![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Scorpion heeft inmiddels ook inrunners en waterkoeling in het programma, geen idee of ze hier het goede formaat hebben: Scorpion inrunners... Finally
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juni 2010 Locatie: Sint Gillis Waas
|
Hallo collega's Alvast dank voor de informatie. Zal kijken of ik dit weekend alles kan aanpassen. Plaats heb ik genoeg voor de motoren Heb gelukkig het dek er nog niet opliggen. Ga op elke aandrijflijn een meter plaatsen zodat ik de stroom en de stroompieken kan meten, de temperatuur zal manueel moeten gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte. Zal ook op de regelaars de timing naar nul brengen. Hier een foto van de eerste opstelling, met de neodyms nog zonder koeling. ![]() Alain, |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Alain, Een 700 Neodym, die zo hard moet werken moet je eigenlijk vertroetelen met een can- en borstelkoeling zoals op de foto: ![]() Bij een goed werkende koelwater aanvoer wordt de motor dan net handwarm. Ook moet je een borstelmotor vσσr installatie laten inlopen, op een zo laag mogelijk Voltage, zodat de koolborstels over het hele oppervlak aanliggen op de collector. Nieuwe koolborstels raken de collector maar op twee minuscule puntjes; als je daar gelijk het volle vermogen op zet, zullen die puntjes inbranden en de collector naar z'n grootje helpen. Als dat eenmaal het geval is zal de boel redelijk snel te heet raken en is je motor stuk... De Neodym alleen met het achterste deel onderdompelen, het voorste kogellager mag niet onder water draaien... Werden de koelsleuven in de motor niet afgedekt door de motorsteun? Ook mis ik ontstoringscondensatoren, of zijn die later toegevoegd? ![]() ![]() Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
| Citaat:
Voor zover ik weet is er alleen nog maar de serie hoogtoerige Ψ28 mm motortjes, daar heb je in dit model niet zoveel aan... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. | |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Hou bij stroommeting de meetkabels kort: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...highlight=long Welke stroom kunnen je meters aan? http://www.modelbouwforum.nl/forums/...e-stromen.html , twee types
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Citaat:
ESC capacitor uitgebrand
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 19 januari 2012 om 17:22 | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 1 maart 2008 Locatie: Braboland Leeftijd: 43
|
Hoi , ik zag op youtube ook een azimuth , deze meneer had er 2 brushless motoren inzitten ( wel met de originele reductie erop ) en met de originele aandrijving. Ik las dat hij een 2200Kv motor gebruikt die 16000 toeren draait en hij gebruikt een 4s lipo accu. Je moet maar een googelen op brushless Azimuth challenger. Hier is het filmpje , eronder staat wat hij gebruikt , http://boatn.com/atlantic-azimut-cha...-jet-boat/2641 Succes , Michel
__________________ Michel |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juni 2010 Locatie: Sint Gillis Waas
|
Jan: De motoren zijn nadien voorzien van koeling. De koelsleuven zijn open. Ontstoord zijn ze ook. Ron: zoals U ziet heb ik bij alle opstelling de kabels zo kort mogelijk gehouden. Mijn meter met geheugen kan 130A aan. Deze was ik vorige keer wel vergeten. Michel: Daar zit het verschil ik werk (probeer) zonder reductie. De snelheid is voor mij nog iets te traag, dit moet beter kunnen. Heren ik dank jullie reeds voor de raad en adviezen. Ga proberen of het dit weekend lukt om nog eens te testen met een andere set up, met op elke aandrijflijn een A-meter ( collega heeft dezelfde) Ik hou jullie op de hoogte. |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Eigenlijk hebben dit draadje gekaapt. Sowieso praktischer om alles bij elkaar in het andere draadje te houden: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2442708
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Ach, zo zie je maar dat ik geen botenman ben.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |