![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #63 (permalink) |
| Lid sinds: 10 januari 2007 Locatie: amstelveen Leeftijd: 41
|
Hoi Setsunakeade, met veel intersse volg ik je project en onlangs heb ik ook een ''laser'' via mp overgenomen deze is in prima staat alleen vindt ik dat het roer erg stroef gaat ik heb het geheel al gedemonteerd en opnieuw in gevet en terug geplaatst maar het probleem blijft... hoe gaat het roer bij jouw laser? mvg serge |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Hoi Serge, Mijn roer gaat ook stroef, ik heb er nog geen servo aan gehangen (ga ik eerdaags doen aangezien het meeste bouwwerk inmiddels klaar is) dus ik weet niet in hoeverre dat een probleem gaat zijn. Leuk dat je ook een Laser hebt gekocht! Heb je er ook nog leuke plannen mee? Post eens wat foto's! |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Als een roer stroef gaat zijn er maar een paar mogelijkheden. Pen van het roer is krom, koker waar die pen in draait is krom, de boven- of onderkant van die koker is niet mooi glad, waardoor er veel weerstand is tussen koker en hevel, of koker en bovenkant roer. Is het een roerkoker met rubbertje? Die gaan vrij stroef, tenzij je hem lekker invet, dan gaat het wat beter.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Ik zou eens moeten kijken, het is in ieder geval een plastic constructie. Zelfs roerkoning lijkt gewoon plastic te zijn. [edit] Het is inderdaad een compleet plastic constructie, met in de roerkoning twee miniatuur rubber ringetjes ingelegd: 1 bovenaan en 1 bijna onderaan. De as is overigens wel een iets ingevet, af fabriek waarschijnlijk. Laatst gewijzigd door setsunakaede; 29 januari 2012 om 00:23 |
| | |
| | #67 (permalink) |
|
Het zit zo strak dat de servo de gehele constructie kromtrekt maar het roer slaat amper uit.Ik ga de roerkoning licht opschuren om wat ruimte te maken zodat het geheel niet zo strak zit ,kijken of het helpt.
|
| | |
| | #68 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Als je alles goed hebt ingevet, kun je ook kijken of het met een fractie meer speling wel soepel loopt. Als je stevig vet gebruikt, zoals bijvoorbeeld de uierzalf van Kruidvat, komt er ook dan geen water binnen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #69 (permalink) |
|
Haal dan wel eerst even die twee rubber ringetjes er uit, zodat je die niet mee schuurt! Die zorgen voor de afdichting grotendeels, zonde om die te slopen. En natuurlijk de ringetjes achteraf weer terug plaatsen... |
| | |
| | #70 (permalink) |
|
ik heb de roerkoning gedemonteerd en de ringetjes er uit gehaald en met p400 waterproof schuurpapier nat opgeschuurd en weer terug geplaatst met een beetje teflol vet en het draaid al een stuk beter maar nog niet zo makkelijk als een messing roer set.nu maar ff wachten tot de kou voorbij is voor een proefvaart. ik zal nog wat foto's plaatsen als ik de laser in een creme kleur heb gespoten en misschien nog een snellere motor type 400 high rpm. en een mod toe passen voor de accu zodat deze niet op de motor hoeft te steunen. Laatst gewijzigd door koperdraadje; 29 januari 2012 om 20:38 Reden: stukje tekst vergeten |
| | |
| | #71 (permalink) |
|
Mooie constructie is dat inderdaad he, met die accu die je met klittenband op je motor moet leggen. Ik zat ook al even 3x te kijken van "...eeeeh???"... Wat ik trouwens ook wel mooi vind, is dat het meegeleverde stangetje tussen roer en servo, te dik is voor het gat in de roerhevel... Niets dat een boortje niet op kan lossen, maar ik vond het wel opmerkelijk eigenlijk. Ik denk dat ik de motor en schroefas lekker standaard laat. Die van mij is toch meer opgebouwd om een beetje te spelevaren en te paraderen... Fotootje: |
| | |
| | #72 (permalink) |
|
Het vlonder werk ziet er mooi uit en staat erg chique ja inderdaad er zitten van die aparte dingen bij dat dat bootje maar dat maakt het zo leuk om er iets van te maken zodat het geen standaard Laser meer is. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |