![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2011 Locatie: ik woon in Zutphen Leeftijd: 57
|
Goeiendag, mijn naam is Gerard Kiezebrink, en ben aan het bouwen met een Brandweerboot schaal 1 op 10. Ik ben op zoek naar brandweer figuren voor deze schaal. Ik ben al enkele tijd op zoek hierna. Weet jij misschien waar je deze kunt kopen. Alvast bedankt voor jullie medewerking. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
met wat gegoogle kwam ik deze al tegen: Preiser 57550 Brandweerman, BRD rond 1985 1:24 - DePsite.eu H0 Viessmann brandweerman +kettingzaag - H0 figuren (beschilderd) - Conrad Electronic Figuren - Diversen - Armand Modelcars mogelijk dat je hier een andere kleur aan kan geven: figuur | ModelbouwShopFlevoland Anders eens in een brandweer museum binnen stappen en daar vragen. Overigens: welkom op dit forum. We zijn gek op plaatjes van wat men bouwt.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Er zijn bouwers genoeg, misschien weten die nog een adres. Veel plezier verder. grt Harm
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Het is een lastige maat 1/10 figuren, heb me een aantal jaar geleden rot gezocht naar een poppetje die ongeveer 17 a 18 cm lang is, en er een beetje normaal uitziet (qua verhoudingen van de lichaamsdelen) Ben ook nieuwsgierig naar je model, 1 op 10 moet toch wel een flinke boot zijn. Welkom op het MBF
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2011 Locatie: ik woon in Zutphen Leeftijd: 57
|
Hoi Robbie TPC, ja het valt inderdaan niet mee om aan dit formaat figuren te komen, het schip dat ik aan het bouwen ben is de Vinet 750, dit is een brandweerboot die in het echt 7,5 mtr lang is en gemaakt is uit aluminium, dit schip wordt gemaakt bij Van Vossen design in Steenwijk, ik kreeg daar enkele maanden geleden PDF bestanden van, en ben daar dus nu druk mee aan het bouwen. De groote van de boot is toch nog ongeveer 75 cm, een mooie grote en al het beslag kun je allemaal zelf maken, vanwege deze schaalgroote. De figuren ben ik nu maar zelf aan het maken, van piepschuim, met daaroverheen roodband, dit is een soort gips die weer te bewerken is, het is een hele klus, maar het gaat me lukken, ik zal binnekort hier een fotoreportage van de bouw e.d. plaatsen. Groeten Gerard Kiezebrink. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Maak je ook een bouwverslag topic in het "bouwverslagen" deel? Dit lijkt me een redelijk uniek project, dus waarschijnlijk voor anderen ook interessant.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |