![]() |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2012 Locatie: harkema (fr) Leeftijd: 37
|
hoi jan. ja dat snap ik wel,alleen hoe moet ik dat instellen doen tot hoever ik moet laden en tot hoe leeg de accu moet.moet je dat met de lader instellen of via de speedregelraar. want dat komt nogal precies volgens de geleerden. |
| | |
| | #92 (permalink) |
|
ben er al achter via de esc kun je dat instellen weet al ongeveer hoe. alleen daar staat dat hij stopt bij 3.0 volt per cel. en volgens mij staat in dit forum dat hij niet verder mag dan 3,3. misschien dat iemand hier weet hoe dat zit. voor de rest kom ik er nu wel uit. gr wibo |
| | |
| | #93 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Hattem Leeftijd: 36
|
Je kunt als het goed is ook het ampèrage instellen. Stel, je hebt een LiPo met 3Ah en en je laadt op 2C, dan stel je de lader in op 2 x 3 = 6A. Volg de specificaties op de LiPo en ga er bij het laden gerust onder zitten, nooit boven. Sommige laders leveren ook maar 5A max (= 1C voor een 5Ah LiPo).
__________________ Waarom vol-GFK, met schuim is het ook prima voor elkaar! |
| | |
| | #95 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
Hier kun je voor veel merken/typen laders zien wat de echte maximale laadstroom is voor gegeven aantal cellen: www.scriptasylum.com -> Lithium Battery Chargers respectievelijk -> Charger Calculator Erg nuttig site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu's. Toevoegen aan favorieten.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #96 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Als ik de accu's leegvaar tot de esc ingrijpt heb ik nog 3,3 tot 3,5 volt in de cellen zitten. Ik heb hem dan op 'high' afslag staan voor de zekerheid. Maar je merkt aan het vaargedrag ook al dat de afslag er aan zit te komen. Ook 5S wordt herkent.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< Laatst gewijzigd door Lex Verkuijl; 10 februari 2012 om 12:35 |
| | |
| | #97 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo ik vaar met mijn duikboot ook op;lifepo en de reglaar slaat ook af op 3 volt maar ik denk dat door het stroom verbruik die 3 volt gemeten wordt door de regelaar maar dat er dan nog wel voldoende inzit om meteen na afslag die 3,3 volt te berijken ik kan niet anders dan mijn lifepo te laden op de stand Nmh daar er op de lifepo stand niet het amperage gehaalt wordt dat op de accu staat aangegeven het zijn laptop accu's en het verbruik komt niet in jullie richting (2 amp maar het ging dus over het instellen van de regelaar (roxxy)en die staat bij mij dus ook op 3 volt gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #98 (permalink) |
|
oke dan zit ik die van mij ook op high afslag. en wat is het beste voor die andere instellingen. cutoff type brake timing low inrunnermotor timing high outrunner motor throttle curve wibo |
| | |
| | #99 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Wibo, De cut-off zet ik op direct, zodat de aandrijving stopt op het moment dat de LVC ingrijpt, afhankelijk van de software in de regelaar heb je dan nog genoeg stroom om half gas naar de kant te komen. De Brake zet ik af, je hebt er niks aan in een boot, behalve dat er spullen van de as willen lopen, zodra de motor wordt stilgezet terwijl de boot nog snelheid heeft... Timing low, want je hebt een inrunner (binnenloper). Throttle curve is een kwestie van smaak en uitproberen, ik heb de mijne meestal lineair. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #102 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Wibo, Als je servo wel werkt, en de motor niet, dan wordt de regelaar niet(goed) aangestuurd. Gebruik je de meegeleverde zender? Is de regelaar 'verteld' wat het nulpunt is (= motor uit)? Anders gebeurt er ook niks... Heb je de regelaar omgezet naar Lipo's? Als je de set-up instructies van de PRB3309 volgt, zou de boel tot leven moeten komen. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #103 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Nadat je het spul aangezet hebt wil de esc eerst één keer volgas hebben om het volgaspunt te bepalen, dan 'slaat hij aan'. Misschien is dat het. Of heb je misschien per ongeluk de esc stekker in de accu-aansluiting van de ontvanger geprikt na het programmeren? In principe zou alles zo uit de doos moeten werken als je de accu aansluit, lipo of nimh stand maakt dan niet uit. Zo staan bij mij de opties: ![]() Voor Jan; het 'slow down' is bij deze regelaar echt instorten van de snelheid, dan kan jij stapvoets naar de kant.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #104 (permalink) |
| Citaat: bedankt hiervoor pff ik dacht al zal toch niet. even in het bad geprobeerd en alles werk naar behoren. gr wibo ps is het normaal als je de boot aan doet je eerst 5 pieptonen hoort? allebei boten doen dit namelijk. |
| | |
| | #105 (permalink) |
|
Ja, is normaal. De Geico is net een echte Miss, die piepen ook wel eens ...
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |