![]() |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2006 Locatie: Zwolle, waar anders? Leeftijd: 39
|
Dit zijn ook mooie budget 100amp regelaars , ik gebruik er zelf 2 in mijn agitator S zonder enig probleem . Marktplaats.nl > brushless esc100A regelaar voor vliegtuig helicopter met bec - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch mvg Michiel
__________________ MHZ Drambuie on Ice Twin 112km/h , MHZ NoMercy, Tenshock Starship, DutchElectricPowerboats "pure electric power" |
| | |
| | #92 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
| Citaat:
Mijn boten trekken maximaal 60-70 A op 4S, daar kunnen deze regelaars, eens van waterkoeling voorzien, prima tegen. Mijn 'bezwaar' tegen de zwaardere regelaars in deze serie is de opbouw in twee of méér lagen, die zich maar moeilijk laat waterkoelen, je moet de vermogensprintjes van elkaar loshalen, koelplaat met waterkanalen aan de buitenzijde er tussen plaatsen en de regelaar weer monteren, da's véél werk. Daarna zou ik er rustig 100A mee durven verwerken. De draden zijn inderdaad aan de dunne kant, maar als ik de regelaar tóch open heb, soldeer ik er gelijk 2,5 of 4 mm² kabels aan, dan is dat ook weer opgelost. @Michiel, die regelaars komen uit dezelfde fabriek als de mijne. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. | |
| | |
| | #93 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2007 Locatie: Grou Leeftijd: 43
|
Is wel een beetje offtopic maar toch wel interesante regelaars. De watergekoelde versie 150A is niet veel duurder dan de heli regelaars, ik zou die gewoon nemen dan. Zijn er ook foto's van de open printen? Dit ivm met de opbouw. De 120A Seaking geeft bij mij vreemde problemen met een beveiliging, geen idee welke. Support is volledig afwezig wat ik dus wel vervelend vind. Hifei Swordfish serie, heeft ook mooie regelaars met koeling tussen de 2 printlagen en firmware upgradebaar, zelfs met loggers ingebouwd voor de zware modellen. Zijn iets duurder dan Seaking....Maar die zouden mijn volgende optie zijn. Marcel
__________________ MaxCatV1-L, MaxCatV2-L, MaxCatV2-S, MaxVee-L, JAE21FE Rigger toch vervelend dat hout, het groeit maar door... |
| | |
| | #95 (permalink) |
|
De Hifei regelaars worden door OSE gevoerd, maar zijn daar best prijzig | Rc Boats by OffshoreElectrics CHONGQING HIFEI TECHNOLOGY LTD. Dit is de bedrijfs site met info over de Swordfish serie. Ik heb begrepen dat de Turnigy Aquastar dezelfde is, maar dan met een leukere prijs.. HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy AquaStar 120A Water Cooled ESC Marcel
__________________ MaxCatV1-L, MaxCatV2-L, MaxCatV2-S, MaxVee-L, JAE21FE Rigger toch vervelend dat hout, het groeit maar door... |
| | |
| | #96 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
| Citaat:
![]() Deze foto is drie jaar later gemaakt van een 80 en een 100A regelaar: ![]() Weinig vooruitgang op het gebied van fets, die het koellichaam raken. En de stuurprinten: ![]() Werkelijk veel verschil... Hier het boorpatroon van mijn koelingen: ![]() Vóór en na: ![]() En de 100 en 80A regelaars: ![]() Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. | |
| | |
| | #97 (permalink) |
|
Tja...contact is idd niet best... Maar deze footo's zijn zo'n beetje wereldberoemd vermoed ik, zelfs op Google kom je jou ombouw topic op veel Fora tegen Ik doelde iegenlijk op foto's van de 150A versie, als die 2 laags is, ben ik benieuwd hoe ze dat opgelost hebben. Etti blijft natuurlijk ook een optie, maar die zijn vrij duur en geen programmeer apparaat, wat ik toch wel handig vind.....ja ik weet het, het kan ook met de toontjes... Marcel
| | |
| | #98 (permalink) |
|
Hallo Marcel, Daar ik dat soort vermogens (nog) niet nodig heb, heb ik deze regelaars niet in mijn bezit. (Nou ja, éénje dan.) Wél heb ik ooit een 100A Mystery, die tweelaags was uitgevoerd, uit elkaar gehaald en een messing koelplaat met de pijpjes buiten de print tussen de beide vermogens delen gezet en de boel vervolgens weer gemonteerd, met nieuwe pennen voor de verbindingen tussen de printen. Het is veel werk maar de regelaar bleef altijd koel, tot 'ie een keer nat werd, poef... Ik vermoed, dat de 150A exemplaren op dezelfde manier gekoeld worden. Je zou natuurlijk eentje kunnen bestellen, dan weten wij het straks ook... Ik ga nog wel een 200A Mystery van waterkoeling voorzien, maar daarvoor moet ik even rustig de tijd nemen, daar deze uit drie vermogensdelen bestaat, daar moet dus weer een 'cunning plan' voor bedacht worden. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #100 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2010 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 40
|
ik heb die esc besteld. nou maar wachten. maar tijdens mijn zoektocht kwam ik dit tegen HYPERION HS-3026-1600KV Magnet Count : 6 Stator Poles : 9 Weight : 196g Shaft Diameter : 5mm Max Cont. Current : 70A Max Cont. Watts : 1470W Max Peak Current : 94A Max Cont. Watts : 1980W Rpm/V : 1600KV Recommendations : Upgrade motor for Trex 500 6S on 13T. Improved performance, but stock Align ESC can be used. Also a good upgrade for Mikado Logo 400 on 6S with 15T or 16T pinion. Also often used in EDF/Pylon airplanes. The new Hyperion Hs motor series cost more than the "budget" brands, but provide much more value in the short run - and over the years. Hyperion Hs motors are made in cooperation with partner Scorpion, and include only high-rpm Japanese bearings of top quality and lifespan. klopt dat dik gedrukte ? |
| | |
| | #101 (permalink) |
|
ik had bericht gehad van die handelaar van die 150a esc. hij heeft ze niet meer (die hij had zat een software fout in zou hij) maar nou krijg ik een 200a toegestuurt zelfde merk. ik zie het wel maar ik was mijn bootje leker aan het overtrekken met epoxy maar kan je dit weer gewoon spuiten/verven. een kennis zei dit tegen me dat het niet kon. lijkt mij wel maar ik vraag het toch. Gr, Leon. Ps, Welke maat Schroeven/Props kan ik het beste nemen om te kunnen testen. neem ik die gelijk met de motor bestelling mee. Laatst gewijzigd door Leon325i; 28 juni 2010 om 18:10 |
| | |
| | #102 (permalink) |
|
Hallo Leon, Jij hebt pas ter zake kundige kennissen zeg! Dan zou er nooit meer een epoxyromp geschilderd kunnen worden dus... Het sterkst is een tweecomponentenlak (net als epoxy), op een voldoende opgeruwd en ontvet oppervlak hecht dat als de beste (niet onbelangrijk, als je de kap elke keer afplakt). Ik zou gaan testen met de Graupner carbon props (2317.xx serie, vanaf 40 mm en groter) en pas als je set-up (min of meer) vast ligt, een paar metalen jongens erbij nemen. Groeten, Jan.
| | |
| | #103 (permalink) |
|
Jan, ja ik vond het ook al een aardig vaag verhaal wat hij vertelde. maar is een collega die denkt alle kennis in huis te hebben. maar de man is op leeftijd (bijna pensioen) dus ga ik er verder op in. hij is de beste en nou is mijn kennis is ook niet echt in die hoek dus vraag ik het maar, domme vragen bestaan haast niet die graupner propjes bestel ik gelijk in een paar maatjes propjes mee. vanaf 40mm ik dacht zelf aan 2k lak alleen nog een zaak in amsterdam vinden. bedankt weer voor de hulp. Groeten, Leon. |
| | |
| | #104 (permalink) |
|
Hallo Leon, Zoek eens een autospuiter op, wellicht kan die een schappelijke prijs voor je maken, als je zelf alle schuurwerk doet en het spuiten als stopwerk gebruikt kan worden. Groeten, Jan.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |