Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Schipperscafé

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 22 januari 2012, 10:35   #1 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

rovman's schermafbeelding

Leeftijd: 53
Weblogartikelen: 1
Standaard waarschuwing ontvangen

Geachte leden

dit bericht werd mij per mail toegezonden.
heb zelf gelukkig hier geen ellende mee gehad, anders mogen hier onder genoemde een reactie geven.
hopelijk zijn er geen medeforumleden de dupe geworden.
afzender is bij mij bekent. gr Loek

Op mp is een modelbouwgroep uit hoorn aktief.
Deze probeerd uit mom van stichting schepen afhandig te maken wanneer ze door de mand vallen gaan ze adv op mp plaatsen dat je dan een oplichter bent.
Inmiddels zijn er al 5 meldingen binnengekomen van gedupeerden,hiervan is bij politie aangifte gedaan.
Ik zou ook gaan bouwen voor deze groep,op pijnlijke manier ben ik er ook achtergekomen hoe ze dus te werk gaan.

Op mp kunnen ze onder div namen bieden;

dennis k
karel
modelbouwgroep
geert

WEES GEWAARSCHUWD VOOR DEZE GROEP OPLICHTERS !!!!!
Oud 22 januari 2012, 10:56   #2 (permalink)
Moderatorteam

Burp's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Hopenlijk dat dit soort eikels snel door de politie aangepakt worden al vrees ik het ergste.
Oud 22 januari 2012, 11:33   #3 (permalink)

Micropuller's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Modelbouwgroep STOPT er mee

Wegens omstandigheden gaat de modelbouwgroep stoppen, de oprichter xxx is totaal ingestort, xxx had het beste voor met de mensen maar nu is hij bestolen, wordt beschuldigt van dingen die hij niet heeft gedaan en de druppel is wel dat zijn gezin via E-Mail wordt bedreigt.

Dit alles heeft ons doen beslissen te stoppen met deze organisatie, het gezin van xxx is hem te belangrijk. Dit ongeloofelijke verhaal heeft een enorme impacked gehad en is veroorzaakt door niet eerlijke mensen die de groep in discredit hebben gebracht.

Helaas voor alle mensen die wel goede bedoelingen hadden, we kunnen en willen dit niet meer doorzetten om veiligheidsredenen voor het gezin van xxx.

Boten worden via marktplaats verkocht en er zal een uitverkoop plaatsvinden, geschonken boten gaan terug naar de vorige eigenaar.
...
Micropuller is offline  
Oud 22 januari 2012, 11:38   #4 (permalink)

Jonkje's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

Misschien even een link plaatsen naar de site waar deze tekst weg komt voor het complete plaatje?
Oud 22 januari 2012, 11:40   #5 (permalink)

Manus's schermafbeelding

Leeftijd: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micropuller Bekijk bericht
...
Is bovenstaande een laatste poging geld te maken...

Gewoon weggeven die boten zou het juiste signaal zijn!
Manus is offline  
Oud 22 januari 2012, 11:50   #6 (permalink)

Indoorvlieger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht

Er staat wel dat boten die door anderen zijn geschonken aan de groep, terug worden gegeven aan de vorige eigenaar. Dus alleen boten die zijn aangekocht, komen op Marktplaats, althans dat begrijp ik eruit.

Wel jammer dat het zo gelopen is, even aannemend dat de groep inderdaad met goede bedoelingen is opgezet en dat de initiatiefnemers wel te goeder trouw waren, maar er mensen met mindere bedoelingen zijn "geïnfiltreerd" om maar zo te zeggen. Het leek een mooi initiatief, vooral de mogelijkheid om in groepsverband te bouwen, waarbij ervaringen nog directer kunnen worden uitgewisseld dan op een forum mogelijk is.
Oud 22 januari 2012, 12:45   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht

Neem eerst eens een kijkje op de site voordat je dit soort kreten neerzet..?

www.modelbouwgroep.nl: Over Modelbouwgroep.nl

Zonde dat zo'n goed initiatief zo de vernieling in wordt geholpen...

Laatst gewijzigd door Jonkje; 22 januari 2012 om 12:58 Reden: just in case
Jonkje is nu online  
Oud 22 januari 2012, 12:50   #8 (permalink)

Manus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonkje Bekijk bericht
Zonde dat zo'n goed initiatief zo de vernieling in wordt geholpen...
Idd, goed initiatief dat opheffen, jammer dat mensen schade hebben op gelopen..en jij Jonkje...de garoeten..!!
Manus is offline  
Oud 22 januari 2012, 12:53   #9 (permalink)

Standaard

Gezien de boze aard van jouw reacties Manus lijkt het alsof jij er negatieve ervaring mee hebt? Zou mooi zijn als je dan bijv je ervaring deelt met de rest. Verschaft een hoop duidelijkheid en kan ik misschien mn vorige post in positieve zin aanpassen...?
Oud 22 januari 2012, 13:00   #10 (permalink)

Standaard

Ik ben ook wel benieuwd naar wat meer inside informatie. Nu is het vooral speculeren over de toedracht. Is de oprichter nu wel of niet dit aan te rekenen, of hebben mensen dit initiatief misbruikt om er zelf beter van de worden? En misschien kan er lering uit worden getrokken, zodat wanneer weer een soortgelijk initiatief ontstaat, er beter ingedekt kan worden tegen dit soort problemen?
Oud 22 januari 2012, 21:50   #11 (permalink)

rovman's schermafbeelding

Leeftijd: 53
Weblogartikelen: 1
Standaard

Heb net nog wat meer inside info gekregen, en blijkt dat modelbouwgroep ten goede is (was).
bij nader doorvragen blijkt dat het initiatief van de oprichter Dennis echt niet verkeerd is, en persoonlijk hoop ik dat als hij uit deze dip is, gewoon weer doorgaat.
Oud 27 januari 2012, 16:04   #12 (permalink)

Modelbouwgroep's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

beste form leesers

mijn naam is DENNIS KLIFFEN en ik ben de oprichter van de modelbouwgroep hoe het in elkaar steekt NU DE WAARHEID !!!

half december heb ik contact gehad met ene niels uit wijngaarden, ooit heb ik een boot bij hem gekocht en daarom ken ik hem, ik heb weer een jacht bij hem gekocht en vandaar dit contact.

niels vertelde mij dat hij de pergesus had gebouwd en hij nog meer mooie schepen had gebouwd, niels zat in de problemen door scheiding en een vader die slecht lag, maar door bouwen van boten werdt hij rustig dus heb ik besloten deze jongen te helpen, wil jij bouwen dan brengen wij boten en gereedschap, dat hebben we ook gedaan, zelf op onze website gezet boten bouwer niels werkt voor de modelbouwgroep.

de informatie stond nog geen week op de site toen de problemen begonnen, ik kreeg berichten dat de boten NIET door niels ware gebouwd maar door iemand anders, en zo heb ik niels daar op aangesproken en de website veranderd omdat het niet waar was dat niels de pergessus 3 had verbouwd onwaarheden worden daarom gelijk van de site gehaald en komt pas weer terug op de site als de WAARHEID boven tafel is.

het werdt alleen nog maar erger niels heeft al het beslag en motoren lopen ruilen op zijn vereniging en tegen een voorzitter gezegt dat hij alles had opgekocht dat was dus niet waar hij heeft spullen in bruikleen om onze boten af te bouwen, nee niels ging alles verhandelen zonder dat wij dit wisten.

gelukkig zijn er ook eerlijke mensen op deze wereld en heeft de voorzitter mij gebeld en alles uitgelegt , niels ruilde onze boten met andere , zo kwam ik erachter dat mijn boot op marktplaats stondt en dat was niet de bedoeling, niet mijn boten op marktplaats zetten en verkopen ZONDER TOESTEMMING.

in middels wordt ik elke dag bedreigt per e mail dat wij er nog wel achter komen en ze me op komen zoeken ook thuis met kinderen van 4 en 6 jaar DIT IS DE OMGEEERDER WERELD, ik wilde niels helpen en het kwam de modelbouwgroep ook goed uit dat een ander ook mee bouwde,. we hebben zoveel boten.

inmiddels heb ik een deel terug maar de helft nog lang niet , motoren, beslag , hout, gereedschap enz enz is gewoon weg een pc van 3000 euro had ik hem geleend ook weg, en dit alleen maar omdat ik iemand wou helpen en dan zo behandeld worden werdt me teveel vandaar dat ik had gezegt dat ik er mee stop, maaaaaaar ...........ik krijg heel veel goeie berichten en moet me niet uit het veld laten slaan door 1 persoon en dat doe ik dus ook niet DIT IS DE WAARHEID EN NIKS ANDERS, mensen die vragen hebben kunnen mij altijd bellen nr staat op de site WE STOPPEN NIET WE GAAN DOOR MET GOEIE DINGEN PUNT.

de modelbouwgroep heeft een enorme klap gehad en nu nog worden we in dicridid gebracht door onwaar heden en dat zal ook nog wel niet stoppen maar we gaan op de achtergrond gewoon door, geen advertenties meer op markplaats alles loopt via onze eigen site

iederren bedankt voor het lezen

Dennis Kliffen.
Modelbouwgroep is offline  
Oud 27 januari 2012, 17:16   #13 (permalink)

Cotjuh's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modelbouwgroep Bekijk bericht
iederren bedankt voor het lezen
Suuk6
Oud 27 januari 2012, 18:32   #14 (permalink)

Standaard

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Blij te horen dat het goede initiatief nog steeds kan worden voortgezet, zei het dan in wat meer controleerbare vorm. Helaas blijkt maar al te vaak dat je niet iedereen kan vertrouwen, soms zijn het personen die echt een zetje kunnen gebruiken, en soms blijken het achteraf personen die een zielig verhaal hebben opgehangen om mensen spullen af te troggelen. Om dan als wraakactie mensen te bedreigen vind ik erg laf, ik hoop dat het niet meer dan een "nabrander" zal blijken te zijn, maar ik kan me voorstellen dat zoiets je niet in de koude kleren gaat zitten.

Sterkte, en succes!
Oud 27 januari 2012, 18:44   #15 (permalink)

Manus's schermafbeelding

Standaard

Hallo,

Mocht mijn eerdere posting één of meerdere personen gekwetst hebben dan bied ik daar excuus voor aan.
Goed dat er duidelijkheid is gekomen.

succes : Manus
Manus is offline  
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Schipperscafé
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten