![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #137 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2010 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 40
|
even een oud topic uit het stof halen. maar mijn dochter vind de boot te hard gaan. en wil dus dat hij zachter gaat. nou wil ik hem dus leuk laten varen zodat ze lekker kan spelen met haar bootje. dan moet de neo plaats maken voor een andere motor. daar wil ik toch een brusless setje in gooien met een esc die ook achteruit kan. (dit is ook veel goedkoper) gaat puur dat hij leuk vaart op een 2 of 3 s lipo 5000mah en dat hij lekker lang kan varen.. iemand ideeen. Gr, Leon.
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #138 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 25
|
Voor zover ik weet bestaan er voor boten geen brushless regelaars die ook achteruit kunnen. Geloof wel dat er enkele versies bestaan voor auto's, maar ook daar is het vrij schaars.. Zit niet meer zoveel in de auto's, dus kan het mis hebben. Maar specifiek voor een boot gaat het 'niet lukken' Een leuk borstelsetje kost ook 3x niks meer tegenwoordig. Als ze toch gewoon lekker wil varen lijkt mij dat ook prima zat, in combinatie met een lipootje.
__________________ Never underestimate a woody 'Flat Cat': 115 km/h @ Henschotermeer '11 |
| | |
| | #139 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
'Uitslag' op 'gas' reduceren lijkt mij de makkelijkste manier. Of een lagere accu-spanning?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #140 (permalink) |
|
Jurriaan deze vond ik al snel... Hobbywing Seaking 60A w/ Reverse program Brushless ESC V@ maar idd een borstel esc met achteruit kan ook, alleen lipo cutoff erop. Ron ik kan er wel een 2s lipo ik doen, maar gaat die motor dan niet veel meer stroom verbruiken, dan een klein propje er op doen denk ik ?
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #141 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Leon, Niet alleen een kleinere prop, maar ook eentje met véél minder spoed, dan is de aandrinving niet zo agressief als je gas geeft. Dan nog terug in Voltage samen met een regelaar die ook achteruit kan, dan kan de Neo gewoon blijven zitten. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #142 (permalink) |
|
oke geheel duidelijk. een andere esc halen... bedankt heren Gr, Leon.
| | |
| | #143 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Stroom wil variëren met kwadraat van spanning. Als jij van 3 naar 2 cellen gaat, wil stroom zakken met factor (2/3)², als je van 4 naar 3 cellen gaat, wil stroom zakken met factor (3/4)². Er van uitgaande dat de spanning het enige is dat je aanpast.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #144 (permalink) |
|
Hoeveel zou een 700 Neo verbruiken met een 2s lipo. zou ik weg komen met een 30amp esc ?
| | |
| | #145 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo robbe heeft een heel gamma regelaars (roxxy bl)die in reverse kunnen alleen je kan het met de programmer niet in boat mode krijgen je moet met de piepjes en de zender aan de gang om de regelaars in boat mode te kunnen zetten met de programma kaart krijg je wel de reverse ingesteld maar een speedboot en reverse gaat niet goed samen 99% kans dat je speed een duikboot word gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #146 (permalink) |
|
Raf het is de bedoeling dat hij gewoon rustig gaat varen zeg maar sleepboot snelheid, denk niet dat hij dan onderwater getrokken wordt. ben het met je eens dat het normaal niet goed gaat komen. Gr, Leon.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |