![]() |
| | #121 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2002 Locatie: R'dam-Prinsenland Leeftijd: 62
|
Paul .. als zijn motor heet wordt met die 45mm metaal ... gaat die 'm toch niet meer gebruiken ... , en kan die 'm dus net zogoed door mij laten 'scheren' tot 42mm. Dat ik aan de prop liever een andere 'relieve-methode' toepas , daar kan over gediscussieërd worden. Eerst een 'Bar-cut' .. en als dat niet genoeg helpt ....dan 'n 'Back-cut'
__________________ Hen(dric)k ; Naviga FSR-V15 NL-13 Driven by CMB-RS91 |
| | |
| | #122 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2005 Locatie: Capelle a/d ijssel Leeftijd: 19
|
@Paul: bedankt voor je reactie en dat je wilt meedenken maar ik ga denk ik toch voor een kappersbeurtje voor mijn huidige props, mocht dat niet werken kan ik altijd nog een octura bestellen. @Hendrick: Zodra ik weer thuis ben van vakantie (zal loop deze week zijn) krijg je wel een telefoontje van me. MVG Jelmer
__________________ Mijn bootje: H&M X-Ray, Super mooi gebouwd door Michiel met een vleugje Hendrick en wat van mijzelf |
| | |
| | #123 (permalink) |
|
Hey, Ik zag dat dit onderwerp inmiddels wel heel erg oud was geworden dus even tijd voor een kleine update. Als eerste is er een Nood-Uit op gekomen, dit leek mij wel zo veilig en ik werd gek van het gepiep van mijn regelaar. Vaak tape ik de boot binnen dicht en een paar minuten later ga ik pas varen. Props terughalen naar 42mm was niet echt een succes, weinig "grip" op het water en de boel werd veel te heet. Toen dus maar op zoek gegaan naar een 540xl12 die er inmiddels ook in ligt. met de 42mm prop was hij niet vooruit te branden maar sinds kort heb ik hier een x445 propje liggen en hiermee loopt hij prachtig, bloedsnel en strak op het water. Een paar weken geleden nog wel mijn flexas doormidden gevaren maar dit was weer super opgelost door Hendrick spoor. Ik ben nu nog een beetje aan het experimenteren met het gewichtspunt en trimafstelling maar het word steeds beter, de laatste keer liep hij super los en geen wippen of wat dan ook, ik heb ook nog wat filmmateriaal, even kijken of we daar binnenkort ook wat van kunnen uploaden. Het enige nadeel van dat hij zo strak loopt is dat de belasting erg constant is wat mijn kabels niet erg op prijs stellen, de plastic hoesjes aan mijn accu's beginnen nu te smelten, dit komt omdat ze slecht plastic hebben gebruikt en de goudpluggen er slecht opgezet hebben Ik heb ook nog wat foto's: ![]() Mijn flexas helemaal afgedraait ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zoals je kunt zien zijn alle kabels netjes weggewerkt en zie je dus bijna geen kabels meer. Alle koelslangen zijn vervangen voor grote dikwandige groene slangen en de nieuwe nood-uit is te zien, ook deze heeft een mooi groen uiterlijk gekregen. Groetjes, Jelmer Brand
__________________ Mijn bootje: H&M X-Ray, Super mooi gebouwd door Michiel met een vleugje Hendrick en wat van mijzelf |
| | |
| | #124 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2008 Locatie: harlingen Leeftijd: 50
|
Hey Jelmer, is idd lang geleden... De X-ray blijft een prachtige boot man! heb je nog filmpjes gemaakt van1 van je laatste vaarten? Alles mooi weggewerkt hoor maar heb je wel rekening gehouden met je kabellengte tussen lipo en regelaar? (ivm. nood uit) Neem aan dat je ze zo kort mogelijk hebt gehouden toch en dat er geen 20 cm kabel in de boot ligt. gr. Arnold
__________________ I will not be impressed with technology until I can download food from the internet. |
| | |
| | #125 (permalink) |
|
Hey, De regelaar ligt praktisch onder de nood-uit en de lipo's liggen ook weer heel dicht bij de regelaar, alles is dus lekker kort gehouden. Servo en antennekabels waren lang genoeg om "onder" het dek weg te kunnen werken zodat je er niets van zou zien, vind ik altijd wel zo netjes.
| | |
| | #127 (permalink) |
|
Hey, Hier nog wat filmmateriaal van de laatste keer. Hier zit er een x445 propje op.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |