![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juni 2007 Locatie: alphen aan den rijn
|
wat voor merk motor is het ?.. ik vind het zelf aan de goedkope kant voor zoon motor maar ik kan er naast zitten hoop dat de verkoper acoord gaat met het bod!! nick,
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ger-7-5cc.html |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 24
|
let wel op dat je met die motor geen wereld records gaat varen, 50km/h moet lukken, maar heel erg veel meer komt er vaak niet uit Wat voor as en hardware heb je al liggen? Bouwplan opstellen is ook geen probleem, gewoon kijken wat anderen doen. Maar waar je op moet letten is dat je vaak toch boven je budget uit gaat komen. Stel dat je voor 65 euro die motor kan kopen, dan heb je dus 35 euro over om een boot af te bouwen. Nu kan ik uit ervaring vertellen dat de kleinste dingen er het meeste intikken qua kosten achteraf gezien. Dus ga er niet vanuit dat je het met precies 100 euro gaat redden.. De romp bouwen kan je doen met (watervaste!) houtlijm of 5 minuten epoxy. Voor de rest is de romp af te werken met glasvezeldoek en 24 uurs epoxy. Hier word je boot sterk en waterbestendig van succes en laat met de tijd wat foto's zien, altijd mooi grtz
__________________ Never underestimate a woody 'Flat Cat': 115 km/h @ Henschotermeer '11 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Guest
|
Bedankt voor al jullie reacties! Deze vakantie kan ik er nog niet echt aan werken. De spanten ga ik waarschijnlijk deze vakantie nog wel maken en vastlijmen. Na de vakantie zal ik hem dus afronden. En natuurlijk maak ik ook fotos Is Bizonkit ook goed genoeg of is houtlijm beter? Mvg, Steffen |
|
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 24
| 'De romp bouwen kan je doen met (watervaste!) houtlijm of 5 minuten epoxy. Voor de rest is de romp af te werken met glasvezeldoek en 24 uurs epoxy. Hier word je boot sterk en waterbestendig van'
__________________ Never underestimate a woody 'Flat Cat': 115 km/h @ Henschotermeer '11 |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2002 Locatie: R'dam-Prinsenland Leeftijd: 62
|
Rob ....... ik snap niet waar je 't geduld nog vandaan haalt . Hij mist alle elementaire kennis. Nou is daar dit forum voor , maar soms is 't mij te érg. Dat jij die lijmfabrikant óók met een Z ipv S schrijft valt me tegen. MP motor kan wel 'n R-loper zijn ... heb je mooi niks aan je bestaande hardware.
__________________ Hen(dric)k ; Naviga FSR-V15 NL-13 Driven by CMB-RS91 Laatst gewijzigd door HendricX; 13 augustus 2008 om 23:49 |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2005 Locatie: Somewhere
|
Ik ben nu eenmaal een geduldig mens, lees dit maar eens. Thermostaat voor broedkasten, tot 100Watt En dat alles om een thermostaatje te maken....... |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2007 Locatie: Grou Leeftijd: 43
|
Hendrick, ik zal ook nog een poging doen Een wildthing is een leuke mono waar je veel plezier mee kan hebben. Maar ga aub niet met die MP motor aan de gang, dat wordt echt niks! Toerental is te laag en gewicht te hoog en mischien idd ook nog rechtsom. Maak een Wildthing van 3 en 4mm triplex die 60-65cm lang is en ga voor een 3,5cc motor. Dat wordt een hele leuke gooi en smijt boot, die redelijk snel kan zijn. Ik denk echt dat je daar veel meer plezier aan hebt dan aan die logge trage 26cc van MP. Ik heb net die door Hendrick vermelde CY 3,5cc binnen en ziet er leuk uit, ik hoop over een paar weken mijn catje ermee aan te drijven. Marcel
__________________ MaxCatV1-L, MaxCatV2-L, MaxCatV2-S, MaxVee-L, JAE21FE Rigger toch vervelend dat hout, het groeit maar door... |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juni 2007 Locatie: alphen aan den rijn
|
zo, dat is teminste duidelijke taal marcel gaat u uw V2 er meer aandrijven ?..
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ger-7-5cc.html |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
| Citaat:
Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| modelboot, motor, motor keuze, speedboot, wild thing |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |