![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 14 augustus 2008 Locatie: Ootmarsum. Leeftijd: 49
|
De Piper had vandaag zijn maiden moeten maken maar een keer op het veld weigerde een rolroerservo... balen! Zul je altijd zien. Maar ben blij dat ie het op de grond en niet in de lucht deed. Vanavond 2 stuks nieuwe Hitec's ingebouwd en alles lijkt nu goed. Morgen dan maar de grote dag Er is morgen ontzettend veel ervaring op het veld en daar gaan we kijken hoe het met de koppeling moet, zal ook wel goedkomen.. Tot morgen, Paul.
__________________ "Falling feels like flying, until you hit the ground'' .
|
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juni 2009 Locatie: oldenzaal Leeftijd: 14
|
hallo, ik ben ook bezig met een piper cub te herbouwen. nu wil ik er ook een sleepkoppeling in maken alleen zo dat het er nog wel mooi uit ziet, dus eigenlijk een beetje in de vleugel. ik zat te denken om hem in de vleugel te maken en te zorgen dat alles in de vleugel zit zodat je vanbuitenaf niks meer van de koppeling ziet behalve het gat waar je het touwtje in doet dan. hier paar plaatjes hoe ik het wil gaan maken. bij de blauwe lijnen wil ik versteveging maken in de vleugel. is dit mogelijk en uitvoerbaar?? ![]() ![]() als ik staks een sleepkoppeling in de vleugel heb tot hoeveel KG zwevers kan ik dan trekken, en hoeveel kracht kom er dan op de vleugel? Groeten, Niek
__________________ mx-22(2.4 Ghz, 35Mhz, 40Mhz) , mx-12, hai 2, Twister 1.6m, Piper Cub Sig 2.65 M, Spitfire 2.40 M ,Extra , DC - 3. website: www.trmc.nl |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Aan de vleugel kan je geen sleepkoppeling maken . Trek je straks de vleugel van de romp , ook bij kleine zwevers komen snel grote krachten op de koppeling. Die moet in de romp zitten . Bij jouw ongeveer zoals op een BigLift . Mvg Johan |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juni 2009 Locatie: oldenzaal Leeftijd: 14
|
oke, bedankt dan maar even verder kijken en kijken hoe ik hem dan precies bevestigen moet groeten, Niek
__________________ mx-22(2.4 Ghz, 35Mhz, 40Mhz) , mx-12, hai 2, Twister 1.6m, Piper Cub Sig 2.65 M, Spitfire 2.40 M ,Extra , DC - 3. website: www.trmc.nl |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 53
|
om te voorkomen dat de sleepkabel tussen de roeren komt kan je ook zo'n schuimrubber buis voor pijpisolatie rond de sleepkabel doen
__________________ groet; Nico. Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 14 augustus 2008 Locatie: Ootmarsum. Leeftijd: 49
|
Geeft dit niet een enorme berg weerstand Nico? Hoe dik heb je die isolatie genomen dan? Verder lijkt het me wel een goed idee... Ik heb gisteren een sleepkoppeling gemaakt en zal die er binnenkort in gaan bouwen, zal dan ook foto's plaatsen. Groeten, Paul.
__________________ "Falling feels like flying, until you hit the ground'' .
|
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 53
|
de kleinste maat die je kunt vinden, ik dacht dat die voor buis van 12 mm is en weegt bijna ziets. zolang de buis maar dikker is als de spleet tussen de roeren zit je goed. wel zorgen dat de buis niet naar achter kan schuiven natuurlijk...... Nico
__________________ groet; Nico. Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Ik gebruik tegenwoordig een flexibel kunststofbuisje wat precies over de sleepkabel past, werkt erg prettig. Denk bijvoorbeeld aan een "stagbeschermer" uit de watersportwereld, verkrijgbaar in 3,4 en 5mm inwendige diameter en flexibel genoeg om geen projectiel te worden bij het afwerpen van de lijn. Groet, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 23 augustus 2007 Locatie: nuenen Leeftijd: 36
|
mijn Piper, overgenomen van iemand die ook sleepte, heeft het ontkopplmechanisme aan de onderkant....ben je je richtingsroer probleem al kwijt....
__________________ Top flight p-47, gaan we na de Tiger weer mee aan de gang! | Toni Clark DH-82a Tiger Moth |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Die zal dan voor het slepen van vlaggen gebruikt zijn en niet voor zwevers. Die zitten namelijk altijd hoger dan de sleper. Als de koppeling aan de onderkant zit trekt de zwever de sleper voorover, dat gaat niet goed.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 23 augustus 2007 Locatie: nuenen Leeftijd: 36
|
ai, dan heb ik nog iets te doen.... want ik wilde er ook mee gaan slepen... (had hier wel aan gedacht maar dacht, als je zorgt dat je als sleper eerder los bent is er niks aan de hand, niet waar dus) bedankt voor de tip
__________________ Top flight p-47, gaan we na de Tiger weer mee aan de gang! | Toni Clark DH-82a Tiger Moth |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2008 Locatie: Hakendover(BE) Leeftijd: 29
|
kheb een piper gehad en die had een sleepkoppeling aan de zijkant. Net achter de vleugel. Een héééééél dom systeem dat eigenlijk nooit kon falen Nuja, ... eigenlijk kan je dan even goed een sleepkoppeling inbouwen net achter de vleugel als de nodige triplex (waarin je bouten geschoefd worden) ver genoeg doorloopt. Indien dat niet het geval is (zoals bij mijn oude piper) is de zijkant nog steeds een optie. Die maakte gerbuik van dezelfde verstevigde kader voor de vleugelbevestiging.
__________________ Greetz Stijn |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |