![]() |
| | #64 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
In verband met de vele aanvragen heb ik de tekeningen downloadbaar gemaakt op: www.triple-s.nl/Airboat.zip (let op hoofdletter A in Airboat!)
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #67 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Na bijna een jaartje op de kast gelegen te hebben gelegen heeft de Airboot net weer even 'gevaren' op het ijs en de sneeuw. Stuurt even heel anders dan op water, je blijft corrigeren! Maar wel heel leuk om even mee te sturen nu het overige varende materieel niet door de oppervlaktespanning heen kan breken ..
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #69 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Gisteravond het mini-airbootje achter in de tuin uitgelaten en gelijk de beperkingen gemerkt van zo'n klein bootje met zo'n lompe (want uit zo'n tweekanaals, tweemotorig Conrad vliegtuig gesloopte) besturing: Dat ding was niet te houden! Wel gafe pirouettes gemaakt.
__________________ In het water: NQD-speelspeedboot, LEGO-politieboot, BathTubSpringer, BathTubTukTug Op de helling: Meer BathTubSpul, 16m2, Zwarte Zeeën, Key Wests, en te veel plannen... |
| | |
| | #70 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: papendrecht
| Citaat:
bedankt, tekeningen natuurlijk gedownload. klopt het dat het 3 pagina's zijn of mist er 1, ik heb nu alleen de spanten, de zijkant en onderkant missen.
__________________ robbe moskito sport, belt cp2, walkera V120D01 en een wild thing (bootje) eindelijk af | |
| | |
| | #71 (permalink) |
|
Klopt, zijn drie tekeningen. Het zijn alleen de spanten tekeningen. Zij- en onder kanten kun je aftekenen door als de spanten in elkaar zitten deze over het hout 'af te rollen'. Of van dik papier een passtrook maken. Het beste is eerst de zijkanten, dan vlakschuren, en dan de onderkant en het dek. Hoe groot de beplating moet worden hangt namelijk ook af van welke dikte spanten je gebruikt en hoe secuur er gewerkt wordt.
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: papendrecht
|
ok bedankt, heb je nog iets van foto's van de motorophanging en de stuurinrichting of moet ik me dan ook wenden tot Jan
__________________ robbe moskito sport, belt cp2, walkera V120D01 en een wild thing (bootje) eindelijk af |
| | |
| | #73 (permalink) |
|
Draadje even vanaf het begin doornemen, staan er wel een paar ..... Aansturing van het roer doe ik met een bowdenkabel, is het ook meteen een beetje waterdicht. De scharnieren zijn vliegtuig scharnieren in ingesneden gleufjes kopt in het triplex.
| | |
| | #74 (permalink) |
| Lid sinds: 13 december 2009 Locatie: hellevoetsluis Leeftijd: 41
|
Lex Naar aanleiding van jouw tekeningen , zijn een vriend van mij en ik kort na de zomervakantie ook maar aan het zagen en plakken geslagen . Zeer leuk om te bouwen trouwens. Het vaart als een dweil maar het is heerlijk spelen. Helaas hebben we geen filmpjes van onze avonturen op het ijs en in de sneeuw
__________________ It only hurts if you'll survive Laatst gewijzigd door summit; 23 februari 2012 om 12:28 |
| | |
| | #75 (permalink) |
|
Hoi Summit, Ziet er mooi uit in dat racy zwart-rood! Vaart ook goed, maar probeer eens het zwaartepunt wat verder naar achter te krijgen. Dan komt de boeg hoger en stuurt hij ook wat stabieler. Mooi gedaan hoor!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |