![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2008 Locatie: harlingen Leeftijd: 50
|
Thanxx Je hebt helemaal gelijk hoor, ik raad niemand aan om onder deze omstandigheden te gaan varen...... Moest het gewoon ff proberen na de laatste keer varen, ashoek deze keer goed en ook het zwaartepunt, dat i.c.m. met de nieuwe prop en lipo lijkt een goede set up zo. Mrrrr moet nog wel de 6 min. test doen Die " eenden" zijn het bootje zo langzamerhand gewend, kan ze al bijna gebruiken al boeien ![]() gr. Arnold
__________________ I will not be impressed with technology until I can download food from the internet. |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Arnold, Dat vaart fantastisch zeg! Dat wordt straks rondjes varen met een grijns van oor tot oor... @ Eric, die 'eenden' waren 'merkels'...(meerkoeten). Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #78 (permalink) | |
| Citaat:
Nu moet ik alleen nog leren varen dan Maar dat maakt me niet uit , heb gewoon zin om eindelijk mee te doen al is het maar met een paar ronden per heat. Kan me nog herinneren dat we de laatste keer samen een paar ronden hebben gevaren. De meeste boeien heb ik toen gemist maar het gevoel was geweldig!!! Kan ik iedereen aanraden.... gr. Arnold
__________________ I will not be impressed with technology until I can download food from the internet. | |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Gent - Belgie
|
Vaart echt héél mooi Arnold, mijn complimenten.
__________________ For all your Fast Electric boating needs : http://www.etti.com.hk/index.php?language=en |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Gisteren samen met Jan en Jappe wezen testvaren in Sneek. hier de link naar het filmpje van Gisteren waar in de eerste helft de Arowana's varen en in de 2e helft de Etti Chaser samen met de Xcalibur en de Arpro. Bootje hield zich goed ondanks toch wel wat wind en de golfjes. Snelheid van de Chaser is ok maar er is nog tijd om het 1 en ander te veranderen a.d. boot. Gebruik in het filmpje een turnigy 3s 3300Mah lipo en kon flink doorvaren enkele minuten. De set up was nagenoeg steenkoud na de runs.....(4+ minuten) Moest 2300 Mah bijladen...... Vandaag ga ik de Etti lipo erin doen en eens kijken of ik de 6 min. haal
__________________ I will not be impressed with technology until I can download food from the internet. Laatst gewijzigd door arnold; 26 februari 2012 om 14:44 |
| | |
| | #82 (permalink) |
|
Yess, Net terug van het varen en de 6 min. zijn ruim te halen met de Etti lipo. Heb 6,5 minuut gevaren , motor en regelaar nagenoeg steenkoud, lipo heel iets opgewarmd. Omdat de etti lipo iets langer is ligt ie tot achterin de boot en ik wou het zwaartepunt toch nog iets verder naar achteren proberen. Of dit de reden van het mindere vaarbeeld was weet ik niet maar de boot had soms de neiging om iets te gaan " waggelen" en ik had een totaal ander stuurgedrag dan gisteren. Iets sturen niets... iets meer niets.... nog iets meer welke dan plotseling werd gevolgd door een scherpe bocht. Bootje was wel vaarbaar dus ik ben doorgevaren om de 6 min. te halen. Al met al tevreden
__________________ I will not be impressed with technology until I can download food from the internet. |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Arnold, Het verplaatsen van het zwaartepunt naar achteren heeft dat effect bij een gestepte romp; er is domweg te weinig step in het water, waardoor de respons op het roer slechter wordt. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #84 (permalink) |
|
Vandaag het bootje nog ff in het water gehad, Wat er aan de hand is weet ik niet maar het lijkt of de motor niet(volledig) op toeren komt....... Turnigy lipo erin daana de etti lipo, het maakt niet uit de motor komt niet volledig in z'n toeren. As loopt wel vrij, dezelfde prop, Esc afgesteld op 3s, lipo save uit, timing op 15 graden, niets veranderd! Bootje vaart wel goed maar de "agressie" is eruit. Zou dit aan de regelaar kunnen liggen?Hier lagen wel een paar drupjes water op de laatste vaart.... Maar aan de andere kant lijkt het me dat een regelaar of wel of niet functioneert toch? Niets is ook maar iets warm geweest de laatste vaarten dus dat kan het ook niet zijn. Baal hier ontzettend van, iemand een idee? ![]() gr. Arnold
| | |
| | #87 (permalink) |
| As loopt als voorheen prima vrij.. @ Eric, Motor heeft slechts een paar runs gehad, zou het daar aan kunnenliggen dan? Lager in de strut heeft heel iets speling maar dat had ie ook al toen we gevaren hebben in sneek, loopt verder normaal.
| | |
| | #88 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Hattem Leeftijd: 36
|
In principe niet, ervan uitgaand dat de lagers af fabriek ook gelubriceerd zijn. Even aangenomen dat de motor nog geen water van dichtbij heeft gezien (want dat is funest voor sommige prijsgunstiger lagers). Ik vermoed dat de LiPo's moeite hebben met de vrij lage buitentemp.
__________________ Waarom vol-GFK, met schuim is het ook prima voor elkaar! |
| | |
| | #89 (permalink) | |
| Citaat:
Kan het niet aan de regelaar liggen of geldt daar de regel hij werk of niet. De regelaar heeft wel wat gelekt bij de koelslang aansluiting maar daar heb ik tijdens het varen niets van gemerkt.... Als ik de as loskoppel van de motor draait ie ook gewoon licht. Je zou haast zeggen dat als het niet aan de regelaar licht het dan toch de motor moet zijn............??
__________________ I will not be impressed with technology until I can download food from the internet. | |
| | |
| | #90 (permalink) |
|
Motor uit de boot gehaald, draait perfect als nieuw, Is het dan nodig om hem uit elkaar te halen? as en stinger(?) uit elkaar gehaald en het lager(1 !!) loopt ook prima ...... kan het niet zijn dat de regelaar niet meer 100% is? of praat ik nou onzin...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |