkten wat ik zou gaan doen boden ze spontaan aan om mij te assisteren. Een sfeerprentje. ![]() En nee, jullie moeten er niet naar vragen, want meer foto's van deze wasbeurt komen er niet... Wet heligreetz, Nick |
| | |
| | #499 (permalink) |
| Lid sinds: 19 mei 2008 Locatie: Heliheaven West-Brabant
|
Zeg Nick, Er bereiken mij berichten dat mijn good old Bone is weggekaapt door een kerel met een legerkapsel. De vraag was of tie misschien op mannen valt Grz. Bone
__________________ www.vario-rcheli.nl Laatst gewijzigd door Bonechopper; 14 september 2009 om 00:06 |
| | |
| | #500 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2009 Locatie: Wijchen bij Nijmegen Leeftijd: 23
|
Hey Nick, Vandaag eindelijk de heli eens in het echt kunnen bewonderen en ik vind hem echt schitterend. Helaas heb ik hem niet zien vliegen, heb je dat nog wel gedaan vandaag ? of waaide het te hard. Nogmaals mijn complimenten voor je bouwkunsten. En hoop hem volgende keer dat ik hem zie, hem eens vliegend mag bewonderen. Groetjes Michael16tsx
__________________ uuuhm... |
| | |
| | #501 (permalink) |
|
Hey Rob, is Bone op een man gevallen???... Nu, veel vrouwen waren er in Hulten niet om op te vallen... hopelijk heeft hij zich niet bezeerd... Enne, de volgende keer mag Bone hééél zeker meevliegen... Dus op verzoek, ook hier enkele prentjes uit Hulten... Joe meets Bonechopper. ![]() Bone kan eventjes proefzitten in de Alouette. ![]() Joe komt eventjes polsen of de Alouette-introductie naar wens verloopt. ![]() ... en toen kon Joe ons volgende groots project eventjes aanraken. ![]() Heligroeten, Nick Laatst gewijzigd door Blue Bird; 14 september 2009 om 22:28 |
| | |
| | #502 (permalink) |
|
@ Michael16tsx thx voor de complimenten. Ondanks de felle wind heb ik nog een vluchtje gedaan met de Alouette. Na de fotoshoot... maar toen was jij waarschijnlijk al terug weg. Een volgende keer lukt het zeker om hem te zien vliegen... Heligroeten, Nick |
| | |
| | #503 (permalink) |
| Lid sinds: 19 mei 2008 Locatie: Heliheaven West-Brabant
| Citaat: Grz. Bone
__________________ www.vario-rcheli.nl |
| | |
| | #504 (permalink) | |
| Citaat:
Dus blijven we ermee doorgaan en proberen telkens weer wat nieuws te bedenken... Heligroeten en tot gauw, Nick | |
| | |
| | #505 (permalink) |
| Lid sinds: 21 januari 2010 Locatie: Leuven Leeftijd: 61
|
Beste Nick, Totaal helikopter-vreemd startte ik hier enkele dagen geleden een draadje over Helicam op zoek naar een goede oplossing voor mijn vliegende camera-aspiraties. Deze nacht kon ik de slaap niet vatten en kwam rond 2 uur op dit boeiende draadje terecht. Ik heb het quasi van A tot Z gelezen en om 5 uur deze morgen ben ik heerlijk in slaap gevallen. Uiteraard heb ik veel bewondering voor je Alouette II prestaties zoals hier door zovelen reeds uitgedrukt. Dit draadje heeft inmiddels wat rust gevonden, maar groot was mijn verwondering en bewondering voor de wijze hoe je je hele verhaal op dergelijk spannende wijze in beeld gebracht hebt. Dat op zich vraagt al een staande ovatie. ![]() ![]() ![]() In je laatste verhaal over trillingen heb ik zitten nadenken. Blijkbaar heb je maar bij één ander piloot feedback gevonden aangaande dezelfde problemen. Ik kan het bijna niet vatten dat jullie de twee enige zouden zijn die op die schaal en met een grote periodiciteit met die problematiek te maken hebben. Ik ken quasi niets van modelbouw, mijn ervaringen daarin dateren van de zeventiger jaren toen ik een jachtje in balsa ineen knutselde en met de borstel verfde... het woord airbrush was toen nog niet uitgevonden In die optiek stel ik me volgende vragen (nogmaals ik ken niets van deze mini-motoren). Is er aan de stabiliteit en het uitbalanceren van deze motoren niets te doen ? Zijn er geen mogelijkheden in de ophanging ? Houdt de fabrikant van je helikopteronderdelen bij het aanbieden van zijn materialen en toebehoren rekening met het feit dat deze aan trillingen onderworpen kunnen zijn ? Of maken zij hun materialen op basis van de wetenschap dat de meesten elektrisch vliegen ? Ik weet het, natuurlijk hebt ook jij over die vragen nagedacht en waarschijnlijk zelf veel vragen aan anderen gesteld. Ik kan me moeilijk inbeelden dat je Alouette zijn leven zal moeten slijten met zoveel permanente aandacht die jij moet opbrengen m.b.t. steeds weerkerende losgaande onderdelen. Of misschien heb je sinds je laatste posting al heel wat oplossingen gevonden voor het trillingsprobleem. Ik hoor het graag bij gelegenheid en wens je uiteraard héél véél succes toe bij je project Agusta dat waarschijnlijk nu op de tekentafel ligt of reeds op stapel staat. Met vriendelijke groet Wim |
| | |
| | #506 (permalink) |
|
Hey Wim, ik had je reactie in dit "rustend draadje" niet opgemerkt... sorry daarvoor. Nu ik van plan ben om hier opnieuw wat leven in te blazen heb ik met aandacht je opmerkingen gelezen. Ivm de trillingen valt er idd wel het één en ander te doen om ze te beperken, maar ze volledig wegwerken is niet mogelijk. Trouwens alles waar een thermische motor inzit trilt en vraagt bijgevolg permanente aandacht. En die aandacht is bij een schaalheli ook wel nodig... Het periodieke onderhoud begon ondertussen wel mee te vallen, het grote onderhoud wordt een ander paar mouwen, maar vanaf nu kan je daarover hier het één en ander volgen... Heligroeten, Nick |
| | |
| | #509 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 51
|
Wel, wel... blijkbaar zijn er grote werken op komst. Ik ben al benieuwd hoe hij er met z'n drieblad zal komen uit te zien. Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #510 (permalink) |
|
@ bruteforce 500 vluchten zonder brokken... ja, ik mag mjin heli-engelbewaarder op mijn blote knieën bedanken... @ Droopy Met een drieblads zal de Alouette er meer dan pittig uitzien, maar de grote vraag wordt: "hoe zal hij vliegen". Heligroeten, Nick |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |