![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #92 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 november 2008 Locatie: Zwevegem, Belgie
|
gister de badkuip test gedaan. als ik wat druk uitoefen in het midden van de onderkant loopt hij netjes vol en kiept om. nu is de vraag of het met de 980g lukt van de componenten. Citaat:
| |
| | |
| | #93 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
|
Hallo Robert, De meegeleverde as is te kort, je krijgt de ashoek nooit goed. In combinatie met de alu motorsteun komt de motor ook nog eens verder van de step (als je de motor in de step plaatst) en hoger dan noodzakelijk. De prop zal in deze motorpositie bijna tegen de spiegel aan zitten, dat gaat niet goed. Als je de prop ver genoeg van de spiegel af positioneert, zal de motor inclusief motorsteun verder naar achteren in de romp komen, waardoor de ashoek véél te steil wordt. Ik heb het nu een paar keer gezegd, en houdt er nu over op; neem een langere as of wees 'tevreden' met een boot die suboptimaal zal varen (om het eens eufemistisch uit te drukken). Alleen hars in de neus zou ik niet doen, bij een klap barst dat even goed los, een beetje hars, met een pluk glasweefsel zorgt wél voor versteviging. Houdt het licht! Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #94 (permalink) | |
|
ik zal aan jaimy vragen of hij er nog een heeft. en anders bestel ik er eentje. heb jij nog suggesties jan? http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=250478611728 deze had jij me laatst geadviseerd maar past deze ook op die borsteloze binnenloper met waterkoeling..? Groetjes zal ik gelijk kijken of ik er nog budget voor heb. Citaat:
Laatst gewijzigd door djrozoho; 4 december 2009 om 18:02 | |
| | |
| | #95 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
| Citaat:
Links op de foto de flens, zoals die in bovenstaande link wordt geleverd: ![]() De Ø 5 mm gaten, die het verst uit elkaar staan zijn h.o.h. (hart op hart) 29 mm en bedoeld voor een 700 motor. De twee Ø 3 mm gaten zijn er door mij bij geboord, zodat ook een motor met 25 mm hoh bevestigingsgaten erop past. De beide 3 mm gaten moeten wel goed gecentreerd worden, anders zou de motor uit het hart van de flens zitten, met alle narigheid van een aanlopende as tot gevolg... Omdat ook het deel, waar de koppeling in draait, dikker is dan bij een 600 motorflens, moet er even gedremeld worden om de boutkoppen voor de 25 mm hoh passend te krijgen, dit is geen probleem, er staat vlees genoeg. Ter vergelijking; de rechterflens is er eentje voor een 600 motor. Op deze foto zie zo'n as uit de link met een Ø 36 mm motor (hoh 25mm) eraan geschroefd in mijn ARPRO. ![]() Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. | |
| | |
| | #96 (permalink) |
|
beste jan, zijn er niet schroefassen die ik direct kan gebruiken? ik zie het namelijk niet zitten om daar aan te rommelen. ik moet dus op de aansluitdikte letten van de motor en de schroefafstand? ik zal eens gaan zoeken of ik wat kan vinden Citaat: |
| | |
| | #97 (permalink) | |
| Citaat:
Hopf Aluminium Wellenanlage2mm 600er Hacker Lehner Fun bei eBay.de: Schiffe (endet 01.01.10 14:29:09 MEZ) Denk erom, dat je 'm besteld met de passende koppeling! Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. Laatst gewijzigd door pompebled; 5 december 2009 om 23:22 | |
| | |
| | #98 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2009 Leeftijd: 44
| |
| | |
| | #99 (permalink) | |
|
Nou duwboot dat klinkt me niet als muziek in de oren.. ik ben benieuwd wat ik verkeerd doe. want dan hoor ik het liever nu dan als ik klaar ben als je tips en suggesties hebt hootr ik dat graag Groetjes Robert Citaat:
| |
| | |
| | #100 (permalink) | |
|
zou je mij kunnen vertellen wat niet water en hittebestendig is? ik heb een watergekoelde motor een watergekoelde regelaar 120A (die word met deze motor niet warm?) lipo (word niet warm) motormount smeer ik in met warmtegeleidende pasta ook op de schroefas. het roer met waterpickup voor de waterkoeling toevoer. dan vraag ik me af waar het verkeerd gaat. ik hoor graag je reactie. Citaat:
| |
| | |
| | #101 (permalink) |
|
Hallo allemaal, ![]() Vandaag in utrecht met jaimy een bakkie gedaan. (bedankt nog voor de koffie jaimy) was erg gezellig.. hoop info ook zo. Jaimy gaat me assisteren met bouwen dus het komt allemaal goed. ik ga een modje vragen dit topic te sluiten en open binnenkort een bouwverslag! ik wil jullie allemaal bedanken voor de informatie!!!! jullie kunnen alles volgen in het komende bouwverslag. ik maak zo veel mogelijk foto's. (verzoekjes zijn ook welkom) ik kijk ook even of ik wat filmpjes kan schieten voor joetoeb. Nogmaals iedereen bedankt en ik zie jullie reacties tegemoet op het bouwverslag! Groetjes Robert |
| | |
| | #102 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
post voor het sluiten hier ff een linkje naar dat bouwverslag
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #103 (permalink) |
|
Pffffffffffff.... even het stof van dit oude topic... HIER is een filmpje van mijn MDIII nu nog een beetje tunen her en der... misschien dubbele lipo erin om de vaartijd te vergroten. en de hoeveelheid plaklood in mijn kantelkamer te verkleinen.. P.s Dat bouwverslag komt er nog. ik ben even de foto's aan het uitzoeken tot een mooi verslagje. |
| | |
| | #104 (permalink) |
| Lid sinds: 22 oktober 2003 Locatie: amsterdam Leeftijd: 24
|
he he eindelijk het topic onder het stof vandaan. maargoed dat de boot stof vrij is gebleven. vandeweek even je turnfin aanpassen zodat ie wat korter is.. voor de rest gaan we zeker nog even fine tunnen. |
| | |
| | #105 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
had het filmpje al ge zien en je al ff gesproken, nogmaals mooi man!! eindeljk af!
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| bootje, dragstar, graupner, iii, lipo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |