![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 januari 2012 Leeftijd: 22
|
Hallo mensen! Heb besloten om een predator rigger te gaan bouwen na alle helicopters. Bouwtekeningen al gevonden en bezig met de bestellijst! Hier zijn de onderdelen, laat de bootbouwkennis er maar op los! - motor: 2848SL 3900kv Brushless Inrunner (watercooled) HobbyKing R/C Hobby Store : 2848SL 3900kv Brushless Inrunner (WaterCooled) - regelaar: Turnigy Marine 60 A Brushless HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Marine 60A Brushless Boat ESC - roer: CNC Rudder Small HobbyKing R/C Hobby Store : CNC Rudder - Small - turn fin: Stainless Steel Turn Fins Set HobbyKing R/C Hobby Store : Stainless Steel Turn Fins Set - Warrior Sea Rider - flex as met flex as houder: Hydro & Marine (best.nr 10339) - koppeling: Hydro & Marine (best.nr 20103) - prop. 31 en 33 mm: Hydro & Marine (best.nr 10356 en 10357) - accu: Turnigy nano-tech 2700mah 3S 65~130C Lipo PackHobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2700mah 3S 65~130C Lipo Pack - zender + ontvanger: Hobby King 2.4Ghz 4Ch Tx & Rx V2 (Mode 2) http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idproduct=8338 Binnenkort beginnen aan de bouw! Zal waarscheinlijk ook wat foto's posten! Groet Maarten Laatst gewijzigd door Maartenassen; 11 januari 2012 om 14:51 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Maarten, Voor een hydroaandrijving wil je de Graupner propjes uit de K-serie hebben, de 2318.31K en de 2318.33K. Heb je eenmaal vastgesteld welke maat het beste resultaat geeft, dan kun je een metaalprop in dezelfde grootte overwegen. 3900KV op 3S is best wel heftig, bedenk, dat een 3S lipo volgeladen opruim 12V zit, dat is tegen de 49.000 toeren onbelast... Bij de strut Hydro & Marine zit geen bevestigingshoeklijn, maar ik neem aan dat je dat zelf maakt. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
| Citaat:
Op de H&M site koop je alleen de 'kale' strut, de twee stukken aluminium hoeklijn, om de boel aan je boot te schroeven, worden er niet bij geleverd, die moet je dus zelf maken. Lijkt me niet zo'n probleem, toch? De Graupner K-serie propjes kun je ook bij 2BrothersRC in Bussum bestellen/halen (als je in de buurt woont...) Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Hattem Leeftijd: 36
|
@Maarten, Één hoekprofiel aluminium voldoet en volstaat (even shoppen bij Gamma en kijken welke het beste past 6mmx6mm of 8mmx8mm). Wat de kV betreft, volg ik Jan een klein beetje: 12V x 3900kV = 46.800. Laat het rendement van de motor maximaal 90% zijn: 42.120 toeren per minuut. Nog steeds best wel veel. 3300kV is dan misschien weer aan de lage kant: LBP2845/5D *3300UpM/V*, RC-Raceboats-Shop Deze is dan weer een tikkie groter (ik weet niet of het past in de Predator) en geschikt voor 2s: LBP2850/2.5D *5280UpM/V*, RC-Raceboats-Shop De 2,5mm Flex-as is trouwens ook erg geschikt, maar heeft geen kogellagers. Is een stukkie lichter in gewicht en kan tot en met Hydro I grootte prima voldoen.
__________________ Waarom vol-GFK, met schuim is het ook prima voor elkaar! Laatst gewijzigd door eric_laermans; 11 januari 2012 om 20:40 Reden: Kleine toevoeging |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Bedankt voor alle info! Ik zit een beetje te twijfelen om een flexas en ashouder bij R2hobbies te bestellen ipv de flexas met strut bij H&M. Dus http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcbp1836001 en http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcbp1837003 ipv http://www.hydromarine.de/ best.nr 10339 Wat is het verschil tussen deze 2 en heb ik bij de ene as meer werk als de andere?? Is er veel verschil in kwaliteit of eigelijk helemaal niks. Zou graag voor de r2hobbies as gaan aangezien dat me 30-40 euro scheelt! |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Als je dan toch ergens op moet besparen dan niet op de flex-as. Heb ervaring met verschillende leveranciers, maar voor flex-as gaat mijn persoonlijke voorkeur echt uit naar H&M. Slijtvast, corrosie-bestendig, gaat niet ravelen, etc. (dit stel ik vast na ernstige mishandeling van mijn zijde
__________________ Waarom vol-GFK, met schuim is het ook prima voor elkaar! |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hallo Maarten, De H&M strut +flexas is compleet, (op de bevestigingshoeken na) bij de R2 spullen moet je maar afwachten hoe de passing zal zijn. De H&M flexas zit vast aan het starre asdeel dat in de strut loopt, bij de R2 is het starre asdeel los en is de verbinding via een vierkant gat in die as. Bij de H&M combo trek je de flexas naar achteren uit de strut, voor het onderhoud na iedere vaardag (da's verplicht, anders roest je flexas vast), bij de R2 constructie moet je de motor demonteren om de flexas eruit te kunnen nemen, da's iets omslachtiger. Het gigantische prijsverschil moet ergens in zitten... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Aha! Bedankt guys! Toch maar de H&M Flexas! Lijkt me door al deze minpuntjes van R2 toch idd wat verstandiger! En scheelt weer tijd na elke vaardag! Welke dikte hout (en welk hout) kan ik trouwens het beste gebruiken voor de onderkant en waarschijnlijk ook de bovenkant van de romp? En wat voor afwerking? 25grams glasmatje ofzoiets?? Groet van Maarten |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hout? Kijk eventjes in mijn Hydro I bouwverslagje... Mijn voorkeur zou uitgaan naar carbon-/ glasweefsel. Je kunt 'm natuurlijk ook optrekken uit balsa en dan is 1,5mm dik zat (heb ik in het verleden ook veel gebouwd). Eventueel onderkant afwerken met 25gr glasweefsel (of eerst 80gr carbon).
__________________ Waarom vol-GFK, met schuim is het ook prima voor elkaar! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |