![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 25
|
secondenlijm hecht wel degelijk op hout. Zeker als je de iets dikkere versie neemt. We lijmen er geregeld frames voor houtbouw boten mee in elkaar Maar een 2 componenten lijm is opzich sterker, daar secondenlijm meer als fixering gebruikt word.
__________________ Never underestimate a woody 'Flat Cat': 115 km/h @ Henschotermeer '11 |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: 3th rock from the sun Leeftijd: 42
|
Ik gebruik de SUPER-GLUE3 van loctite, zeer tevreden van. Lijmt zogoed als alles m.u.v. metalen. Je moet wel oppassen dat de te lijmen stukken direct goed en juist op elkaar staan want correcties zijn niet meer uit te voeren en dit vooral bij gebruik van hout op hout. En natuurlijk oppassen voor de vingertjes, 'k weet uit ervaring dat huid ook zeer goed kan gelijmd worden.
__________________ God must love crazy people... he made so many of them !! |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
ben je al wat verder??? foto's???
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #84 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2007 Leeftijd: 19
|
Hallo. Ik ben al wat veder hoor! Heb de onderkant van de boot nog een keer in de gele verf gezet, en doe morgen de bovenkant. Ik heb ook het lucht roer al in elkaar gelijmt, en dat ga ik morgen in vorm schuren. De foto's komen morgen wel. Groeten Piet.
__________________ Piraatje - Af Airboat - Af |
| | |
| | #85 (permalink) |
|
Hallo. Het bootje staat nu helemaal in 2 lagen gele verf! het luchtroer is op vorm geschuurt en in 2 lagen celluloselak gezet, en daarna in de 1 laag geleverf. En ik heb de rudder horn gamaakt( uitsteksel op luchtroer waar een draad in kan naar de servo) Dit heb ik van een afval stukje plastic gemaakt, en toen met de soldeerbout aan elkaar gesmolten. Hier de beloofde foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ Piraatje - Af Airboat - Af Laatst gewijzigd door piet14; 8 maart 2008 om 15:59 Reden: Foto's wilden niet |
| | |
| | #87 (permalink) |
|
Hallo. De romp is nu helemaal klaar. De motor is bevestigdt. Het roer moet nog een keer in de gele verf, en de rudder horn moet er nog op bevestigdt worden. En de kooi moet hier en daar nog opnieuw gesoldeert worden, omdat ik hem liet vallen. en daarna in de gele verf. Het begint er dus al aardig op te lijken! Hier nog wat foto's , heb alles even inelkaar gezet. Groeten piet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #88 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 25
|
ziet er goed uit piet, echt een leuk project geworden! Leuk om te zien dat zelfbouw tegenwoordig weer helemaal 'hot' word naast al het RTR spul.. laat ons weten hoe de eerste vaart gegaan is als ze klaar is! grtz jurriaan
__________________ Never underestimate a woody 'Flat Cat': 115 km/h @ Henschotermeer '11 |
| | |
| | #89 (permalink) |
|
Hallo. Bedankt jurriaan! ik vindt het zelf ook een zeer leuk project, het is niet moeilijk maar toch zeer leerzaam. het was mijn eerst balsa project, maar het is voor herhaling vat baar. Nu ik de boot zo zag vondt ik het toch wel een beetje kaal, dus wou ik er toch maar een mannetje op zetten. maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, het stoeltje is geen probleem! maar ik weet niet waar ik een mannetje weg moet toveren. Heeft iemand mischien een idee ??? Groeten piet
| | |
| | #90 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2007 Locatie: Belgium, famous for its brushless sprouts Leeftijd: 46
|
Popje van je zus? (als je die hebt En anders zelf een popje snijden uit een stukje piepschuim, met een pingpongballetje als hoofd. Een plat profielmannetje kan natuurlijk ook. Tekenen op balsa, uitsnijden en 'schilderen' met viltstift. Leuk bootje! Ik heb het topic niet gevolgd, op hoeveel cellen of Volt ga je hem laten varen?
__________________ Gezocht: Kapotte Air-Ace vliegtuigen http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ad.php?t=51519 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| airboat, beginner, leuk, simpel bootje!!!!! |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |