![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2007 Locatie: ZW Drenthe Leeftijd: 69
|
Zag een 3/4/5blad-kop waarbij geen meenemer nodig is. Zou graag PB's ontvangen van enthousiastelingen met ervaring om de link te kunnen doorgeven, want ben naar ervaringen/meningen van kenners erg benieuwd! Stuur maar en je krijgt de link! (met hopelijk later hier commentaar!)
__________________ FF9s/3x Logo 500SE, 1 in 30er Agusta A109, 1 in 50er Ecureuil AS355N en 1 in 50er MD500D. Doe het als de egeltjes: Heel voorzichtig! (Ook met EasyStar II RR) Laatst gewijzigd door Logos1; 23 november 2011 om 16:38 Reden: edit |
| | |
| | #92 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
|
Hey, graag even de mening van de "experten".. Voor een 3 blad 600 size ben ik aan het twijfelen tussen de scale blades van scaleflying.de: •Unterseite: grau, Oberseite: grau mit gelbem Randbogen •Länge: 600 mm (von Bohrung bis Blattspitze) •Gewicht: ca. 127 g •Bohrung: 4 mm •Blattanschluss: 12 mm •Profil: Copetitionblades H Symetrisch •Vorlauf 0-1 mm •Maximal Drehzahl: 2300U/min Of de spinblades: Blattanschluss:12mm Bohrung:4mm Gewicht/pro Blatt:73g Blatttiefe 35mm max U/min. 1800 Vorlauf:1-3mm Profil:halbsymetrisch Drehrichtung:rechts Ik vond het lage gewicht van de spinblades nogal verontrustend, maar na het lezen van jullie uiteenzetting zou dat nogal kunnen mevallen ( minder neveneffecten?) Ben benieuwd naar jullie mening, Thx, Didier |
| | |
| | #93 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Hoi Didier, Met de bladen van Scaleflying.de heb ik geen ervaring. Met Spinblades uitsluitend met een 4-blads kop in 450 size (bladlengte 350 mm). Dat setje was volgens Spinblades expliciet voor non-Estab vliegen geschikt, en ik was erg argwanend vanwege het lage gewicht (17 gram/blad tegenover 25 gram/blad voor de meeste andere meerblads-setjes) en de afschuwelijk smalle koorde, die Spinblades zijn echt ongelofelijk dun en smal. Maar tot mijn stomme verbazing leverden ze niet alleen verbazingwekkend veel meer lift dan de veel bredere carbon bladen (ook speciaal non-Estab bladen) die ik daarvoor gebruikte, ze sturen ook absoluut beter! En dat bij het "extreem" lage toerental van 1700 RPM. Met de carbon symetrische bladen die ik daarvoor had moest ik minimaal 1900~2000 RPM draaien anders had ik weinig lift en stuurde het als een dweil. Mogelijk ligt dat aan de combinatie van extreme torsiestijfheid bij enorme buigzaamheid van de Spinblades, ik weet het niet. Persoonlijk zou ik in elk geval ALTIJD voor halfsymetrisch kiezen bij een schaalheli, je kunt nooit teveel lift hebben. Maar 73 gram is inderdaad wel bangelijk licht, toch denk ik dat die Spinblades op zich prima zullen zijn. Of ze beter zijn dan de Scaleflying bladen durf ik je echter niet te zeggen. Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #94 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
|
Thx voor de info! Dit is doorslaggevend om de spinblades aan te schaffen, je verteld net dezelfde vrees die ik ook heb,laag gewicht in vergelijk met andere bladen, maar met een prima resultaat, wat dus aangeeft dat die lui bij spinblades hun huiswerk wel hebben gedaan. Als ik ze heb ( zijn nog niet in stock) en heb resultaten horen jullie dat hier ook.. greets, Didier |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |