![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2007 Leeftijd: 19
|
Hallo. Hoe zit het nu precies? De eerste keer moet je het dus 25% verdunnen! moet je het 25% verdunde er opsmeren en dan direckt er een tisseu erop leggen en dan weer opsmeren? of moet het in meerdere keren aanbrengen? Heeft iemand hier een uitleg van? En de foto's komen morgen vroeg wel! (photobucket doet er Zo traag over) Alvast bedankt, groeten Piet. |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Citaat:
je zegt de eerste laag met lak doen wat 25% verdund is, betekendt dit dat ik het gewoon met verdunde botenlak en tiseu kan doen? dus eerst botenlak 25% verdunnen en dan later nog een laag met tisseu? Hier de foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2005 Locatie: Somewhere
|
De tisseus moet je gelijk met de eerste laag verwerken anders hechten de tisseus niet meer goed aan de boot. Na de eerste laag kan je de boot gewoon aflakken met de lak zo als hij uit het potje komt. LET OP !!! botenlak is geen celluloselak !!
__________________ PS, neem mij bovenstaande niet kwalijk, ik ben nu eenmaal een zuurpruim en daar kan ik niets aan doen. |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Oke! Dan moet ik maar een potje celluloselak kopen! maar zou ik de binnen kant wel gewoon kunnen lakken? En als dat niet kan moet er dan met celluoselak aan de binnen kant ook een servet bij doen? Groeten Piet |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Hallo, Heb van middag even celluloselak, tinnen,2 penselen en een verfstokje gehaaldt. Koste bij elkaar tien euro dus het valt nog wel mee! Ik ga vanavond de binnen kant lakken met 25% verdunde celluloselak! Ik heb ook nog even een vraag! De eerste keer lakken moet dus 25% verdund (en dan met of zonder servet) als ik nou de binnen kant lak zonder servet, hoeveel lagen moeten er dan op? En als ik de buitenkat doe(met servet) Hoe gaat dit dan precies van werk? Ik dacht: eerst lakken met 25% verdund celluloselak, dan meteen eer servet er op leggen, en dan weer met 25% verdunde celluloselak erover heen en dan met de roller mooi strak maken. Als ik het fout heb hoor ik het graag! Ik zie nu net dat er op het potje staat BINNEN, maakt dit veel uit als ik er later weer met andere verf over heen ga? Groeten Piet. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
|
Hoi Piet, Ik zou bijna zeggen RTFM, maar da's niet netjes..., in het begeleidende artikel staat, dat je de eerste laag moet laten drogen en dan licht schuren, omdat de vezels van het balsa omhoog gaan staan, als je daar zonder meer tissue overheen gooit, kon het wel eens minder strak woren dan dat je voor ogen hebt... Ik zou de na het schuren van de eerste laag de tissue er droog opleggen, en dan met de natte kwast vast 'tippen', niet strijken, want zodra de tissue 'nat' is, zou je er plooien en andere narigheid in krijgen. Groeten Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2005 Locatie: Somewhere
|
Celluloselak lost haast met geen andere verf op. Persoonlijk zou ik direkt de tisseu op het hout leggen, dus gelijk met de eerste laklaag. Niet eerst een laag clluloselak, laten dragen en dan met de tweede laag de tisseu, maar dat is ieder zijn mening. Daarna zou ik ligt schuren en een tweede laag onverdunt aanbrengen. Dit heeft het voordeel dat de *haartjes* van het hout zich vast gaan zetten in de tisseu. Ga je eerst lakken, ligt schuren en dan de tissue, dan heeft de tisseu geen binding meer met het hout en ligt los op de eerste laklaag. Jan zegt dat het anders in de bouwbeschrijving staat, dus je mag zelf kiezen. Rollen zal waarschijnlijk niet gaan, daar is de tisseu niet geschikt voor, die rol je gelijk op je roller. Houd er rekening mee dat celluloselak zeer snel droogt !!!!!
__________________ PS, neem mij bovenstaande niet kwalijk, ik ben nu eenmaal een zuurpruim en daar kan ik niets aan doen. |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Hallo Ik ga vanavond eerst de binnen kant insmeren dan ga ik ook even twee proefstukjes maken een met meteen een servet, en een eerst verven en dan laten opdrogen en dan servet erop Dus ik zie wel wat het beste lukt! Groeten Piet. |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Hallo Ik heb de binnen kant nu al drie keer in de lak staan, en de bodem heb ik er ook al in gezet Moet nu nog even wat schuuren, spatschermpje er op en het roer maken Nu heb ik nog even een vraag over een speed 400 motor! Als ik bij conrad kijk, moet hij dat bij vliegtuigmotor's staan? Ga morgen of vanavond nog foto's posten Groeten piet |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Hallo Ik heb de binnen kant nu al drie keer in de lak staan, en de bodem heb ik er ook al in gezet Moet nu nog even wat schuuren, spatschermpje er op en het roer maken Nu heb ik nog even een vraag over een speed 400 motor! Als ik bij conrad kijk, moet hij dat bij vliegtuigmotor's staan? En hoe moet ik een probelor op de motor zetten Ga morgen of vanavond nog foto's posten Hier nog een motor die ik vond bij vliegtuigmoters : Motor X-Fly 400 Bestnr.: 229115 - 89 Prijs vanaf 7,95 EUR Zou dit een goede motor zijn? Groeten piet |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Hallo Ik bestel toch meer dan 20 euro bij conrad en ik hoef nooit verzendkosten te betalen. als je het via internetbakieren doet heb je geen verzendkosten Maar moet ik bij vliegtuigmotoren zien en dan gewoon een moter uitkiezen waar 400 bij staat? Groeten piet |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| airboat, beginner, leuk, simpel bootje!!!!! |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |