![]() |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2009 Locatie: Schoten, B Leeftijd: 61
|
Ja dat was even schrikken. Gelukkig zaten de servo's erg krap gekneld in hun kistjes. Maar het idee dat ze eigenlijk maar met drie 2.2mm vijsjes van de dekseltjes gezekerd waren ![]() Wat was er gebeurd? Ik wou de supports voor de servo's (aluminium L profielen) nog met epoxy vastlijmen alvoren ze met 4 parkers vast te schroeven op de 6mm triplex bodemplaat. Maar eerst nog de servohevels goed afstellen, de afdekplaatjes maken. Toen de afdekplaatjes erop stonden dacht ik (enkele dagen later dus) dat ik de supports al had vastgelijmd. |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Jan, Je zit in de periode van de kinderziektes, er komen beslist nog meer zaken boven drijven. Zeker als je straks tientallen sleepvluchten op een dag gaat maken. Je moet geluk, oplettendheid en vaardigheid hebben deze periode door te komen. Strikt genomen zijn onze modellen en materialen niet ontworpen voor dit soort inzet. Het is aan de eigenaar/vlieger het model zodanig te verbeteren dat je er wél lang van kunt genieten.... Met mijn ST ben ik voorbij de kinderziektes, maar loop af en toe tegen onderhoud problemen aan, gewoon slijtage zeg maar. Het blijft echt altijd opletten. Niks vreemd in de vliegerij, kijk naar de 737-300 van Southwest, die een gat in het dak kreeg. Hoeveel van die dingen vliegen er niet en hoeveel landingen hebben ze niet gemaakt? En dan tóch nog weer iets nieuws.... Southwest In-Flight Fuselage Rupture (With Video) |
| | |
| | #81 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 oktober 2008
| Citaat:
Mooi, dan kan ik aanpikken Maar jij vliegt altijd op zaterdagen he.... Patrick | |
| | |
| | #82 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| Citaat: Die laatste landing Het hele vliegtuig en project ![]() Zeer mooie kist Jan, chapeau!
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | |
| | |
| | #83 (permalink) |
|
Filmpje van een andere Robin ATL (met een ZDZ 220...). 70kg op sleeptouw !!! ‪DG 1000s Patrouille‬‏ - YouTube Grtz, Jan Laatst gewijzigd door Chip; 29 juli 2011 om 18:46 |
| | |
| | #86 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Get, Jan, Ja, dat zijn de normale kinderziektes, heb ik met de ST ook allemaal gehad. Dat is het risico van nieuwe projekten waar er nog niet al te veel van vliegen. Met goed winter onderhoud komt er dat allemaal uit. Damien heeft met name dit probleem erg gehad: de neuspoot plus vork was vroeger geheel van GFK, dat werkte prima maar dat heeft Bruckmann veranderd om tijd en gewicht uit te sparen in een setup die gelijk is aan jouw foto's en bij Damien is dat al vaak geplooid. Bij mijn nieuwe ST heb ik dat extra verstevigd. en de vork goed in de neuswielkap ge-epoxied. |
| | |
| | #87 (permalink) |
|
Na enkele maanden sleepgebruik, dienen zich inderdaad wat onderhouds- en verbeteringswerkzaamheden aan. - Neuswielpoot: vork uit 1.5mm RVS was te plooibaar - vervangen. De vering met interne veer is duidelijk te licht (slaat zelfs bij taxiën dicht). Er komt een 2e uitwendige compressieveer op. - Sluiting canopy kan beter. - Motor sputtert en braakt nogal wat brandstof via carburator uit. Velocity stack besteld. - Bevestigingsbouten voor de verbinding vleugel-romp niet bestand tegen (wekelijks) gebruik. Verder vliegt de kist schitterend en zijn de onderdelen op hun taak berekend. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |