![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2010 Locatie: Zeeland
|
Hallo iedereen, Even voorstellen, ik ben dus Marinus en ben pas begonnen met een brushless boot (Aquacraft SV27), eigenlijk geen onaardige boot om mee te beginnen. Eerder ben ik in het bezit geweest van een Marder en een Hpi MT2 maar door een gebrek aan tijd deze verkocht. Nu wil ik wel verder met deze tak van sport maar de supervee laat te wensen over aan snelheid. In de toekomst wil ik uiteindelijk een andere hull kopen van Hydro & marine,(Fireblade of Sniper) Nu is mijn vraag welke motor en regelaar is het meest geschikt hiervoor en kan er voor zorgen dat de Supervee en dan later de Fireblade rond de 100km/ph uitkomt. de 1950 van Lehner of Ten Shock CZ2250 met een 120 A regelaar lijken mij wel wat. Bvd Marinus |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Marinus, Welkom op dit forum! Een SV27 met een Lehner 1950 is 'angstig' overgemotoriseerd, dat is niet op het water te houden. Hetzelfde geldt voor een Sniper, deze rompen zijn domweg te klein voor dat vermogen. Je zou eerder aan een X-Ray L (als het een H&M boot moet zijn) of een MHZ Lizard X moeten denken als je zoveel vermogen wilt gebruiken. Verkijk je niet op de ervaring, die er nodig is om een (relatief kleine) monohull op 100 km/h te krijgen, houdt rekening met gigantische klappers bij dat soort snelheden met de bijbehorende schade... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hé Jan, bedankt voor je reactie, concreet betekent het dat de motor keuze goed is maar alleen voor en boot van rond de 1 meter 20. Het hoeft niet perse een boot te zijn van H&M. Echter veel online winkels zijn er niet naar mijn weten. Hopf, H&M, HPR dit zijn de winkels waarvan ik weet dat ze dit verkopen. M.v.g. Marinus |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Marinus, Naast de Europese fabrikanten, waar je wél epoxy rompen kunt kopen, heb je natuurlijk ook nog de Delta Force clonen zoals deze: 41" fibreglass deep v for nitro 80-90 gas 23-26cc boat on eBay (end time 13-Nov-10 05:48:24 GMT) of deze: 45" Fiber glass deep V hull for RC boat white - rc boat on eBay (end time 04-Nov-10 10:15:47 GMT) Of een origineel: http://www.offshoreelectrics.com/pro...rod=df-delta41 Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. Laatst gewijzigd door pompebled; 20 oktober 2010 om 18:31 |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hallo Jan, Na wat speur werk dan toch maar tot de conclusie gekomen dat een YGE 155 met een LMT1940 een beetje overpowered is voor het geen ik wil. Uiteindelijk word het dan een TS 2250 en een regelaar 120 A van Hopf. Bedankt voor de link van Offshore electrics daar staat heel veel info op. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| motor, regelaar |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |