![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #196 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2004 Locatie: Hoorn Leeftijd: 41
|
Ben benieuwt naar het filmpje van je eerste vaart ermee ! Ben van plan om er binnenkort ook weer 1 te maken, maar dan wel van een meter lang minimaal
__________________ Reely Firestar, 3x Airboat, Lama V4, Lama Xtreme Gij zult niet stelen, de regering dult geen concurrentie. |
| | |
| | #197 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Netjes Piet! Komt er ook nog een laagje glasweefsel + epoxy, of een laag verf op? Da is het kwetsbare schuim wat beter afgedekt. BTW: Ik heb van de week m'n prop gesloopt, waar heb jij die mooie oranje vandaan? Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #198 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2007 Leeftijd: 19
|
Hallo Ik hoop vanavond even te varen. en er komt geen laagje glasweefsel op, ik heb hem gewoon twee keer in de grond verf gezet. Als je het in drukt veert het gewoon weer terug ( dit is gewoon om te testen of het met een roer beter gaat) Die gunter plop heb ik bij conrad besteld, het bestelnummer en link heb ik toen van Jan gekregen. De Günther prop heeft bestelnummer 226686 - V0. ( Conrad Electronic - Europas führendes Versandhandelsunternehmen für Elektronik und Technik ) Groeten Piet.
__________________ Piraatje - Af Airboat - Af Laatst gewijzigd door piet14; 21 juni 2008 om 18:10 |
| | |
| | #199 (permalink) |
|
Hallo Ik heb nog geen filmpje, maar ik heb wel al even gevaren. Het stuurt wel veel beter met een roer, maar omdat het bootje nog al zwaar was ging hij niet super hard Ik zal het morgen nog een keer proberen met een vollere accu Piet.
__________________ Piraatje - Af Airboat - Af |
| | |
| | #200 (permalink) |
|
Al eens aan een dubbel roer gedacht ? Heb eventueel wel een voorbeeld voor je van mijn airbootje
__________________ Reely Firestar, 3x Airboat, Lama V4, Lama Xtreme Gij zult niet stelen, de regering dult geen concurrentie. |
| | |
| | #201 (permalink) |
|
Hallo! Ik heb er wel eens aan gedacht, maar 1 roer gaat ook heel goed. En een voorbeeld wil ik altijd zien! Dit bootje was gewoon even voor de leuk. en om het verschil met een roer te testen. Mijn Airboatje verklaar ik bij deze klaar! Ik ben er supper tevreden mee, en het was een leuk leer project. Dus Bedankt voor alle tips!!! En Jan voor het solderen van mijn cellen. Groeten piet
__________________ Piraatje - Af Airboat - Af |
| | |
| | #204 (permalink) |
|
Stuurt idd vrij direct ja, maar ben je zo aan gewent hoor ! Uitslag kan ik ook zo instellen dat hij wat minder direct stuurt. Ik had er een Speed 400 motortje op met gunther prop, geloof dat ik binnen notime op ongeveer 40km/u zat ! Maar het was maar een experimentje, binnenkort wil ik beginnen met eenzelfde model boot maar dan 1 van minimaal 1 meter lang en een brushless setup
| | |
| | #206 (permalink) |
|
Kwam op het idee van het bootje door deze duitse jongen(YouTube - Thorvard's Channel) : Zo vaart hij, alleen iets sneller, en deze boot heeft een iets andere voorkant Let vooral op het laatste deel van de film (lol)
__________________ Reely Firestar, 3x Airboat, Lama V4, Lama Xtreme Gij zult niet stelen, de regering dult geen concurrentie. Laatst gewijzigd door Gammapooka; 23 juni 2008 om 06:53 |
| | |
| | #208 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Dat stuiteren is een gevolg van de afstelling(of het gebrek eraan) en de rompvorm; de romp heeft twee steps, waardoor er lucht onder de romp wordt getrokken, de boot loopt dan erg vrij.(En hárd.) Als de motor dan vrijwel horizontaal staat, wordt het vaarbeeld heel onrustig (lees: stuiteren), de motor een beetje achterover kantelen drukt de neus naar beneden wat het stuiteren vermindert. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #209 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
ok, maar vind dat stuiteren over die golvjes ook wel leuk eigenlijk....!
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| airboat, beginner, leuk, simpel bootje!!!!! |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |