![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Hattem Leeftijd: 36
|
Vooralsnog gaat het allemaal rampzalig. Flipt erg makkelijk in de bochten en de rechter sponson wordt bij hogere snelheid erg diep het water in gedrukt. Ik heb kleine ride pads gemaakt onder de sponsons om het voorste deel meer lift te geven. Verder heb ik de strut hoger gezet, dus de schroef-as staat bijna onder een hoek van 0 gr onder de romp. Afwachten wat het resultaat is...
__________________ Waarom vol-GFK, met schuim is het ook prima voor elkaar! |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Leuk werk wat? 'Upgraden' naar meer power drukt je gelijk met je neus op de beperkingen van het ontwerp. Probeer eens een kleinere prop om het moment van de schroef (het onderdrukken van de rechtersponson) minder te maken. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #78 (permalink) |
|
Leuk werk, af en toe ook spannend als er iets mis gaat. Intussen zijn de ride-pads erop gezet en heb ik getest. Ride-pads zijn al een behoorlijke verbetering, maar nog steeds bespeurde ik onrustig vaargedrag. Vervolgens een 31mm K-prop uitgeprobeerd... (t.o.v. 31,7mm AndyBrown-prop). Wat een wereld van verschil... Veel stabieler en heb al half gas gegeven zonder dat ik het idee had dat het mis zou gaan. Vanmiddag test ik een 29mm K-prop.
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2003 Locatie: Veenendaal Leeftijd: 27
|
Hoi Eric, Het blijft experimenteren met hydro's om ze goed varend te krijgen. Ik heb ook meerdere props geprobeerd met verschillende strutafstellingen, zwaartepunt verschoven etc. Probeer een filmpje te maken, want ik ben erg benieuwd! Hoe presteert de Lehner trouwens?
__________________ Sea Jet Evolution, Hydromite, CR-01 Tamiya Unimog, Revo brushless, Hong Nor Nexx8 |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 25
|
Klinkt als dat de Andy Brown prop te groot/heftig is voor je bootje. De carbon K-props flexen onder belasting en op deze manier geven ze minder 'grip' in het water en wordt de diameter/spoed van de prop anders. Kleiner metalen propje dus en je gaat straks en hard! Groeten Jurriaan
__________________ Never underestimate a woody 'Flat Cat': 115 km/h @ Henschotermeer '11 |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Zojuist de 29mm K-prop uitgeprobeerd en voor 't eerst volgas: super gewoon. De turnfin doet z'n werk in de bochten en de handling is gewoon heerlijk. @Jurriaan: idd, AndyBrown prop is te groot of heeft op een of andere manier niet de juiste karakteristieken. Heb intussen een 30mm metaal-prop besteld.
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 25
|
Globaal vuistregeltje die je kan aanhouden: -carbon propje 40mm, dan een metaal 38mm. Carbon en metaal zijn lang niet 1 op 1 te vergelijken namelijk door mijn eerder genoemde punten. Leuk dat je bootje nu goed vaart! Een 3 blad zorgt ook voor een minder agressief vaargedrag overigens. grt
__________________ Never underestimate a woody 'Flat Cat': 115 km/h @ Henschotermeer '11 |
| | |
| | #84 (permalink) |
|
En bij deze nog even een filmpje... YouTube - MatheaVII.wmv Volgens mij moet het nog sneller kunnen met een betere prop en iets betere afstelling
| | |
| | #85 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: Arnhem Leeftijd: 44
|
Heb je ook nog de versie zonder muziek erop gezet? Sommige finetuners(niet ik) kunnen aan het geluid van de motor nog horen wat er nog meer te sleutelen valt aan de setup voor een sneller resultaat. |
| | |
| | #87 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2008 Locatie: enschede Leeftijd: 17
|
kan het filmpje niet bekijken. maar je andere wel. zo hij gaat wel hard zeg. wat voor motor heb je er in zitten?
__________________ carson cr-4 tamiya tt-01 kyosho mr-02 en binnen kort mr-03 2,5cc crecker box |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |