![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 november 2008 Locatie: Zwevegem, Belgie
|
Beste allemaal, ik ben een van de gelukkigen die van zijn vriendin een bootje heeft gekregen ![]() na mijn auto ''project'' succesvol te hebben afgesloten (auto project) ga ik nu mijn tijd/energie steken in een Dragstar III dit word mijn eerste bootje. nou komt er nogal een hoop op mij af als ik alleen de tekening bekijk. gewichtsverdeling,prop grootte, motorkeuze enz enz. ik hoopte eigenlijk hier iemand te vinden die mij een beetje op weg kan helpen. de romp is gelijmt en de vloedkamer zit erin. nu ben ik toe aan de electronica. ik heb een Acoms technisport 2.4Ghz kan ik hier gewoon een ontvanger voor kopen en die aansluiten op de atenne van de romp? (ik las dat de ontvanger een antenne moet hebben van 23.5 cm) maat die word langer door de romp. de regelaar hangt natuurlijk een beetje af van de motorkeuze. dit zijn mijn wensen: - +/- 70 km/h - lipo - waterkoeling (mits niet nodig) - goed roer - regelaar - brushless motor. Hierbij wat foto's tot nu toe. ![]() ![]() ![]() ![]() de fotos doen het niet.. hierbij ook de linkjes http://img407.imageshack.us/img407/3208/dsc0049z.jpg http://img163.imageshack.us/img163/6918/dsc0050s.jpg http://img694.imageshack.us/img694/5659/dsc0051c.jpg http://img527.imageshack.us/img527/4115/dsc0052w.jpg Alvast bedankt voor alle info/hulp. ps mocht je in de buurt wonen laat het even weten via pb misschien kunnen we een keer een kopje koffie drinken. Groetjes Robert Laatst gewijzigd door djrozoho; 23 november 2009 om 19:11 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
|
Hallo Robert, Afhankelijk van hoe goed je Duits is, heb je hier een heleboel informatie over het opbouwen van een speedboot: Tips für Raceboats-Beginner ... von Henning (PDF) In principe wordt elke mono-romp op dezelfde manier opgebouwd: - As zo vlak mogelijk in de romp (als je een starre as neemt) - Motor zo laag mogelijk (in de step bij een MD III) - roergarnituur rechts naast de as. - voorzijde prop op 10 - 13% van de romplengte uit de spiegel. - propnaaf op 2-3 mm van de tafel, als de romp op de step en de spiegel steunt. - zwaartepunt op 28% van de romplengte, gemeten vanaf de spiegel. In mijn albums vind je een boel foto's ter inspiratie: Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van pompebled: Nood-uit Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2009 Leeftijd: 44
| |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2006 Locatie: Zwolle, waar anders? Leeftijd: 39
|
Ik zie dat je nog een roer zoekt , ik heb nog een perfect roertje liggen daarvoor , nieuw ongebruikt en van aluminium merk Hopf/graupner nr14 http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html en als je voorlopig nog niet toe bent aan brushless voldoet een graupner 700 bb turbo 8,4 volt motor ook goed , deze is ook te varen op een hoger voltage dan dat op de motor staat , zelf gevaren op 14 cellen dus 3s lipo kan ook . Verder advies voor brushless motor een feigao 540l12 op 4s lipo is uitermate geschikt om de boot voort te stuwen icm een 90 amp regelaartje . mvg Michiel.
__________________ MHZ Drambuie on Ice Twin 112km/h , MHZ NoMercy, Tenshock Starship, DutchElectricPowerboats "pure electric power" |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
ik zie het inderdaad, alleen denk ik wel dat ik een roer nodig heb met waterpickup omdat jan mij heeft geadviseerd over het gebruik van waterkoeling. maar bedankt voor het aanbod Laatst gewijzigd door djrozoho; 23 november 2009 om 23:51 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
|
bedankt voor de handleiding, mijn duits is niet zo goed maar ik heb nog een boek liggen van de middelbare school wat is de step precies? ik zag ik je pb het ook al staan is dat die verlaging in de romp? Citaat:
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
|
In het topic van Arnold's Arowana zie je een alternatief voor een wateropname in het roerblad. Persoonlijk ben ik niet zo weg van die dikke roerbladen met waterinlaat, het heeft te veel weerstand naar mijn smaak... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 22 oktober 2003 Locatie: amsterdam Leeftijd: 24
|
roer met pickup is niet echt nodig. je kan namelijk ook een spraipick up gebruiken. dat is 1 goedkoper en 2 werk het vaak beter ook. @paul (duwboot) ik zou wel is willen weten hoe jij je boot geklokt hebt. want 78km/h boor een brushed mono 2 is wel erg hoog. een gemidelde mono 2 brushed vaar rond de 60km/h |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
En wbt het roer hoor ik wel of je interesse hebt , je hebt Jan zijn argumenten gelezen omtrent dik roer en hoe t ander kan dmw pickup in de bodem.
__________________ MHZ Drambuie on Ice Twin 112km/h , MHZ NoMercy, Tenshock Starship, DutchElectricPowerboats "pure electric power" Laatst gewijzigd door focused; 24 november 2009 om 00:02 | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
hee robert, dit gaan we volgen ben benieuwd!
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Deze ontvanger hoort daarbij. dus ik kan de antenne gewoon in de lengte van de romp leggen en dan regelt de boel nog prima? Groetjes Robert Citaat:
| |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ MHZ Drambuie on Ice Twin 112km/h , MHZ NoMercy, Tenshock Starship, DutchElectricPowerboats "pure electric power" | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
loopt daar dan geen water in? EDIT: ik kan het ''rietje'' natuurlijk plaatsen buiten de afneembare kap... beetje kit.... probleem opgelost hahaha Sorry tijd om naar bed te gaan denk ik Laatst gewijzigd door djrozoho; 24 november 2009 om 00:19 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| bootje, dragstar, graupner, iii, lipo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |