![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #196 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Ik vrees dat de romp daar iets te dun voor is. En hoewel de motor ook langzaam kan draaien, is het bootje toch meer gemaakt om vlot te varen, en niet op kracht. Wel was het aangekondigde binnenkort minder vloeibaar worden van het water en het mooie weer vandaag wel de aanleiding voor "en nu ga ik die proefvaart maken want anders is het maar de vraag wanneer het weer kan". Ik heb dit bootje al bijna een maand in huis, maar er was van alles aan mis, zelfs de zender had eerst kuren, en moest vervangen worden. Maar het is toch nog goed gekomen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #197 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo ik denk dat het komt omdat de meeste aan hun boot aan het herstellen zijn ofwel een nieuwe aan het bouwen ik doe beide LOL gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #198 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 september 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 35
| Het is dan geen rc maar ben gisteren even lekker aan het breken geweest. En maandag zal wel helemaal leuk worden aangezien het ijs dan alleen maar dikker zal zijn.
__________________ Groeten, Xander |
| | |
| | #199 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Ik dacht dat er een vaarverbod was in die sloten van 020?
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #200 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 september 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 35
| Dat gaat altijd in fases. Vrijdag was fase 1 van kracht, toen konden we nog een redelijk rondje varen. Later die dag werd fase 2 ingesteld en kwam er een vaarverbod voor de meeste grachten in het centrum, maar nog steeds is het mogelijk om een rondje te varen.
__________________ Groeten, Xander |
| | |
| | #202 (permalink) |
| Er is wel iemand in het zeilschepen gedeeltje die een ijszeiler heeft. Het is op zich niet echt varen, maar aan de andere kant is het wel op het water, alleen in andere vorm, dus wat mij betreft mag het hier. IJsbreken is op zich leuk om te zien, maar niet echt RC varen natuurlijk. Had je er nu achteraan gevaren met je modelboot, dan was het wat anders.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #203 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| | #204 (permalink) |
|
Ok, Roel, momenteel is het niet te doen, zonder een kettingzaag, bijl, of vlammenwerper mee te nemen, om eerst een wak te maken. Maar toen ik dat schreef was het nog boven nul, en was ijs alleen in de diepvries te vinden.
| | |
| | #205 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Henk het beste is: huur het plaatselijke overdekte zwembad af, sta je nog lekker warm ook en als je wil zelfs in je zwembroek ! Tenslotte doen je gevleugelde vrienden precies het zelfde als er te veel wind staat in de winterdag! jou forumnaam zegt genoeg!! |
| | |
| | #206 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #207 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Vraagje Henk, met een depron Tigermoth van 70 cm wingspan, kan je daar ook mee indoor in een kleine sporthal of zeg maar gymzaal vliegen?? Of is dat te groot? |
| | |
| | #208 (permalink) | |
| Citaat:
Anders verder in het café? Betaal ik het eerste drankje. En houden we dit topic "rc-vaart-gerelateerd".
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #210 (permalink) |
|
Dan maar weer terug naar het varen. Nu het ijs weer vooral in het vriesvak te vinden is. Vandaag de "Norden" wat meer ruimte gegeven, op mijn favoriete vaarstek. De 2e proefvaart, en de eerste waarbij de accu's beter vast zaten. Standaard is dat geregeld met wat klitteband, tijdens de eerste proefvaart hoorde ik af en toe de accu's "klapperen" op de bodem van de romp, leek me niet zo handig. Omdat deze boot planeert, en dus meer gevoelig is voor de langstrim, heb ik ze daarom vastgezet met een dotje siliconenkit. Kunnen ze er altijd nog uit, mocht het ooit nodig zijn, maar ze kunnen niet meer van hun plek "wandelen" onder het varen. Resultaat: Paar keer naar de kant gehaald om te kijken of alles droog bleef, maar het water bleef netjes aan de buitenkant, al spetterde het op tot op de mast. De motor werd zelfs na een poosje volgas varen niet eens voelbaar warm.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |