![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: papendrecht
|
nou ik ben om, ik ga naar lipo. van de week naar een winkeltje geweest in ridderkerk, mrhobby. verteld wat het verhaal is en wat voor een bootje ik in elkaar geknutseld heb. hij adviseerde mij een 3s 2200 maph aan, of een hoger maph. wat vinden jullie hiervan. 11,1 v of 7,4. het is nogal een grote stap. zou ik de 11,1 kunnen gebruiken en mijn zender zo aanpassen dat hij of 80 of 70% vaart van de accu capaciteit of is dat geen goede oplossing? gr Arno ps kapje bijna klaar, dan volgen dus foto's
__________________ robbe moskito sport, belt cp2, walkera V120D01 en een wild thing (bootje) eindelijk af |
| | |
| | #152 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juli 2010 Locatie: Belgie/Oost-Vlaanderen
|
ik denk nog steeds dat jouw motor een type is dat 12 volt nodig heeft om toeren te draaien ;dus neem je best en 3s kijk even hoeveel gewicht je er kan inleggen dan kan je de batterij kiezen maar 2200mah vind ik wat beperkt,ik zou toch minimaal voor 3000 gaan en dan 30 ŕ 40 C en de boel knijpen tot 70 ŕ 80% is inderdaad geen goed idee , gebruik dan liever een kleinere schroef zodat je grotendeels vol gas kan varen en je regelaar niet veel hoeft te regelen mvg |
| | |
| | #153 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
Een verkeerde gewichtsverdeling kan namelijk ook problemen geven. Ik had voordat ik dit filmpje nam, de accu's iets meer naar voren, en toen duwde de boeg meer het water aan de kant dan dat hij op plané ging. Je hoorde ook dat de motor harder moest werken.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #154 (permalink) |
|
leuk bootje ook, met wat ik zie op het filmpje loopt mijn bootje met de 7,2 accu wel harder, zeker in het begin als de accu vers is. maar ja dat is niet de 40 tot 50 km per uur waar over gesproken wordt dat de wildthing zou moeten kunnen lopen. we proberen gewoon de lipo eens een keer uit.
__________________ robbe moskito sport, belt cp2, walkera V120D01 en een wild thing (bootje) eindelijk af |
| | |
| | #155 (permalink) |
|
eindelijk de tijd en zin gevonden het bootje af te maken. dus bij deze de laatste foto's. ![]() ![]() ![]() uiteraard laat ik via dit draadje weten hoe de lipo uitpakt, even wachten tot dat het gaat dooien, de sloot ligt goed dicht. iedereen hartelijk dank voor de tips, adviezen en opmerkingen (vooral Jan) mvg ARno
| | |
| | #156 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Mooi afgewerkt! En goed te horen dat jouw boot op 7.2V wel harder loopt dan die op mijn filmpje. Anders was er meer mis geweest dan dat je accu niet echt de nodige power kan leveren. We wachten met spanning je resultaten met lipo af.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #157 (permalink) |
|
hahahahahahaha, die lipo is leuk, dat is wel even wat anders. geen idee hoe hard het bootje loopt en nog even geen idee hoe hier achter ga komen maar met 11,2 volt en een 37,5 schroef onder zijn kont, brengt hij mij meer dan alleen een glimlach. ik merk wel wat meer trilling op, zeker met het accelereren, als het eenmaal gaat klinkt het prima. afdichting is niet helemaal cool maar dat wist ik van te voren, met voldoende tape lukt het wel. een kleinere schroef doet weinig goeds. zou een grotere schroef, dan de huidige, mij nog meer plezier (snelheid) brengen of wordt het dan huilen. als ik iemand vindt die even kan filmen dan post ik een filmpje gr arno
| | |
| | #158 (permalink) |
|
kan iemand een indicatie geven van de snelheid? wildthing speedboot 3 - YouTube wildthing speedboot 2 - YouTube wildthing speedboot - YouTube
| | |
| | #159 (permalink) |
| Lid sinds: 13 december 2009 Locatie: hellevoetsluis Leeftijd: 41
|
Arno , Het is heel moeilijk om zoiets in te schatten . Als ik ter vergelijking kijk naar filmpjes van de airbootjes van een vriend van mij en mijzelf denk ik tussen de 35 en 40 km/u . Hij ziet er trouwens goed uit zo
__________________ It only hurts if you'll survive |
| | |
| | #161 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Arno, In het filmpje waar je zelf stuurt komt de boot nét in plané en ga je alweer van het gas voor de boot op snelheid is... Op ruimer water zul je een kilometer of 30-35 halen, maar op het filmpje is het nog geen 25. Ter vergelijking; de Arowana's (paars geel) in het filmpje lopen 65 km/h+, de kleinere Mono 1 boten in het tweede deel zitten tegen de 45 km/h aan: Brushless Mono I and Mono II testing - YouTube Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #162 (permalink) |
|
in het filmpje waar is zelf stuur is de accu al aan het eindje dus gaat het daar een klein stukje langzamer. in het slootje durft mijn zoontje niet voluit te varen dus als ik het bootje weer gemaakt heb zal ik op een wat groter water varen en dan nog eens goed filmen. varen en op het filmen letten is niet goed voor de stuurkunsten, haha
| | |
| | #163 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Arno, Complimenten voor de stuurmanskunst van je zoon en het hanteren van de camera! Het lijkt alsof de boot te nat loopt (= zwaartepunt te ver naar voren) kijk daar even na voor je op groter water gaat varen, want een te nat lopende boot trekt aanzienlijk meer stroom, dus wordt alles een stuk warmer. Groeten, Jan.
| | |
| | #164 (permalink) | |
| Citaat:
geen rompschade, mijn servobevestiging kwam los door de inpact. kan ik gelijk wat andere updates doorvoeren. -accu lager plaatsen zodat er een ander kapje opkan -ander kapje voor betere afdichting (dit werkt echt niet) -sprayrails -en dan natuurlijk het zwaartepunt iets naar achter plaatsen (dmv Accu) ik zit te twijfelen of ik direct een nieuwe versie maak. van het eerste project heb ik HEEL veel geleerd (vooral wat niet te doen). ik denk dan ook dat een tweede bootje er veel strakker en netter uitkomt. door andere materialen te gebruiken kan ik het gewicht ook verminderen. een vloedkanaal maken enz. ik slaap er nog wel een nachtje over. over het zwaartepunt, waar behoort dat te liggen??
__________________ robbe moskito sport, belt cp2, walkera V120D01 en een wild thing (bootje) eindelijk af | |
| | |
| | #165 (permalink) |
|
Hallo Arno, Nee hoor, geen grapje. De meeste kinderen van die leeftijd maken er een (duur) potje van als je ze zo'n boot in de handen geeft... Het zwaartepunt van een mono ligt tussen de 28 en 32% van de romplengte, gemeten vanaf de spiegel. Groeten, Jan.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |