![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 28
|
Ecalc punt ch is een online programma. Hoef je niks te downloaden. Maar weet Natuurlijk niet hoe streng jullie internet policy is
__________________ www.mvc-otto.nl www.F3J-sport.nl/ www.f3k.nl "Achtung!!Nur Zur Information, da kommen die Holländer wieder !!! |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
|
Ah, ik ga aan de slag. Net wat ik nodig had. Trouwens, de buren hebben een filmpje met de juiste toepassing. www.vth.de: Toledo Special 40 von Horizon / Hangar 9
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Dat vergelijk heb ik wel meer gelezen. http://www.vth.de/fileadmin/archiv/p...010_06_020.pdf
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
Maar ik denk na het weekend dat ik de doos uit kan pakken...
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
je hebt al besteld (en Hangar9 is uitstekende kwaliteit) maar toen vond ik ineens deze: Natterer Modellbau - Black Horse Orbit ARTF 199564 Lijkt er verdacht veel op, is wellicht ook een mooi ding voor wie iets soortgelijks zoekt.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... | |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 maart 2010 Locatie: Raalte Leeftijd: 28
|
Beste Arjan, Ik quote mezelf even uit dit draadje: Citaat:
Smaken verschillen zullen we dan maar weer zeggen! Veel succes met de nieuwe kist. Op 6s moet het een echte sleepkoning worden! Ik blijf het volgen! ---------------------- Sent from iPhone. Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor
__________________ Graupner Cirrus | Graupner Cirrus 75 | SZD Junior | Gracia F5j | Multiplex Mentor | Multiplex FunJet | Shockie | HK450TTPro | Align T-Rex 500ESP | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Gelukkig maar dat smaken verschillen. Ik wilde een toestel met een mooie vintage look en goede vliegeigenschappen. Die heb ik gevonden, wel mooi dat anderen mee gaan zoeken naar vergelijkbare modellen. Er zijn er enkele voorbij gekomen, maar voor mijn nét niet dat model wat ik écht mooi vond. Dat had ik bij de Toledo wel. Mijn Sagitta was ook zo'n keuze. Bij mij is het óf wel, óf niet. Ik hoef niet lang te wachten, en als ik een beetje mijn best doe vliegt ie binnen 2 weken. De kit is echt goed in elkaar gezet, de prijs/kwaliteit is dan het verschil.
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Ik ga op 6s vliegen, 2 Accu's van 5000 Mah 20c zijn onderweg. Het valt mij op hoe hoger de voltage des te lager word het opgenomen vermogen. Een tijdje wezen stoeien met Ecalc en zoals ik het nu kan zien kom ik nog niet eens boven de 50A uit. (dat mag zelfs meer zijn) Dit gaat nog leuk worden!
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
| Citaat:
Er staat me bij dat ik in de FMT een keer een artikel heb gelezen over dit model. Moet ik het voor je opzoeken? Of wellicht heb je het al gelezen. Ik kan niet garanderen dat het artikel hier thuis ligt, er ligt een stapeltje van mijn FMT's bij iemand anders.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** | |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
@Raymond, Sorry voor de spraakverwarring, maar wat jij schrijft bedoel ik eingelijk ook. Het totaal opgenomen vermogen zal niet minder worden, maar de afnemende stroom word minder, voor mij betekend dat wat langer vliegtijd. Wat de FMT betref... http://www.vth.de/fileadmin/archiv/p...010_06_020.pdf
| | |
| | #45 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Dat artikel bedoelde ik. Die toename van vliegtijd krijg je natuurlijk niet zomaar kado. Stel je gaat van een 4S4000 naar een 6S4000 accu (willekeurig voorbeeld). De accu weegt dan 1,5x zo veel, dus je vliegtuig wordt zwaarder. Een zwaarder vliegtuig heeft iets meer vermogen nodig om te vliegen dan een lichte. Verder nodigt extra vermogen ook uit om het te gebruiken, reken dus op een gemiddeld hoger vermogensgebruik bij een hoger voltage. Bij een juiste keuze van componenten en bij een voorzichtig gebruik van de motor kan je mogelijk meer vliegtijd halen bij een dikkere accu (meer cellen maar gelijke capaciteit), maar ik zou dit niet willen zien als harde regel.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |