![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Westerhaar Leeftijd: 24
|
Ik heb zojuist een speedbootje gekocht. maar heb geen idee wat voor type/merk het is. (was love on first sight zeg maar.. vind het gewoon een erg mooi bootje. Is een ABS romp, met houte bovenbouw (en een abs kapje in het midden.) Er zit een Graupner aandrijving in (een 3:1 vertraging.) en een Graupner/Mabuchi 540 size motor. Hier een paar foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Iemand enig idee welk type boot dit is? en hie oud deze boot zou moeten zijn? PS: Sorry voor de slachte foto's. heb alleen de telefoon ervoor. Ik zit er trouwens wel aan te denken om deze motor er uit te halen, en er een brushless systeempje in te hangen. (nee, niet overkill oid.. iets wat bij de boot past, maar zodat ik wel m'n 2s lipotjes zou kunntn gebruiken. een klein Turningy setje of zo.)
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2010 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 40
|
kan je niet helpen met je vragen. maar heeft je telefoon geen Macro functie ? dat is dit teken.dan maak je betere foto's vanaf die afstand. Sorry voor het off-topic Gr, Leon.
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 23 oktober 2009 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 29
|
even een foto van de onderkant en van de prop. meschien staat er ook nog een getal op de prop. het ziet er wel oud uit. rothmans is een oud shag merk uit de jaren 70/80 (als het goed is )dus hij zal uit de jaren 80 komen. maar voor zijn leefttijd ziet hij er erg goed uit. enne wat voor motor er in moet ?? als je de toeren weet van deze motor, en daar mee gaan varen dan kun je zelf kijken of hij sneller moet, en hoeveel. succes er mee. gr Sander.
__________________ Team asso sc10, Genius 90 speedpasion 9,5T/ Tamiya F350, 4 link van Junvak/ Team Losi, micro-T veel hopups./ Tamiya Tam Tech gb-01, 6800kv BL motor, 45A regelaag./ Faluga Powerboat, 35cc mathe. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Zaandijk Leeftijd: 36
|
__________________ P235-CS '12 Pro10 | KoPropo | GM/Trinity | Hobbywing | Shepherd/Xceed Pro10 4 Ever |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2002 Locatie: Hengelo Ov
|
Het is een Graupner romp, genaamd Hydrospeed. Als je hierop googled vind je wel het één en ander, incl. filmpjes op youtube. Standaard aandrijving was met een speed 600 motor. De Hydrospeed komt uit de jaren 80 en is niet meer verkrijgbaar bij Graupner. Toen voer het leuk maar niet zo snel vergeleken met de huidige snelheden. Het ging veelal driftend door de bochten wat ik me nog kan herinneren v/d/ ESH wedstrijden in de Mono 1. Met een leuk bl setje zal het beter uit de verf komen, rekening houdend met de vaareigenschappen van dit oude rompje. Die vertraging zou ik er trouwens meteen uit halen, zeker met een bl aandrijving. Met een 2 (of 3S) lipopakketje en een Hobbycity 2845/3600 motor met geintregeerde waterkoelingmantel komt íe wel van zijn plek. Hoe het dan vaart en of het dan nog goed onder controle is te houden, tja dat is een ander verhaal. Uittesten dus. maar... bij dit alles de ABS romp eerst overal goed nalopen op (beginnende) kleine scheurtjes, zwakke plekken en zonodig nog evt. hier en daar wat verstevigen met glasmatjes. Het blijft ABS... Succes! Groeten, BJ |
| | |
| | #6 (permalink) | |
|
Sweet! bedankt, dat is hem idd volgens mij! De regelaar heeft 1 potmetertje om de uitgangs spanning in te stellen (geloof ik) Dus ga iig eens proberen met een 2s Lipotje er in zoals die nu is. De ABS romp heb ik gisteren helemaal gechecked (binnen voor zover mogelijk, en buiten.) voor zover ik kan zien helemaal geen scheurtjes oid. YouTube - Graupner Hydrospeed Is dit de snelheid met de Speed 600 motor? zal het toerental van deze motor in ieder geval eerst moeten nakijken, en dan een brushless motortje met ongeveer dezelfde toeren er in zetten. In ieder geval bedankt voor de hulp! PS: wat voor lijm (of hars) moet ik gebruiken icm met glasvezel matten om zo'n oude ABS romp te verstevigen? Het ABS is namelijk wel vrij dun vind ik zelf. nu wil hem neit extreem gaan opvoeren oid, maar ik wil wel graag dat die heel blijft uiteraard. Citaat: iig bedank voor de tip.
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. Laatst gewijzigd door Klamath; 21 juli 2010 om 09:46 | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 juni 2007 Locatie: Kapelle Leeftijd: 30
| Citaat:
Is dit trouwens een bootje van marktplaat? Zag daar kortgeleden namelijk eenzelfde en vond het ook een heel mooi bootje. Heb er op geboden maar helaas had iemand er meer voor over....
__________________ Easy-star - Copter-X 450 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
stond idd op marktplaats. wou in eerste instantie alleen de koffer voor de zender. (voor m'n DX7) maar vond het bootje ook erg mooi. De regelaar heeft 2 potmeters. 1 voor spanning en 1 voor de 0 stand. Maar eens de manual opzoeken van die regelaar, wellicht nog iets over te vinden. Ben in ieder geval erg benieuwt hoe dit bootje vaart.
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 juni 2007 Locatie: Kapelle Leeftijd: 30
|
De regelaars die ik heb met twee potmeters is er 1 voor de nulstand en 1 voor het bereik. Zelf vind ik dit fijnere regelaars als degene die automatisch alles instellen, vaak is dat het net niet. Ben ook benieuwd hoe hij vaart, maak er wel een filmpje van
__________________ Easy-star - Copter-X 450 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |