![]() |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
De eerste is 'veel geschreeuw, weinig wol(= gang)', met het toerental van de motor en de bescheiden snelheid, gok ik dat óf de prop veel te klein is, of dat de omgekeerde Eiffeltoren er nog onder hangt, i.p.v. een zo klein mogelijke schroefas ondersteuning en een klein roertje. Bij de tweede is de motorkeuze verkeerd, in de zin dat het allemaal te zwaar is; zo'n Nikko romp van spuitgiet plastic weegt al een 'ton', die moet je met lichtgewicht componenten modificeren. Maar, bij dit formaat romp is het allemaal prima te doen, getuige de filmpjes. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Zéker doen! Is leuk, en die SeaJet kan je altijd nog kopen. Wel fotootjes maken en met ons delen he!
Laatst gewijzigd door setsunakaede; 3 februari 2012 om 13:07 Reden: misschien moet ik zelf beter lezen... |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
| Citaat:
Als je het onderwaterschip aanpast (alles wat extra weerstand oplevert er af) dan kun je met minder vermogen toe. Een 80 cm romp kun je met twee vingers in de neus op 40 - 50 km/h krijgen zonder dat dit een gigantische investering vraagt. Plaats een wat foto's van de onderzijde als je wilt, dan kan ik aangeven wat ik bedoel. [EDIT]: ik heb de site, die bij het filmpje staat even bekeken (mijn Fins is niet zo best...) en de gebruikte motor is een automotor, een Vellinion 3600KV, naar het geluid te oordelen op 2S. Nu moet je een bootmotor altijd van waterkoeling voorzien, dus het is maar de vraag, of dat bij deze motorcan kan, anders zou ik gewoon voor een motor met gladde can gaan, waar een waterkoeling op past. De enige foto die er bij staat, laat ook gelijk zien, waarom het niet harder gaat dan het motorgeluid suggereert; de prop is aan de kleine kant, maar erger is, dat de oorspronkelijke kiel is blijven zitten, waardoor de prop gedeeltelijk wordt afgedekt, wat het rendement niet ten goede komt. [EDIT] Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. Laatst gewijzigd door pompebled; 3 februari 2012 om 16:50 | |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 september 2008 Locatie: harlingen Leeftijd: 50
| Citaat:
Ik geef hier mijn persoonlijke mening om wel of niet geld te steken in zo'n bootje. Dat het leuk is om dit op te bouwen en kijken wat het wil doen geloof ik direct! Vind je dat ook leuk en wil je er geld aan uitgeven, dan vooral doen
__________________ I will not be impressed with technology until I can download food from the internet. | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Sorry Arnold, het was niet zo zeer als persoonlijke kritiek bedoeld maar meer in het algemeen gesteld. En ook richting de mensen die zich er iets van aantrekken! Als jij zin hebt om een stuk speelgoed te upgraden dan moet je dat vooral doen. Met hetzelfde gemak komt er wat leuks uit, getuige ook de filmpjes op de vorige pagina. En net wat Eric zegt: Tenzij je je boot (onbedoeld...) onder water vaart kan je de goede delen van een setup natuurlijk zo weer opnieuw gebruiken... |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2008 Locatie: harlingen Leeftijd: 50
|
Je hebt gelijk hoor, als je zo'n bootje wilt opbouwen en het geld ervoor over hebt moet je het gewoon doen.
__________________ I will not be impressed with technology until I can download food from the internet. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 10 maart 2010 Locatie: belgie
|
Mijn besluit staat 100% vast de island cruiser staat te koop en ik ga een nieuwe boot kopen ik dacht eerst aan de Robbe sea jet maar nu zag ik dat thunder tiger ook boten heeft de outlaw jr obl ziet er mij wel een goede boot uit voor een lage prijs heeft er iemand ervaring met deze boot
|
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Hallo Zwevertje, Gelukkig zijn er meer aanbieders van boten dan de 'grote merken' als robbe en Graupner. Ook die halen hun spullen uit China, plakken er een sticker op en verdubbelen de prijs, zonder iets aan de boot te verbeteren. De Outlaw jr obl is een leuke beginnersboot, niet overdreven snel (eigenlijk ietwat ondergemotoriseerd), met een ABS romp. De boot wordt geassembleerd geleverd, dat is niet hetzelfde als RTR, het vaarklaar maken van de boot zul je zelf moeten (laten) doen. Ik zet dit er specifiek bij, zodat je niet de fout maakt er 'zo uit de doos' mee gaat varen; dit kan goed gaan, maar meestal scheelt er wel het een en ander aan de montage, de afstelling van de aandrijving en de waterdichtheid van de huiddoorvoeren. Controleer dit vooraf en verhelp alle lekkages, zet alle boutverbindingen vast, eventueel zekeren met loctite. Een aandachtspunt is de de overmatige lengte van de gebruikte siliconenslangen voor de waterkoeling; de Chinezen zijn hier over het algemeen niet zuinig mee, maar te grote lengtes slang leveren extra weerstand op, dis voor een slechte doorstroming zorgen, je leest over slecht werkende koelingen en oververhit geraakte motoren. Met een goed afgestelde boot voorkom je dat je eerste vaart op een teleurstelling uitloopt, of erger, dat de boot zinkt op de eerste vaart... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |