![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 maart 2011
|
In ons jongerenprogramma Checkpoint doen wij allerlei leuke, spannende, brainiac-achtige testjes. Nu gaan we testen wie er sneller durft: de jongens of de meiden? We willen de jongeren een brushless speedboot laten besturen in deze test. Daarvoor zoek ik iemand die het leuk zou vinden om met zijn speedboot mee te doen aan dit programma, of iemand die ons zou willen sponsoren met een goedkopere speedboot. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2009 Locatie: Zwolle Leeftijd: 25
|
Hoi en welkom hier op het Forum. Het is op een forum gebruikelijk jezelf even voor te stellen. dus bij deze wie ben je ? Leuk initiatief ik hoop dat je iemand kan vinden die mee zou willen doen aan uw project. Misschien even kijken op www.xtremercboats.com Greetz kevin |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Dag Evert en Otto, Ik denk niet, dat er eigenaren van een brushless speedboot zijn, die hun boot laten besturen door een vreemde, die waarschijnlijk geen ervaring heeft met het besturen van snelle boten. Een 'total loss' ongeluk zit in een klein hoekje... Maar geef eens wat meer informatie, misschien valt het mee; - over welk parcours moet er worden gevaren? - hoe groot is het vaarwater? - hoe snel mag/moet de boot zijn? - hoe groot moet de boot zijn? Als ik aan het testvaren ben in de gracht stoppen er altijd kijkers en er is altijd wel eentje met de vraag: "Mag ik ook eens?" Mijn antwoord is altijd ontkennend, een model met 65+ km/h over het water jagen is niet iets wat je als eerste vaart moet willen... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 3 maart 2005 Locatie: Somewhere
|
Een jaar of 5 geleden zijn we gevraagd om een demostratie te geven bij de ZwarteMarkt in Beverwijk met de snelle boten (>50km/h) Volgens de organisatie was er zat ruimte, het water was schoon, de lengte meer dan genoeg.....eigenlijk vaarwater ideaal. Bij controle bleken er in het water oa winkelwagentjes te liggen, het water was 6 meter breed en de lengte minder dan 50 meter. Dat plasje was nauwelijk genoeg voor een stoomboot, laat staan voor een speedboot. Oja, en als we schade vaarde was het jammer dan, er was zelfs geen verzekering afgesloten dus de eigenaar was aansprakelijk voor alle eventuele schade die de boot kon aanbrengen of aan de boot aangebracht werd. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2006 Locatie: Kessel, Belgi๋ Leeftijd: 35
|
Wat een test... geef eender wie die er niets van kent, die niet weet wat zo'n boot waard is, geen ervaring heeft, en zich niets aantrekt of het kapot gaat of niet een zender in de hand, het resultaat zal altijd hetzelfde zijn: van nul naar volgas in 1 ruk. gaat het te hard en dreigt het mis te lopen: wie maalt erom, toch niet eigen boot, en geen risico op persoonlijk letsel. Wil je testen wie het meeste lef heeft, zorg dan voor een kleine rubberboot of speedboot waar ze zelf moeten inkruipen, en laat ze dan maar eens gas geven... wedden dat de meesten het in de broek doen voor ze aan halfgas zitten? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Wellicht is het informatief als u dit filmpje eens bekijkt: YouTube - crash power boot op de maarseveense plassen Met alle respect voor programmamakers: dit soort voorstellen doen mij enigszins huiveren. Waarom? Het is ongeveer hetzelfde als een puber achter het stuur van een ruime middenklasse auto zetten en zeggen: "Leef je uit!" Het soort scheepjes waar u over praat bereiken tegenwoordig respectabele snelheden. De 65km/uur waar Pompebled het over heeft is zo ongeveer de ondergrens. Voeg daaraan toe de massa van het model, en je hebt een aardig brokje kinetische energie in handen. E้n stuurfout en in het meest gunstige geval gaat de boot gaat op haar kop en krijgt de (dure!!) apparatuur spontaan zwemles. In het meest ongunstige geval vliegt de boot de bocht uit en gaat met een rotgang en een stel draaiende scheermesjes aan de achterkant het publiek in. In mijn optiek heeft dit weinig met "lef" te maken, maar meer met een goede oog-hand-coordinatie. En die is niet iedereen gegeven. Want ik mag aannemen dat degene die zijn boot ter beschikking stelt, compleet schadeloos wordt gesteld als zijn boot uiteindelijk "total loss" wordt verklaard? En ik mag ook aannemen dat niet de jongere voor de kosten opdraait, maar de producent, of, in dit geval, de EO? Het is gewoon een kwestie van vol gas geven en "we zien wel waar het schip strandt!" Letterlijk...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2010 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 40
|
Toch ook fijn dat er een tegen bericht komt.
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
| Hallo Leon, Ik ben bang, dat we hier niks meer van Evert of Otto zullen horen... De gemiddelde toeschouwer weet dan niks van onze snelle bootjes, de boyz en gilrz in Hilversum gaan gebukt onder een stuitend gebrek aan kennis betreffende onze hobby, ongeacht welke tak van het forum. Daarnaast weten ze het natuurlijk allemaal al en kun je uitleggen tot je blauw ziet, dat wat hen voor ogen staat niet haalbaar is zonder dusdanige aanpassingen en restricties, dat er van een uitdaging weinig overblijft. Maar ja, dat hoef ik hier niet uit te leggen en in Hilversum komt het domweg niet aan, been there, done that... (Bespeur ik daar een beetje frustratie bij mezelf? Gauw even naar de waterkant en tot rust komen met een bootje...) Groeten, Jan.
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Jan, je slaat daar de spijker op de kop. heb je lekker je hoofd leeg kunnen varen ??
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 14 maart 2011 om 22:23 | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik heb Evert en Otto een mailtje gestuurd met de volgende tekst: " Goedemiddag! Ik ben nieuwsgierig geworden door deze vraag op het forum: Speedboot met brushless motor gezocht voor programma Checkpoint Ik heb een reactie achter gelaten met een verzoek om nadere informatie, omdat een snelle speedboot niet direct mijn eerst keuze zou zijn voor een EO challenge... Helaas is er door de topic starter (de redactie van Checkpoint, neem ik aan) geen enkele respons meer gekomen. Gezien de heftigheid van sommige reacties wellicht begrijpelijk, maar helemaal niks van je laten horen wordt op dit toch wel zeer sociale forum als behoorlijk onfatsoenlijk ervaren. Met vriendelijk groet, Jan." Mijn verwachtingen omtrent het verkrijgen van nadere informatie zijn hoog gespannen... Groeten, Jan.
| | |
| | #14 (permalink) |
|
En Jan nog EO nieuws ben ook wel nieuwsgierig geworden.
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless, speedboot, televisieprogramma |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |