![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Op de Mentor zou ik toch een iets lagere kv waarde motor kiezen. Op 5S zit je rond een 12x6 a 12x8 en dan zit je rond de 900W. Een grotere prop heeft een wat hoger rendement, en zeker meer trekkracht. Op de Mentor kun die wat grotere props ook kwijt, een iets lager kv motor zou dan ook mooi zijn voor optimaal rendement/trekkracht. Groet, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Randstad
|
TC01: Citaat:
Of moeten er extra gaten geboord worden en draden getapt worden?
__________________ -vliegen: easystar, mentor, (yak54 epo) -heli: (df04), hm5g4, (df60B) -varen: micromagic classic Laatst gewijzigd door Rman; 15 januari 2011 om 14:25 | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 30 oktober 2008
|
Toevallig vrijdag spontaan tegen een mentor aangelopen Al gebouwd met de servo,s er in alleen geen aandrijving. Heb voor de mentor een 520kv motor besteld en een 60a regelaar. Wil deze gaan vliegen met 6s lipo,s (die er zijn uit mijn twee heli,s ) 6s 3000mah 40c en 6s 4000mah 40c. wie weet tot wel lipo gewicht de mentor kan hebben ???? totaal vlieggewicht met 6s.????? Hopelijk loopt de postbode een beetje door , is de motor rap binnen . Zijn er meer die de mentor vliegen met 6S? en tot welke maat zwevers kunnen dr achter , zal me eerste sleepkist worden. mvg patrick |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Randstad
|
6s lijkt me erg veel voor de mentor... heb je al op http://www.ecalc.ch/motorcalc_e.htm?castle gekeken?
__________________ -vliegen: easystar, mentor, (yak54 epo) -heli: (df04), hm5g4, (df60B) -varen: micromagic classic |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |